BasBQ
Beef en Steak

Grizzly grill elite 2021

@MickGrill Dan heb je al wel vaak gewisseld ja, hier is het lijstje een stuk korter (gelukkig)

#1 - lichte roestvlekjes op onderstel, en een klein stipje op één van de wieltjes. Dankzij oude schanier hap uit glazuur
#2 - Is de wissel die eind October eindelijk is gekomen, geleverd met schade, dus nog in doos. Wachtend op antwoord...

Zoals ik je eerder al keer gelinkt hebt hier, lijkt dat roest probleem niet een Grizzly dingetje. @noskos laat zijn zijn mooie Kettle Joe REVIEW - na 3 maanden. Hoe bevalt deze BBQ van Kamado Joe? video laat hij zien dat ook Kettle Joe hier wel last van kan hebben. Al woont hij geloof ik wel dicht aan zee en gebruikt hij geen afdekhoes als ik me het goed herinner. Een verdere update ontbreekt nog, maar @noskos heb je deze nog beetje schoon kunnen krijgen?

WD40 kan je wel direct toepassen en gehele ding mee inspuiten, maar het vervliegt wel, en moet je dus mee in de weer blijven. Iets vet, of beter, Hammerite zou volgens een vriend van me een wat betere oplossing kunnen zijn.

Schanier wat vettighouden kan natuurlijk nooit kwaad, wekelijks bouten enz checken gaat wel wat ver. Dingen moeten zeker aandacht hebben, maar daar moet wel meer tijd tussen kunnen mag ik hopen.

Vindt alleen zelf wel spannend kwa hoe strak moet ik de ringen spannen. Dit tot dusver maar beetje op gevoel gedaan, maar ik moet er niet aan denken om dat resultaat van @kamphuisbert te behalen. Ik mis daar eigenlijk wat meer aan instructie over in het boekje 😬
 
Zojuist maar weer een reminder gestuurd.

Ondertussen heel benieuwd naar hoe de kamado van @RoelRos het houdt bij hoge temperaturen.
Maar even achteraan gebeld zojuist, dame van de Bastard gaf aan dat ze opzich wel redelijk bijwaren, maar dat "Corrien" hier druk mee bezig was. Logistiek zouden we vast vast lopen, en was redelijk geschuif momenteel met de Grizzly's. Dat snap ik opzich wel, ze moeten er best wat wisselen geloof ik...

In ieder geval mijn ongenoegen op tafel gegooit, en dat ze zeggen binnen week waarschijnlijk een reactie te geven, maar vervolgens toch stil blijven. Ik heb liever een mailtje met we zijn er mee bezig, maar om .... reden moet je wel even gedult hebben, dan gewoon niks aan antwoord. Dame gaf aan dat ze doorgaans vaker weer bult reacties kregen op een mailtje met heb even gedult, en daar moeilijk in konden afwegen, vermeld dat ik als klant liever duidelijke communicatie heb...

We gaan het zien, "Corrien" heeft in ieder geval weer een reminder van haar collega aan de broek :rolleyes:

Update:
Werd al terug gebelt door 200Fahrenheit (maar was in gesprek), en direct een mailtje er achter aan. Ik ben benieuwd! Ben benieuwd hoe dit verder loopt. Maar ze willen mijn exemplaar in ieder geval omruilen, en "Vanaf maandag hopen we je een mail te kunnen sturen waarin we je op de hoogte brengen van de omruil procedure."

We blijven er een beetje goede hoop in houden!
 
Laatst bewerkt:
Ik wacht ook nog steeds op antwoord. Kamado staat nog steeds buiten in de verpakking.

Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk
 
Goedemorgen,

Roest op het onderstel vind ik niet zo erg, dan had ik een bbq met rvs onderstel moeten kiezen (kan ook vliegroest op komen) Ik wil vooral geen scheuren meer in het keramiek. Ik probeer komende week pizza te maken.
De chauffeur die bij mij de bbq kwam omruilen gaf al aan dat hij erg druk was met omruilen, tientallen per dag had hij het over.
 
Mannen bewondering voor jullie geduld. Hoop oprecht dat jullie er nu zorgeloos mee aan de slag kunnen

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Op welke manier hebben jullie de verbindingskruizen van het onderstel gemonteerd? Volgens de handleiding zou je het open deel van het kruis onder moeten doen, maar aangezien de boutjes vanaf de onderkant worden vastgeschroefd, zou ik eerder het kruis onderste boven in het onderstel schuiven.
a5e32bb9e6bdbaa37da85249840ad62a.jpg
6cfcc24a8e97fb65dfb170481e0ec123.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk
 
Op welke manier hebben jullie de verbindingskruizen van het onderstel gemonteerd? Volgens de handleiding zou je het open deel van het kruis onder moeten doen, maar aangezien de boutjes vanaf de onderkant worden vastgeschroefd, zou ik eerder het kruis onderste boven in het onderstel schuiven.
a5e32bb9e6bdbaa37da85249840ad62a.jpg
6cfcc24a8e97fb65dfb170481e0ec123.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk
Bij de eerste Kamado heb ik de handleiding gevolgd. De schroeven zijn dan na montage niet zichtbaar, wel zo mooi.

2e staat nog te wachten op montage

Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk
 
😭 Wat een @#€&* kamado, gewoon weer… 4x ingebrand dus 1x extra en dan bij 275 graden al… gvd. Ben er klaar mee.

Bekijk bijlage 31238

Pizza was wel goed, misschien iets wat ze kunnen vermelden. De grizzly grill kan tot Max 250 graden… Je gaat bijna aan jezelf twijfelen. Vanmiddag om 15.30 rustig opgestookt tot 200 graden, om 17.20 hoger gezet en om 17.45 eerste pizza op 275. Dat moet hij toch aankunnen? Of doe ik iets verkeerd?

BE407B39-E0B2-458D-AEC5-897FF8FC623F.jpeg
 
Het hele doel van een zo'n Kamado is dat ze hoge temperaturen aan kunnen, dus lijkt mij dat je niets geks doet

Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk
 
Het hele doel van een zo'n Kamado is dat ze hoge temperaturen aan kunnen, dus lijkt mij dat je niets geks doet

Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk
@noskos aangezien jij prof bent, doe ik iets verkeerd?
 
@RoelRos ze zijn er zelf vrij duidelijk over, blijf de eerste 3x onder de 250. Die dingen moeten gewoon 400 graden aankunnen.
Het is in dit geval heel erg pech hebben met de kamado. Helaas kan dit met ieder merk gebeuren, zelfs met BGE of KJ.
In jou geval is het lastig, of je gaat ervan uit dat 5x scheepsrecht is of je vraagt je geld terug en legt meer bij voor een ander merk
 
Ik heb het met jullie te doen 😑😔.
Heb zelf nog in twijfel gestaan tussen een grizzly of bastard.
Ben gelukkig voor de bastard gegaan en tot nu toe perfect.
Ik zou het geld terug vragen en voor een ander merk gaan .
 
@RoelRos ze zijn er zelf vrij duidelijk over, blijf de eerste 3x onder de 250. Die dingen moeten gewoon 400 graden aankunnen.
Het is in dit geval heel erg pech hebben met de kamado. Helaas kan dit met ieder merk gebeuren, zelfs met BGE of KJ.
In jou geval is het lastig, of je gaat ervan uit dat 5x scheepsrecht is of je vraagt je geld terug en legt meer bij voor een ander merk
Idd kan bij ieder merk gebeuren, maar ik lees verrassend weinig over BGE of KJ. Ik heb ze twee opties gegeven of basterd L of geld terug. ben benieuw.
 
Hier zou ik ook snel klaar mee zijn.

volgens het consumentenrecht (sorry, heb een service bedrijf waarin we hoofdzakelijk garantiewerkzaamheden uitvoeren)
moet je een fabrikant 3 x de gelegenheid geven om een ondeugdelijk product te herstellen (voor hetzelfde probleem)
Als dit na deze pogingen niet gelukt is moeten ze je geld terug geven of een vervangend product.

het vervangende product laat kennelijk ook te wensen over dus is het tijd om je geld terug te gaan vragen.

Als je het mij persoonlijk vraagt zou ik mijn geld terug vragen en kijken of ik met Black Friday ergens iets beters terug zou kunnen kopen.
 
Bij grillshop.at staat de Masterbuilt nog steeds te koop ;) Q&C en kolenmand erbij, en je hebt een zwarte KJ classic 1,5 met een mooier onderstel, inclusief de KJ levenslange garantie. Daar ben ik voor gegaan.

Overigens, mijn overbuurman heeft de grizzly Large en bij hem geen problemen meer na één keer omruilen. Mooi apparaat.
Klik
 
Idd kan bij ieder merk gebeuren, maar ik lees verrassend weinig over BGE of KJ. Ik heb ze twee opties gegeven of basterd L of geld terug. ben benieuw.
KJ heeft ook echt wel zijn problemen (topvent issue, krom trekkende firebox ring) en daar gaat ook soms wel wat mis tijdens levering, zoals bij mij waar er een hoekje uit het keramiek was in de doos. Het zijn over het algemeen kleinere issues.
Scheuren van keramiek na gebruik komt toch gewoon heel weinig voor. Heel veel succes met de afhandeling, mochten ze geen bastard willen geven, dan zou ik wel echt naar de MB kijken van @Doomedahab. Zeker omdat garantie afhandeling gewoon in NL kan gebeuren is het risico beperkt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan