BasBQ
Beef en Steak

Heerlijk wokken

 

Arnold_055

Sprokkelaar
Berichten
26
Beste mede bbq'ers

Ik kon het niet laten om dit even te delen 😀

Vandaag voor het eerst de wok uitgevonden op onze Monolith. De temperatuur van de kamado op laten lopen tot 200 graden en toen de wokring erin. Daarna de wok voorverwarmen en heerlijke mosselen gemaakt.

Wat kan eenvoudig eten toch heerlijk zijn. Naar een recept uit het boek van Zowie Tak

Mosselen wassen en goed laten uitlekken.
Daarna bestrooien met 1 el all purpose rub.

De wok klaar maken met 4 el olie, 1 sjalotje erin en 2 tenen knoflook. Allemaal fijn gesneden. Daarbij ook een halve chili peper zonder zaadjes.

Na 30 seconden de mosselen er in goed doorscheppen. Na 1 minuut afblussen met witte wijn en omscheppen totdat alle mosselen open staan. Vervolgens 1 citroen in kleine partjes gesneden erbij voegen met 1 el boter en 6 takjes peterselie grof gesneden.

Naar wens nog spaghetti toevoegen (natuurlijk is die al voorgekookt) en smullen maar!!!

Hieronder het eindresultaat 👨‍🍳

1630876663442.jpg
 
Wokken op de Q is altijd fun. Zeker als er gasten zijn. Die maken zo iets normaal gesproken niet mee en kijken de ogen uit. Mosselen wokken heb ik nog nooit gedaan. Maar zo te zien gat dat ook heel goed. Toch eens proberen. Lijkt me heerlijk
 
Wokken is top. Ik heb er ook over gedacht om voor mijn monolith een bakplaat met wok te nemen. Ik vind/vond de prijs toch wel een dingetje.
Momenteel geniet ik van een spies van de monolith rotisserie ook hier over heb ik wel even nagedacht. Maar geen spijt van.
Ik wok meestal voor 1 persoon dan maar op mijn weber.
 
Wokken op de Q is altijd fun. Zeker als er gasten zijn. Die maken zo iets normaal gesproken niet mee en kijken de ogen uit. Mosselen wokken heb ik nog nooit gedaan. Maar zo te zien gat dat ook heel goed. Toch eens proberen. Lijkt me heerlijk
Vandaag voor familie nogmaals gemaakt en inderdaad Bram ze keken hun ogen uit. Altijd leuk zo'n bbq show 😀
 
Wokken is top. Ik heb er ook over gedacht om voor mijn monolith een bakplaat met wok te nemen. Ik vind/vond de prijs toch wel een dingetje.
Momenteel geniet ik van een spies van de monolith rotisserie ook hier over heb ik wel even nagedacht. Maar geen spijt van.
Ik wok meestal voor 1 persoon dan maar op mijn weber.
De spies met rotisserie staat ook bij ons nog op het verlanglijstje. Verslavend he die bbq hobby 👍
 
Terug
Bovenaan Onderaan