BasBQ
Beef en Steak

Help - klein probleempje

 
 
 
 

Free_ltd

BBQ Junkie
Berichten
5.126
Tja, een probleempje dus.

Ik krijg zaterdag een bevriend koppel over de vloer en het zijn nogal fijnproevers. Hij is geen fervente BBQ'er, maar kan zich elke dag wel uitsloven in de keuken en dus wil ik er iets van maken. Ik weet ook dat hij niet van mijn zijde gaat wijken bij het koken.

Nu had ik al de hele menu uitgewerkt en zou dat gaan bereiden op de KJC en de KJJ. Ik heb nog wel een gasser, maar die wil ik enkel gebruiken voor de vleesjes van de kids en het voorverwarmen van wat gietijzer :LOL: Ik stress nu wel een beetje en heb jullie hulp nodig.

Ik dacht dus als voorgerecht de zalmbonbons te maken die Sandyman vorige week had gemaakt. Heb al een tijdje zalm hiervoor liggen, maar dacht vandaag ff te passen op de KJJ en er past precies één rookplankje op. In mijn hoofd gingen de 2 zalmstukken er wel op ... MAAR dat gaat dus niet. Nu zou het logisch zijn om gewoon 2 ladingen te doen omdat het maar 8 à 10 minuten duurt. Maar het zou leuker zijn om dan 1 zalmstuk te doen en mss nog iets anders (om dan iets anders dan vis te hebben), al dan niet op een rookplankje. Nu zijn er wel voorgerechten genoeg, maar die moeten vaak nog lang erop liggen en/of een heel andere temperatuur. Heter kan geen kwaad, omdat de KJJ na het voorgerecht gedaan heeft en het hoofdgerecht volledig op de KJC gemaakt wordt.

Heb hier wat zitten zoeken en op het net wat zitten googlen, maar veel komt er niet uit. Eventueel een camembert op rookplankje? Zou een 15 min duren.

Dus help ... suggesties? :D Dus rond dezelfde temperatuur en iets dat op max 15 min klaar is. In het slechtste geval kan ik nog een lading zalmbonbons maken :ROFLMAO:

Thanx.
 
Lekker hoor, zalmbonbons!
Bruschetta caprese vind ikzelf een heerlijk en gemakkelijk hoofdgerecht.
Succes in ieder geval (we hebben allemaal wel zo’n vriend…😃).
 
Of iets wat je makkelijk vooraf kunt maken.

Zoiets

Edit: CHICKENWINGS. 😋😋😋
(Maar dan mega culinair) 😂
 
Jalapeño poppers?
 
Geen stress. Is nog lang tot het weekend. Heb je dan de helft vergeten. Rust en kalmte kan je in deze redden.
Je hebt 3 Q's.

Oplossing:
spiegel je niet aan de keukenkunsten van anderen. Ga uit van je eigen kwaliteiten. Er is nog nooit ergens iets blijven staan.

- Zalmbonbons. Maak twee verschillende variaties en doe die per keer mixen. Probeer dit eens met een ToHu Sauvignon uit Nieuw Zeeland
- De camembert. Maak hier een lekker nagerecht van met stokbrood, noten en andere kazen. (vergeet de bijpassende stevige rode wijn niet)
Ik weet niet wat je van vlees en bijgerechten wil maken. Lamsrackjes bv zijn in 20' klaar.
Kijk wat je voor kan bereiden, eventueel warm houden en bv daarna affakkelen.

Succes.
 
Geen stress. Is nog lang tot het weekend. Heb je dan de helft vergeten. Rust en kalmte kan je in deze redden.
Je hebt 3 Q's.

Oplossing:
spiegel je niet aan de keukenkunsten van anderen. Ga uit van je eigen kwaliteiten. Er is nog nooit ergens iets blijven staan.

- Zalmbonbons. Maak twee verschillende variaties en doe die per keer mixen. Probeer dit eens met een ToHu Sauvignon uit Nieuw Zeeland
- De camembert. Maak hier een lekker nagerecht van met stokbrood, noten en andere kazen. (vergeet de bijpassende stevige rode wijn niet)
Ik weet niet wat je van vlees en bijgerechten wil maken. Lamsrackjes bv zijn in 20' klaar.
Kijk wat je voor kan bereiden, eventueel warm houden en bv daarna affakkelen.

Succes.

Mijn vrouw ziet de camembert op het plankje wel zitten met wat boerenbrood.

Nagerecht worden Quessedilla smores. Hoofdgerecht black angus entrecotes op 3 verschillende wijzen.

Ik dacht zalmbonbons op 2 manieren te maken, maar mijn vrouw had liever ook iets zonder vis. Moeilijke dame :ROFLMAO: Lam is een nogo. Geen kindvlees voor haar.

Ik kan veel voorgerechten bedenken, maar heb niet genoeg BBQ’s 😁 Probleem is het switchen tussen temperaturen.
 
Dit voorgerecht zou ik sowieso niet schrappen als het fijnproevers zijn !

