Na de koop van mijn weber One Toch 47 cm kwam ik er al snel achter dat dit voor indirect grillen niet echt handig is. Omdat ik las over heat deflectors, leek het mij de oplossing om volledig gebruik te kunnen maken van mijn grill oppervlakte. Na enig zoeken vond ik een pizzasteen van 35 cm die leek te voldoen om boven de brikketen te plaatsen. Tussen alle keukengerei vond ik een rekje waarvan ik geen idee heb wat de functie er ooit van geweest is. Hij paste wel precies op de kolenrekjes van Weber en heeft ook een mooi rekje waar ik de houtsnippers kan plaatsen. Vandaag voor het eerst geprobeerd om te kijken of het zou werken. Het eerste wat mij opviel was dat de temperatuur constant bleef en ik hierdoor bijna niet hoefde te spelen met de lucht vents. Een andere prettige bijkomstigheid is dat ik nu de hele grill kon gebruiken. Voor mij een prima uitkomst om voorlopig geen grotere grill te hoeven kopen. De ribs waren dit keer ook echt fall of the bone, iets wat eerder nog niet gelukt was. Of dat met deze opstelling te maken heeft weet ik niet, maar ik vond het wel opvallend. Wat ook tof is, the ribs were nice.....