BasBQ
Beef en Steak

Grizzly grill elite 2021

KJ heeft ook echt wel zijn problemen (topvent issue, krom trekkende firebox ring) en daar gaat ook soms wel wat mis tijdens levering, zoals bij mij waar er een hoekje uit het keramiek was in de doos. Het zijn over het algemeen kleinere issues.
Scheuren van keramiek na gebruik komt toch gewoon heel weinig voor. Heel veel succes met de afhandeling, mochten ze geen bastard willen geven, dan zou ik wel echt naar de MB kijken van @Doomedahab. Zeker omdat garantie afhandeling gewoon in NL kan gebeuren is het risico beperkt.
Ik doelde alleen op de scheuren in het keramiek, elk merk heeft zo z’n problemen. Hoe snel stook jij je kamado op? Ik zet de kamado nadat de wokkel is opgebrand op 1/4 beneden en 1/3 boven, vaak duurt het 30 minuten en staat hij tussen en 100 en 130 en vanuit daar zet ik hem hoger indien nodig. Of gaat dit te snel?
 
Laatst bewerkt:
Met je opstook regime is niets mis.
Hier is echt iets mis met het materiaal of de montage van het materiaal.
Succes met de afhandeling.

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Dat lijkt mij niet, maar ik ben niet degene die over je garantie gaat.
Dat snap ik 😀 maar fijn om van iemand die er dagelijks mee werkt te horen dat ik niets geks doe. Je gaat op een gegeven moment twijfelen of het niet aan jezelf ligt. Dit is al m’n derde die kapot is gegaan, volgens de Welkoop kon ik gewoon m’n geld terug vragen. Het liefst heb ik de basterd omdat daar al m’n accessoires op passen maar goed als dit niet mogelijk is dan denk ik aan de KJ classic II of heb jij nog een ander alternatief buiten de BGE om?
 
@RoelRos balen zeg. Ik ga dan maar heel voorzichtig en lang inbranden op lage temperatuur voordat ik aan de pizza ga. Suc6 verder met de vervolgstappen. Je kan niet zeggen dat je het niet hebt geprobeerd.

@marijnhak hoe heb jij de verbindingskruizen in het frame geplaatst. Open kant boven of dichte kant boven?

Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk
 
@RoelRos balen zeg. Ik ga dan maar heel voorzichtig en lang inbranden op lage temperatuur voordat ik aan de pizza ga. Suc6 verder met de vervolgstappen. Je kan niet zeggen dat je het niet hebt geprobeerd.

@marijnhak hoe heb jij de verbindingskruizen in het frame geplaatst. Open kant boven of dichte kant boven?

Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk

Ik ben nog steeds niet toe gekomen aan het uitpakken van de Kamado . De vorige had ik de dichte kant boven.

Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk
 
@RoelRos, dat is mooi klote... Geen idee hoe jij verder het inbranden doet, ik heb er zelf met mijn eerste exemplaar geen enkel probleem mee gehad, en die heb ik toch zeker wel 3 keer vol open gehad (350/400 graden zeker wel voor minimaal 30-60 minuten). Ik zelf ben echter de eerste 5/6 keer ook niet eens boven de 220 uit geweest, en zeker de eerste 2 keer eerst 3 uur bij start op 100-120 graden gehangen. Had het toch niet direct nodig voor de gerechtjes die ik probeerde, en dacht iets langer de tijd geven met inbranden kan vast geen kwaad. Dit op een Large. Vriend van me heeft nu zijn 2de medium, maar beide ook niet geknapt. Geen idee hoe hij het inbranden precies heeft gedaan, ik was in ieder geval veelste voorzichtig, elke handleiding die ik tegenkom gooit er sneller de fik in 😂

Weet niet of dit een kwestie is van stom geluk aan onze kant, ontzettende pech aan de jouwne. Hoe dan ook zou ik er dan wel klaar mee zijn en mijn geld terug eisen. Hou je ons op de hoogte van wat 200Fahrenheit nu doet met jouwn klacht, en waar je eventueel naar toe switched?

Ik ben nog niet zo ver maar toch maalt in het achterhoofd al wel, stel wat als de volgende ook niet goed is/knapt of wat dan ook... Vindt de Bastard een mooie kamado, maar ik zou de chipfeeder wel missen, en wil ik weer aan 200 Fahrenheit hangen? Dan zou Grill Guru wellicht ook al afvallen. Kamado Joe vindt ik de Classic II absoluut niet mooi, de Classic 3 is niet te betalen (ook geen chipfeeder). Zou dan een "leuke" zoektocht worden 😅
 
Pizza was wel goed, misschien iets wat ze kunnen vermelden. De grizzly grill kan tot Max 250 graden… Je gaat bijna aan jezelf twijfelen. Vanmiddag om 15.30 rustig opgestookt tot 200 graden, om 17.20 hoger gezet en om 17.45 eerste pizza op 275. Dat moet hij toch aankunnen? Of doe ik iets verkeerd?

Kamado die maar tot 250° gaat? Nog nooit van gehoord. Pizza's bak ik in mijn KJ tussen de 350 en 400° en niets problemen met de keramiek.
 