Is het een oplossing om de zalmbonbons niet op een plankje te leggen? Heb dat tot nu toe altijd gewoon op de Q gemaakt zonder plankjes, het ging voor mij dan meer om de 'gewone' rooksmaak die ik wou toevoegen. Deze heb ik dan op het bord afgewerkt met een mayonaise met rozemarijn en zeezout (van hanos, niet zelfgemaakt). De marinade is steeds vrij oosters die ik maak.
 
Dit voorgerecht zou ik sowieso niet schrappen als het fijnproevers zijn !

Is het een oplossing om de zalmbonbons niet op een plankje te leggen? Heb dat tot nu toe altijd gewoon op de Q gemaakt zonder plankjes, het ging voor mij dan meer om de 'gewone' rooksmaak die ik wou toevoegen. Deze heb ik dan op het bord afgewerkt met een mayonaise met rozemarijn en zeezout (van hanos, niet zelfgemaakt). De marinade is steeds vrij oosters die ik maak.
Dat kan natuurlijk ook wel. Kan idd ook gewoon indirect met rookhout. Neem ik ff mee in gedachte.
 
Kan je niet ff de zaag pakken en 2 hoeken van de plank afsnijden zodat ze wel gaan passen?

Vitello tonnato is ook een schitterend voorgerecht wat je (in geval van dit recept kan je dat ook van te voren bereiden.. De vitello tonnato 2.0 die wel te vinden is met Google heb ik ook veel goeds over gehoord.

Ps. Is wel wat langer geleden dan vorige week hoor haha, iemand anders had 'm gemaakt 😜
 
Laatst bewerkt:
Kan je niet ff de zaag pakken en 2 hoeken van de plank afsnijden zodat ze wel gaan passen?

Vitello tonnato is ook een schitterend voorgerecht wat je (in geval van dit recept kan je dat ook van te voren bereiden.. De vitello tonnato 2.0 die wel te vinden is met Google heb ik ook veel goeds over gehoord.

Ps. Is wel wat langer geleden dan vorige week hoor haha, iemand anders had 'm gemaakt 😜
Dat is juist. Was idd iemand anders. Met jou was ik over de appie bezig in dat topic.

De KJJ is zo klein dat ook 2 er niet op passen en ik heb dan nog die smalle van rookplankje :D


Die vitello eens in de rapte bekeken, maar wel wat werk aan :D Zit kalfsvlees in en de madam wil geen kindvlees.
 
Laatst bewerkt:
KJJ is zo klein dat ook 2 er niet op passen en ik heb dan nog die smalle van rookplankje :D


Die vitello eens in de rapte bekeken, maar wel wat werk aan
Oh ik had gemist dat het over de Junior ging, sorry!
Op hooi gerookte carpaccio? Ook een mooi voorgerecht.. Heeft Ralph de Kok een keer gedaan op YouTube volgens mij.
Voor koud gerookte zalm is het iets te laat nu, dat was ook mooi geweest..

Verder maakte hier iemand recent gerookte tomatensoep.. Afijn je ziet al; ik denk vooral in het vooruit werken zodat je lekker rustig aan kan doen tijdens het diner 🤪
 
Ik herinner me dat @MEggHead wel eens iets moois gemaakt heeft in van die houten rolletjes..
Was dat deze Marco?
Jazeker. Dat is een van onze favoriete voorgerechtjes. En een leuke verrassing voor je gasten. Ik knip ze altijd een tafel pas open. Ik haal het recept uit de Modus Operandi maar dat zal niet veel uit maken zoals ik net ff snel kon zien.
047FB348-E3DD-4B97-931B-89040C3F1D57.jpeg
D5D45B1C-BD0A-4747-815E-B16F4B7F162C.jpeg
7860C4A2-966A-4372-A790-3EFE124060BD.jpeg
E07C5D74-FE60-4F79-9479-440836C9EDBA.jpeg
 
Oh ik had gemist dat het over de Junior ging, sorry!
Op hooi gerookte carpaccio? Ook een mooi voorgerecht.. Heeft Ralph de Kok een keer gedaan op YouTube volgens mij.
Voor koud gerookte zalm is het iets te laat nu, dat was ook mooi geweest..

Verder maakte hier iemand recent gerookte tomatensoep.. Afijn je ziet al; ik denk vooral in het vooruit werken zodat je lekker rustig aan kan doen tijdens het diner 🤪
Denk dat het een camembert op het rookplankje gaat worden en daarna direct die zalmbonbons of andersom.

Hoorde gisteren dat ze pas komen om 17.30u wat een beetje laat is. Dus allemaal rap na mekaar, en de kids vroeger laten eten.
 
Laatst bewerkt:
That was me…

Ook makkelijk vooraf te maken ja.
Was een recept van weber.

Lijkt me lekker voor de rest van het gezin en de visite, maar ik zelf loop niet warm van 'warme' tomaten. Eet het alleen uit beleefdheid bij andere mensen, maar ik heb een tomaat liever koud.
 
Terug
Bovenaan Onderaan