BasBQ
Beef en Steak

Hele kogel reversed sear

 

Rene94

Kooltjesharker
Berichten
170
Met mijn vriendin een "random" uitdaging aangegaan om vanaf maandag a.s. 3 weken geen vlees meer te eten. Met pijn in m'n hart, kwam ik later achter. Want in wilde nog zoveel nieuws proberen op de kamado. Uiteindelijk vond zij het ook een goed idee om nog eens een lekker stukje vlees te maken, maar even geen varken meer.

Kogeltje vanochtend opgehaald bij een nieuwe zaak in Nijmegen. Enkel peper en zout gebruikt. Met een jus en zelfgemaakte kruidenboter voor ernaast. En Oven frietjes, altijd lekker😋

Reversed sear was nieuw voor me dus toch wel spannend.. Indirect op 130 tot kern 45 graden. Daarna de boel opgestookt om de kogel een mooi korstje te geven. Aardig gelukt maar was te druk met andere dingen. Wellicht daarna een onaangename verrassing toen ik de kogel weer op de Q wilde leggen. (zie laatste zin)

Uiteindelijk een heerlijk maaltje hoewel de kwaliteit van de biefstuk misschien niet helemaal top was. Echter is dit puur gevoel en heb ik geen vergelijkingsmateriaal.

Ook mijn nieuwe cookperfect kunnen gebruiken. Had de eerste terug gestuurd omdat Ie niet werkte. Gelukkig doet deze het top. De nieuwe thermapen ook😬

Uiteindelijk heerlijk gegeten. Met 3 man 1200 gram op. Warm bord is een leermoment voor de volgende keer. Werd toch snel koud wat natuurlijk logisch is.

Ook jammer: verkeerde pan op de BBQ gedaan ivm nog geen gietijzeren rooster. Die brak dus in 2....

Edit: foto's verkeerd om geplaatst zie ik nu😴🤔

IMG_20210116_193259.jpg


IMG_20210116_192645.jpg


IMG_20210116_184623_1.jpg


IMG_20210116_174349.jpg


IMG_20210116_174149.jpg


IMG_20210116_172509.jpg


IMG_20210116_190932.jpg
 
Heel mooi uitgevoerd, zo heb ik hem het liefste.
 
Ziet er netjes uit, mooie korst. Die moet gesmaakt hebben 😬
Ben blij dat ik zonder gietijzer nog een korstje heb weten te krijgen. Had eigenlijk de kamado niet meer onder controla:te lang lopen kletsen met visite en opeens was de Q 350. Gelukkig zat de hitte nog niet zo zeer in het keramiek en kon ik hem nog terughalen naar 250..


Gebruikelijke stressmomentje was weer heerlijk aanwezig🥰
 
Ziet er erg goed uit! Succes de komende 3 weken want je gaat erg veel lekkers missen....😂
 
Ziet er goed uit! Wel jammer dat de kwaliteit enigszins tegen leek te vallen vanuit jouw perspectief. Ik neem aan dat je met die nieuwe zaak de zaak bedoelt die laatst in de Gelderlander stond?
 
Ziet er toch heerlijk uit hoor. Had graag aangeschoven.
Succes met je uitdaging. Vind het wel een strakke voor een bbq forum lid
 
Als je dit gerecht ziet g je jezelf toch geen 3 weken pijnigen 😱
Maar succes hoor
 
Ziet er goed uit! Wel jammer dat de kwaliteit enigszins tegen leek te vallen vanuit jouw perspectief. Ik neem aan dat je met die nieuwe zaak de zaak bedoelt die laatst in de Gelderlander stond?
Klopt inderdaad. Het vlees vond ik er prachtig uitzien maar toch iets minder mals dan verwacht. Better luck next time!
 
Lekker bordje. Zonder gietijzeren rooster gaat het searen ook op de RVS rooster hoor. Heb je geen pan voor nodig.
 
Boven directe hitte afgrillen gaat ook prima hoor... geniet zonder vlees ook maar lekker de komende weken... mijn favoriete vleesloze gerecht is Shakshuka. Maak dat. Word je gelukkig van!
 
Mooie kogel, ik had graag aangeschoven. We hebben hier op het forum ook een vegetarisch gedeelte met recepten 😜
 
Mooie kogel, ik had graag aangeschoven. We hebben hier op het forum ook een vegetarisch gedeelte met recepten 😜
Daar zal ik maar even moeten kijken dan ;) zeer inspiratieloos als het gaat om vegetarisch, en dan zeker van de BBQ. Maar dat komt vast wel goed🙏
 
Mooi stukje vlees zo. Cuisson ziet er goed uit, dat kun je toch moeilijk negeren.
SandyMan is onze onuitputtelijke bron op het vlak van vegetarische gerechten. Die heeft zelf mij om gekregen :cool:
 
Terug
Bovenaan Onderaan