Vandaag weer via mail bevestiging van opnieuw omruiling gekregen. Planning volgt vanuit transporteur. Geef het nog 1 kans denk ik. Ik hoop er gewoon op dat de volgende goed is.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag weer via mail bevestiging van opnieuw omruiling gekregen. Planning volgt vanuit transporteur. Geef het nog 1 kans denk ik. Ik hoop er gewoon op dat de volgende goed is.
Hier dezelfde mail gekregen, benieuwd wanneer we een berichtje krijgen van Gorter :)

Update: Erg snel dus, mail binnen en al geplant, eerder dan Donderdag was er geen plek, maar Donderdag kon ik hem inplannen, en heb ik hopelijk een goed exemplaar...
 
Laatst bewerkt:
Hier exact hetzelfde, dus op basis van de grote tussenruimte krijgt u weer een andere.

Gelukkig zit deze nog in verpakking, dus pallet kan 1-op-2 retour.

Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk
 
Hier exact hetzelfde, dus op basis van de grote tussenruimte krijgt u weer een andere.

Gelukkig zit deze nog in verpakking, dus pallet kan 1-op-2 retour.

Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk
Die grote tussenruimte heb ik ook. Is dat een reden om hem terug te sturen? Ben zelf nog niet verder gekomen met opbouwen. Had ik hem maar niet omgeruild ;)

Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk
 
Die grote tussenruimte heb ik ook. Is dat een reden om hem terug te sturen? Ben zelf nog niet verder gekomen met opbouwen. Had ik hem maar niet omgeruild ;)

Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk
Ik heb geen idee. Ik heb de foto's gestuurd, net als hier vermeld.

Zonder verdere inhoudelijke terugkoppeling krijg ik de melding van de omruiling... Dus blijkbaar is het niet conform GG's eigen verwachting neem ik dan aan

Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk
 
Kamado die maar tot 250° gaat? Nog nooit van gehoord. Pizza's bak ik in mijn KJ tussen de 350 en 400° en niets problemen met de keramiek.
@RoelRos, dat is mooi klote... Geen idee hoe jij verder het inbranden doet, ik heb er zelf met mijn eerste exemplaar geen enkel probleem mee gehad, en die heb ik toch zeker wel 3 keer vol open gehad (350/400 graden zeker wel voor minimaal 30-60 minuten). Ik zelf ben echter de eerste 5/6 keer ook niet eens boven de 220 uit geweest, en zeker de eerste 2 keer eerst 3 uur bij start op 100-120 graden gehangen. Had het toch niet direct nodig voor de gerechtjes die ik probeerde, en dacht iets langer de tijd geven met inbranden kan vast geen kwaad. Dit op een Large. Vriend van me heeft nu zijn 2de medium, maar beide ook niet geknapt. Geen idee hoe hij het inbranden precies heeft gedaan, ik was in ieder geval veelste voorzichtig, elke handleiding die ik tegenkom gooit er sneller de fik in 😂

Weet niet of dit een kwestie is van stom geluk aan onze kant, ontzettende pech aan de jouwne. Hoe dan ook zou ik er dan wel klaar mee zijn en mijn geld terug eisen. Hou je ons op de hoogte van wat 200Fahrenheit nu doet met jouwn klacht, en waar je eventueel naar toe switched?

Ik ben nog niet zo ver maar toch maalt in het achterhoofd al wel, stel wat als de volgende ook niet goed is/knapt of wat dan ook... Vindt de Bastard een mooie kamado, maar ik zou de chipfeeder wel missen, en wil ik weer aan 200 Fahrenheit hangen? Dan zou Grill Guru wellicht ook al afvallen. Kamado Joe vindt ik de Classic II absoluut niet mooi, de Classic 3 is niet te betalen (ook geen chipfeeder). Zou dan een "leuke" zoektocht worden 😅
@Free_ltd bij wijze van spreke…

@RickK Het inbranden heb ik de laatste keer ook heel voorzichtig gedaan 4x waarvan 3x zoals aangegeven in de handleiding en het mailtje die ik had gekregen van 200fahrenheit. Ik heb zelf ooit de BGE en daarnaast de Monolith verkocht, nooit geen gezeur gehad met scheuren.
 
Kogel is door de kerk, geld terug want een basterd leveren tegen meerprijs dat kan niet. Geen voorraad geven ze aan. Net bij kamado express een KJ classic II besteld. Is nu met 15% korting. €1342,-
 
Kogel is door de kerk, geld terug want een basterd leveren tegen meerprijs dat kan niet. Geen voorraad geven ze aan. Net bij kamado express een KJ classic II besteld. Is nu met 15% korting. €1342,-
Dat is een interessante prijs.
 
Ik zie een andere profielfoto aankomen;)
Zeker haha, dikke pluim voor Welkoop trouwens. Ik mag de gebruikte hoes en griddle van grizzly grill die ik gekocht had ook terug brengen. Communicatie vanuit welkoop was sowieso goed, ze nemen iig persoonlijk contact op als je ze een mailtje stuurt, leermomentje voor 200fahrenheit. Bij 200fahrenheit ligt dezelfde vraag aangezien ik nu allemaal accessoires heb die niet op de KJ passen.
 
En de volgende is binnen. Inspectie voor het monteren is ok, geen bijzonderheden. Komend weekend in elkaar zetten en dan ervaren hoe het keramiek zich houdt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan