BasBQ
Beef en Steak

Heatmeters de 4e ronde !?

 
 
 

Riestad

Gemarineerd
Berichten
1.325
Indien er nog 1 anderen interesse hebben in een kant en klare heatmeter zal de fantastische vierde ronde gaan plaatsvinden.

De vorige ronde is hier te vinden.

http://www.bbqgenootschap.nl/forum/controllers/kant-en-klare-heatermeters-de-derde-ronde!/

Voor de mensen die ook van het gemak van een kant en klare di(n)y ( do it not yourself ) heatmeter gebruik willen graag je reactie in dit draadje!

Laten we tot de 10 komen! ( nog 1 te gaan )

1 x Balibiker
2 x Mosseltje
1 x Riestad (1 blower en aansluiting voor Primo Xl en extra probe )
1 x TuDo
1 x Reboot
1 x easy72
1 x Jorte ( 1 blower en aansluiting op medium Ei en extra probe)
1 x Gammetje met blower voor BGE large en extra setje probes
 
Ik denk dat de prijs omhoog moet ;)

Er kunnen trouwens met het zelfde gemak ook weer DIY kits geleverd worden hoor!
 
Eerste post bijgewerkt, nog 5 gegadigden nodig, en zoals aangegeven kan het ook een DIY kit worden.

Nosmo zei:
Ik denk dat de prijs omhoog moet ;)

Er kunnen trouwens met het zelfde gemak ook weer DIY kits geleverd worden hoor!

Wie maakt me los  :D
 
sjdehaan zei:
Als ik een kant en klare HM koop, is dit dan plug en play. Zitten hier de probes en ventilator bij voor een WSM.

Ik citeer even uit het topic van ronde drie

Nosmo zei:
De kogel is door de kerk, er komt een derde ronde heatermeters voor genootschapsleden die minder handig met de soldeerbout zijn.!

Het wordt versie 4.2, dit is een sterk verbeterde versie ten opzichte van de vorige.
Ik ga net zoals de vorige keer complete heatermeters bouwen en ook weer zelfbouw pakketjes samenstellen. Er zijn 20 printjes besteld dus ik kan in totaal maximaal 20 heatermeters of sets maken.

De HM4.2 heeft als optie om een thermokoppel te gebruiken als pit probe. Ik ben lang aan het zoeken geweest waar ik de benodigde extra onderdelen het goedkoopst zou kunnen inkopen maar sommige onderdelen (met name de connector) zijn zo lastig te krijgen in Nederland dat het voor mij niet mogelijk is om dit voor een aantrekkelijke prijs aan te bieden, daarom kan ik de thermokoppel optie helaas niet aanbieden. 


Het was bij de eerste serie HM's eigenlijk niet de bedoeling dat er afwijkende bestellingen gedaan konden worden zoals HM's zonder raspberry PI of zonder probes. Omdat er toch een aantal aanvragen voor speciaaltjes kwamen heb ik dat wel gedaan, maar de hele administratie wordt daar erg lastig van en er gaat toch wel erg veel tijd zitten in het controleren en bestellen.

Om dit  te voorkomen wil ik het volgende gaan aanbieden;

- Optie 1: Standaard pre-build HM's als complete set met als opties de blower en een extra set probes net zoals bij de vorige serie.

- Optie 2: Voor de zelfbouwers, een bouwpakket met alle losse onderdelen die je nodig hebt om een HM4.2 printje te bouwen en een kastje. Deze printjes ga ik niet assembleren! Alle andere onderdelen zoals een RPI zul je dan zelf moeten regelen. Optioneel zijn hier ook probes en een blower bij te bestellen.

Mochten er na het project nog printjes over zijn gaan die in de losse verkoop.

De prijzen zijn hetzelfde gebleven ten opzichte van de tweede serie

De eerste optie komt op ?146,-- excl verzending.
Je krijgt dan een compleet gebouwde HM 4.1 in een 3D geprint kastje inclusief wifistick, twee probes, een grill clip en een 12V voeding.

De tweede optie kost ?69,-- excl verzending.
Hiervoor krijg je een HM 4.1a printje, de losse elektronische onderdelen voor een HM4.1 en een 3D geprint kastje.

De kastjes zijn te krijgen in de volgende kleuren; zwart, rood, grijs (zilver), oranje, blauw en groen.

Optioneel zijn;
? Een Auber 6.5 CFM blower voor ?45,--  Deze fan past zonder adapter op een WSM en er zijn div. adapters te verkrijgen voor andere BBQ's en die kan ik gewoon meebestellen. Kijk even op de Auber website voor de verschillende types en prijzen.
? Een extra set probes voor ?22,--

De prijs van de Auber blowers geldt alleen als ik er zes of meer bestel, anders worden die ongeveer een tientje duurder
 
Reboot zei:

Dank voor je aanmelding! Je staat erbij!

4 is The magic number!
 
easy72 zei:
Ook ik heb interesse met blower voor BGE Large.

Je staat op de lijst!

Nog 3 te gaan!

Nosmo ik ruik de soldeerbout al  :D
 
SpiKeY zei:
Een raspberry pi heb ik hier al liggen. Kan ik deze laten opsturen naar je adres en dan ook medoen aan deze ronde?

Lijkt me een vraag voor nosmo,
Ik hoop dat dit kan dan hoeven we er nog maar 2 om een 4e ronde in te luiden.
 
Wat een heerlijk speelgoed!
Kan ik ook nog meedoen?
Met elektriek heb ik twee linker handen dus graag optie 1 met blower en aansluiting voor een medium ei.
Misschien maar meteen extra probes nu we toch bezig zijn :)
 
Jorte zei:
Wat een heerlijk speelgoed!
Kan ik ook nog meedoen?
Met elektriek heb ik twee linker handen dus graag optie 1 met blower en aansluiting voor een medium ei.
Misschien maar meteen extra probes nu we toch bezig zijn :)

Jorte geniale zet! je staat erbij!
 
Kon ik nog meedoen voor deze ronde nosmo? Lijkt me top een met de HM aan de slag te gaan
 
Terug
Bovenaan Onderaan