BGE goed spul hoor maar als je alles neemt wat standaard bij de grizzly zit dan ben je 2500 euro verder. Daar kun je bijna drie grizzly grills voor kopen. Ik heb zelf bbq’s verkocht en er zijn idd mensen die geld teveel hebben en doodleuk vertellen hamburgers en speklapjes te grillen op de BGE en daarom geen conveggtor nodig te hebben. Vind de Kamadoe Joe innovatiever en completer dan de BGE. Maar ook twee keer zo duur als de Grizzly, misschien de volgende…Ha RoelRos, leuk om te zien dat hier ook Grizzly Grill eigenaren zijn. Als het goed is krijg ik volgende week dezelfde kamado. Deze nieuwe versie heeft wat verbeteringen op het gebied van de gasket, margrietschijf, scharnier en heeft 20 jaar garantie op het keramiek.
Zat zelf eerst heel erg naar de ovale Primo XL te kijken, maar die is slecht leverbaar. Net als veel andere kamado's trouwens (Bastard, Kamado Joe). Big Green Egg hoef ik niet zo nodig. Die is overigens wel goed leverbaar.
Als je de wens voor ovaal loslaat is er opeens veel meer keus in merk en prijs.
Deze Grizzly Grill zag ik als demo in een winkel staan verderop in de straat. De verbeteringen ten opzichte van het vorige model vielen me gelijk op. Samen met het feit dat ik lopend naar m'n 'buurman' kan bij problemen, heb ik besloten gewoon voor deze te gaan die al in bestelling stond en nog niet verkocht was.
Het geld wat ik overhou ten opzichte van de Primo stop ik wel in een hoop vlees en kooltjes. En uiteraard in een nog zelf te bouwen meubel.
Laatst bewerkt: