BasBQ
Beef en Steak

Hangende ribben van de WSM

 
 
 

Zaagmans

Stoker
Berichten
370
Ik heb al een tijdje een Weber rekje in doos voor de WSM liggen, maar eigenlijk nooit gebruikt.
Na wat filmpjes gezien te hebben over ribbels in de Pit Barrel Cooker, dacht ik, he zo'n ding kan ik ook gebruiken voor mijn ribben.

Vandaag dus maar eens uit doos gehaald en de haken die erbij zaten (volgens mij voor vis bedoeld) gebruikt om mn spare ribs aan op te hangen.

Al met al prima run gehad. Na een uur of 3 heb ik ze toch in folie op het rooster gelegd.
Mooi ding, ga ik zeker vaker gebruiken. Wat extra haken erbij en je kunt zo een hele rits ribben hangen. Goed voor een teambarbecue bijvoorbeeld ;-)

Bij deze de plaatjes:



 
Dit staat dus ook nog op mijn lijstje..
Heel benieuwd hoe dit gaat dan.

Bij jou zien ze er goed gelukt uit hoor!
Ging prima. Onderste rib was ietsje meer gaar dan de rest van de ribben, maar verder prima.
Zoals te zien op de foto's was er nog voldoende ruimte, dus de volgende keer zou ik (mits ik voldoende vleeshaken heb) er prima 4 per kant kunnen ophangen ;) (y)

Qua smaakbeleving kon ik niet een verschil merken tussen hangende ribben (en vetten die in het vuur druppen dus smaak?) of gewoon op het rooster.... Maar misschien moet ik dit gewoon nog een keer onderzoeken ;-)
 
Laatst bewerkt:
er prima 4 per kant kunnen
Heb je die staafjes voor ertussen niet dan? ik kreeg er 3 bij..
Deze bedoel ik (foto even gesneden zodat ik niet jouw topic kaap)
1627896377797.png
 
Heb je die staafjes voor ertussen niet dan? ik kreeg er 3 bij..
Deze bedoel ik (foto even gesneden zodat ik niet jouw topic kaap)
Bekijk bijlage 26414
je hebt gelijk. Die staafjes heb ik ook. Ik heb 2 van die staafjes bij het 47cm rekje gekregen. Nog meer ribben hangen dus! :cool:
Aangezien ik de minion methode heb gebruikt en in het midden dus de brandende kolen had liggen, heb ik de ribben aan de zijkant opgehangen zodat ze niet direct boven de brandende kolen hingen... dus had ik ook geen behoefte aan die staafjes...
 
Zien er goed uit
Kunnen er zo nog wel een paar strengen bij 😉
 
Er is ruimte voor meer.
Zien er prima uit. Niet te droog?
 
Wel mooi idee zo. Zien er keurig uit iig
 
Er is ruimte voor meer.
Zien er prima uit. Niet te droog?
Nope, niet anders als op het rooster. Alleen misschien het stukje vlees wat het dichtst bij het vuur heeft gehangen.
De restjes op dag 2 waren ook nog prima sappig dus zeker voor herhaling vatbaar.

En klopt er kunnen veel meer bij. Zelfs op de latjes (die ik nu niet had hangen)... 😜
 
Mooie ribben zo hoor, die zien er meer dan lekker uit, en zo hangend kan je voor de hele camping ribben bereiden ;) plek zat ..
 
Hee dat ziet er tof uit! Een WSM staat hier ook nog eens op het lijstje, dan is dit zeker een toffe add on!

Enige probleem wat je wel hebt als je een hele rits ribs neerhangt: Voor stap 2 (folie) en 3 (glacen) moeten ze toch weer op t rooster passen 😅
Ja, maar in folie doe ik ze gewoon op elkaar stapelen. Glaceren op het rooster moet inderdaad in etappes...
 
ik zie dat je de ribben dan rechtstreeks boven het vuur hebt hangen, maakt dat geen verschil dan in tijd? toch 3 uur laten hangen?
 
Mooie ribs, leuke manier, en ruimtebesparend
 
Terug
Bovenaan Onderaan