BasBQ
Beef en Steak

Grizzly grill elite 2021

Sinds 13 april 2021 ben ik eigenaar van de Grizzly Grill, ...Op de keramische buitenkant zit 20 jaar garantie en uiteraard op alle rvs onderdelen etc beperkte garantie.
...
Vandaag de Grizzly geprobeerd te registreren. Echter bij het "akkoord" gaan met de voorwaarden opent er een document uit 2019 waar expliciet 10 jaar garantie vermeld staat. Vervolgens de Kamado op de site van Grizzly opgezocht en ook daar zie ik 10 jaar staan.

Dat vind ik toch wel opvallend (irritant). Helemaal omdat op de site van Welkoop wél 20jr vermeld staat en dit ook zo is bij het registreren van Grill Guru. Wat toch ook van 200fahrenheit is en onder Grizzly gepositioneerd wordt?

P.S. site is wel wat amateuristisch met nog een groot Wordpress logo in de adresbalk, maar dat is een ander iets.
 
Vandaag de Grizzly geprobeerd te registreren. Echter bij het "akkoord" gaan met de voorwaarden opent er een document uit 2019 waar expliciet 10 jaar garantie vermeld staat. Vervolgens de Kamado op de site van Grizzly opgezocht en ook daar zie ik 10 jaar staan.

Dat vind ik toch wel opvallend (irritant). Helemaal omdat op de site van Welkoop wél 20jr vermeld staat en dit ook zo is bij het registreren van Grill Guru. Wat toch ook van 200fahrenheit is en onder Grizzly gepositioneerd wordt?

P.S. site is wel wat amateuristisch met nog een groot Wordpress logo in de adresbalk, maar dat is een ander iets.
Ik ben ook wel benieuwd hoe dit zit. Dus ik heb Grizzly een mailtje gestuurd. Even afwachten...
 
Hier ook in het bezit van een Grizzly Grills elite Large 2021.

Ervaring tot nu toe zeer positief.

2DB96952-61BE-4CF5-AD3A-C66CE063AEF4.jpeg


4E3CF14D-9966-4AC9-A480-9AA417DF67CC.jpeg
 
Op andere plekken op dit forum aangegeven dat ik voor de aanschaf van mijn eerste kamado twijfelde tussen de Grill Bill en Grizzly Grills. O.b.v. prijs (20% korting bij Welkoop) gekozen voor de Grizzly Grills Elite Large 2021.

Vandaag keurig op een pallet aan huis door Welkoop geleverd. Hierbij enkele foto's van de unboxing en montage, voor iedereen die wellicht ook geïnteresseerd is in de aanschaf van deze kamado. P.s. het onkruid in de tuin moet nog gewied worden, 't weer zat niet mee de afgelopen weken;)

IMG_20210527_170447.jpg

IMG_20210527_170553.jpg

IMG_20210527_191844.jpg
IMG_20210527_194343.jpg
IMG_20210527_194940.jpg
IMG_20210527_194729.jpg
IMG_20210527_194328.jpg
Mijn ervaringen in de toekomst zal ik delen. De eerste indruk is in ieder geval top, stevige kwaliteit, zware materialen en compleet geleverd. Bij een 1e inspectie zijn geen bijzonderheden qua fabricagefouten o.i.d. gevonden. 1 heel klein dingetje valt op; de chipfeeder kan niet aan de haakjes van de tafel opgehangen worden. Het gaatje in de feeder is te klein voor het haakje. Makkelijk oplosbaar door een haakje of touwtje door het ringetje te halen, maar toch.
 
Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd en veel plezier met je nieuwe bbq.
 
Ziet er top uit

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Gefeliciteerd. Nu snel vies maken.
 
Op andere plekken op dit forum aangegeven dat ik voor de aanschaf van mijn eerste kamado twijfelde tussen de Grill Bill en Grizzly Grills. O.b.v. prijs (20% korting bij Welkoop) gekozen voor de Grizzly Grills Elite Large 2021.

Vandaag keurig op een pallet aan huis door Welkoop geleverd. Hierbij enkele foto's van de unboxing en montage, voor iedereen die wellicht ook geïnteresseerd is in de aanschaf van deze kamado. P.s. het onkruid in de tuin moet nog gewied worden, 't weer zat niet mee de afgelopen weken;)

Bekijk bijlage 22696
Bekijk bijlage 22697
Bekijk bijlage 22698Bekijk bijlage 22699Bekijk bijlage 22700Bekijk bijlage 22701Bekijk bijlage 22702Mijn ervaringen in de toekomst zal ik delen. De eerste indruk is in ieder geval top, stevige kwaliteit, zware materialen en compleet geleverd. Bij een 1e inspectie zijn geen bijzonderheden qua fabricagefouten o.i.d. gevonden. 1 heel klein dingetje valt op; de chipfeeder kan niet aan de haakjes van de tafel opgehangen worden. Het gaatje in de feeder is te klein voor het haakje. Makkelijk oplosbaar door een haakje of touwtje door het ringetje te halen, maar toch.
De chipfeeder lijkt wel op die van yakiniku waar die houten stok in zit. Misschien dat je zelf een stok erin kunt vastmaken.

DDC5DDA9-C40C-464D-823B-DC8E15999AA7.jpeg
 
Was ook een mooie oplossing geweest! Voor nu heb ik het opgelost met een leren bandje wat aan een oude grillborstel zat.
 
Ik ben vandaag ook aan het monteren gegaan. Alles mooi ingepakt. Wilde binnen het onderstel uit de doos halen. Visgraat vloer heeft een mooie buts van een van de wieltjes te pakken die uit een deel van de verpakking schoot :-(

De Kamado is echt heel gaaf. Wel vallen wat haarscheurtjes aan de binnenkant op en er is een chipje van het glazuur aan de onderkant. Dit zag ik pas na het plaatsen in het onderstel. De pallet heeft opstaande randjes waardoor dat wat lastig te zien was.

Daarbij sommige randen zijn niet 100% straks zoals bij de schoorsteen.

Hebben jullie een mening?

Wat me ook nog opviel: de doos maakt melding van een ash tool + basket. Er zit zo'n haak bij, maar wat ze met die basket bedoelen?

Dat natuurlijk wel net gemeld per email. Morgen aan de diamant haas. Eens kijken hoe dat wordt.

IMG_20210529_123032936.jpg


IMG_20210529_115443669.jpg
 
Ik ben vandaag ook aan het monteren gegaan. Alles mooi ingepakt. Wilde binnen het onderstel uit de doos halen. Visgraat vloer heeft een mooie buts van een van de wieltjes te pakken die uit een deel van de verpakking schoot :-(

De Kamado is echt heel gaaf. Wel vallen wat haarscheurtjes aan de binnenkant op en er is een chipje van het glazuur aan de onderkant. Dit zag ik pas na het plaatsen in het onderstel. De pallet heeft opstaande randjes waardoor dat wat lastig te zien was.

Daarbij sommige randen zijn niet 100% straks zoals bij de schoorsteen.

Hebben jullie een mening?

Wat me ook nog opviel: de doos maakt melding van een ash tool + basket. Er zit zo'n haak bij, maar wat ze met die basket bedoelen?

Dat natuurlijk wel net gemeld per email. Morgen aan de diamant haas. Eens kijken hoe dat wordt.

Bekijk bijlage 22879

Bekijk bijlage 22880
Een aspan zit er niet bij. Wel de kolenmand die in de vuurschaal komt te liggen.
 
Een aspan zit er niet bij. Wel de kolenmand die in de vuurschaal komt te liggen.
Ik heb hem ook nog nergens vermeld zien worden. Maar het viel me op aan de tekst op de verpakking waar de letterlijke tekst is "ash tool and basket". Ze zullen inderdaad de kolenmand bedoelen wat het een wat rare formulering maakt.
 
Ja da's bijzonder ja. Er staan wel meer gekkigheidjes in de handleiding en op de website, overgenomen stukken vanuit The Bastard waarbij Bastard niet vervangen is door Grizzly en soms een gekke zinsopbouw. Ach ja, het boeit niet zolang de kamado maar mooi werk levert! Helaas kan ik het deze week niet uitproberen, moet het doen met een webertje op de camping.
 
Een basket is letterlijk vertaald een mand. :) Dus je pakket was helemaal compleet.

Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan