BasBQ
Beef en Steak

Grizzly grill elite 2021

 
 

RoelRos

Kooltjesharker
Berichten
116
Sinds 13 april 2021 ben ik eigenaar van de Grizzly Grill, tot op heden erg tevreden. Ik ben ook een beginner dus misschien ben je dan snel tevreden. Ik heb getwijfeld tussen de grill guru en deze en kwam al snel tot de conclusie dat je bij de grizzly grill veel meer waar voor je geld krijgt.
2x RVS halve maan roosters, 2x plate setter halve maan, d&q systeem, rvs houtskool korf die opdeelbaar is en inclusief aspook en chipfeeder.
De kamado heeft een scharniersysteem waardoor je hem makkelijk open maakt en geen vilt maar een fiberglas pakking.
Nu 3x gerookt met de bbq en het valt op dat er geen rook ontsnapt, dit was wel anders bij mijn Razzo bulletsmoker.
Hij blijft prima op temp en haalt een volledige run pulled pork op 1 mandje houtskool.
Op de keramische buitenkant zit 20 jaar garantie en uiteraard op alle rvs onderdelen etc beperkte garantie.
De firebox is niet opgedeeld zoals bij de kamado Joe maar dan kan ook bijna niet voor deze prijs.
Uiteindelijk heb ik er 850,- voor betaald bij de welkoop, deze is momenteel nog in de aanbieding.

Bij de lucht inlaat was de kitrand niet helemaal volledig (zie foto) hier melding van gemaakt waarna ik kit krijg opgestuurd. Reactietijd 2 dagen. Voor mij een prima oplossing.
*update 28 april vorige week kit geleverd gekregen, zat in een tube ziet er nu weer prima uit.

7F060449-3503-4731-84EF-DE6E75E35CE4.jpeg


37B3FFAB-D0CF-466C-BA3B-5EC00F2190B3.jpeg


86E87CDB-613F-4782-8D82-56635CFC7CE0.jpeg


7A5FFF2B-C3EB-4AAB-A3EA-8132E542ACD8.jpeg


0E4C0317-4396-4825-AF3F-009A8D520B84.jpeg


F4396370-CFAE-4EFB-97FC-78795768BAFC.jpeg


516B7728-5CE4-4BEA-AB36-83B297804F79.jpeg


812DD291-64B7-42C6-BA18-4F6D47C7FD24.jpeg


24DF591E-7CCC-42F6-9A04-F353A8EAB1A3.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Ziet er een mooie kamado uit. Veel BBQ-plezier!
 
Mooi ding. Veel plezier ermee.
 
Het witte is er af 👍🏻
Het kippie van de sitter gevlogen? 😉
 
Die heb ik ook net gekocht :love:
Mooi compleet, zaterdag ga ik de eerste ribs proberen. Buikspek, dikke vleeskrab en zeeuws spek waren prima (y)
 
Die heb ik ook net gekocht :love:
Mooi compleet, zaterdag ga ik de eerste ribs proberen. Buikspek, dikke vleeskrab en zeeuws spek waren prima (y)
Picanha en Bavette vandaag ingeslagen, had op deze site zo’n lekkere bavette rollade gezien en picanha staat al wat langer op m’n lijst...
 
Mooie Q. Erg compleet ook zo te zien. Geniet ervan.
 
Twee nieuwe gietijzeren speeltjes gekocht bij kookgek.nl een grid clipper en een lekbak, ben nu wel compleet…
Bij Kookgek ging de eerste bestelling verkeerd maar de tweede werd netjes afgeleverd en ik kreeg er een gratis t-shirt bij als goedmakertje. Een bedrijf dat snel reageert en je informeert als iets toch niet op voorraad is.

12DD7BE3-895F-41AE-9A41-0078B1AF8AFF.jpeg


1CA5A40B-781A-42A5-BA65-A742CE8EEC03.jpeg
 
Ha RoelRos, leuk om te zien dat hier ook Grizzly Grill eigenaren zijn. Als het goed is krijg ik volgende week dezelfde kamado. Deze nieuwe versie heeft wat verbeteringen op het gebied van de gasket, margrietschijf, scharnier en heeft 20 jaar garantie op het keramiek.

Zat zelf eerst heel erg naar de ovale Primo XL te kijken, maar die is slecht leverbaar. Net als veel andere kamado's trouwens (Bastard, Kamado Joe). Big Green Egg hoef ik niet zo nodig. Die is overigens wel goed leverbaar.

Als je de wens voor ovaal loslaat is er opeens veel meer keus in merk en prijs.

Deze Grizzly Grill zag ik als demo in een winkel staan verderop in de straat. De verbeteringen ten opzichte van het vorige model vielen me gelijk op. Samen met het feit dat ik lopend naar m'n 'buurman' kan bij problemen, heb ik besloten gewoon voor deze te gaan die al in bestelling stond en nog niet verkocht was.

Het geld wat ik overhou ten opzichte van de Primo stop ik wel in een hoop vlees en kooltjes. 😋 En uiteraard in een nog zelf te bouwen meubel.
 
Laatst bewerkt:
We kunnen een clubje beginnen, vandaag is mijn Grizzly Elite geleverd. Inderdaad leuk te lezen dat er meer mensen deze kamado gebruiken.

Heb wel een iets andere uitvoering (grijs ipv zwart en een RVS "margrietschijf"). Wellicht is dat nog de 2020 versie(?). Op grizzlygrills.eu wordt de grijze variant getoond als je de site in het Duits bekijkt en de zwarte als je hem op NL zet, dus daar werd ik niet veel wijzer van. Voordeel van de grijze is dat hij mooi bij de Grill Guru Compact past.

@RoelRos Wel een vraag aangaande de Firebox. Hoe is de uitlijning van de opening voor de chipfeeder en luchtinlaat aan de onderkant bij jou kamado?
Als ik de opening in de Firebox uitlijn met de chipfeeder dan zit de opening voor de lucht inlaat niet echt symmetrisch voor het luchtrooster aan de onderzijde. Hij blokkeert de opening overigens niet dus zal in gebruik geen problemen geven. Vraag het me alleen af want lijkt me een wat vreemde design keuze. En het is mijn gebrek dat ik graag beide netjes symmetrisch uitlijn.
 
We kunnen een clubje beginnen, vandaag is mijn Grizzly Elite geleverd. Inderdaad leuk te lezen dat er meer mensen deze kamado gebruiken.

Heb wel een iets andere uitvoering (grijs ipv zwart en een RVS "margrietschijf"). Wellicht is dat nog de 2020 versie(?). Op grizzlygrills.eu wordt de grijze variant getoond als je de site in het Duits bekijkt en de zwarte als je hem op NL zet, dus daar werd ik niet veel wijzer van. Voordeel van de grijze is dat hij mooi bij de Grill Guru Compact past.

@RoelRos Wel een vraag aangaande de Firebox. Hoe is de uitlijning van de opening voor de chipfeeder en luchtinlaat aan de onderkant bij jou kamado?
Als ik de opening in de Firebox uitlijn met de chipfeeder dan zit de opening voor de lucht inlaat niet echt symmetrisch voor het luchtrooster aan de onderzijde. Hij blokkeert de opening overigens niet dus zal in gebruik geen problemen geven. Vraag het me alleen af want lijkt me een wat vreemde design keuze. En het is mijn gebrek dat ik graag beide netjes symmetrisch uitlijn.
Ik moet vandaag werken maar zal er vanmiddag even naar kijken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Iglo
Weet iemand van welk keramiek de grizzly is gemaakt? Daar zijn ze een beetje vaag over op de site. Ze zeggen hoogwaardige bestanddelen waaronder cordieriet. En dat waaronder triggerde mij een beetje.
 
De Elite versies zijn van cordieriet keramiek. Meen me te herinneren dat je altijd tot een bepaalde verhouding moet komen voor je er een kamado van kan maken.

Of dit zorgt dat bijvoorbeeld een Grizzly kwalitatief gelijkwaardig is aan andere (duurdere) cordieriet kamado's durf ik niet te zeggen. Neem overigens aan van niet, maar of je daar in de praktijk veel van merkt vraag ik me af. Gaat overigens niet alleen om de kwaliteit van het keramiek maar ook bijv. de dikte (je kan hetzelfde bereiken met een wat dikkere wand met iets lagere dichtheid vs dunnere wand met een hogere dichtheid keramiek zoals bijv. BGE doet).

Voor mij geld dat zolang het heel blijft enig kwaliteitsverschil geen bezwaar is (vs prijsverschil tov bijvoorbeeld een BGE).
 
Laatst bewerkt:
Veel plezier met de aangeschafte en nog aan te schaffen kamado's
 
Ik moet vandaag werken maar zal er vanmiddag even naar kijken.
Het is idd een grizzly verhaal, geeft geen probleem maar voor jou een probleem 😉😂
 
  • Leuk
Waarderingen: Iglo
Weet iemand van welk keramiek de grizzly is gemaakt? Daar zijn ze een beetje vaag over op de site. Ze zeggen hoogwaardige bestanddelen waaronder cordieriet. En dat waaronder triggerde mij een beetje.
Corodiet keramiek met 20 jaar garantie dus zal wel prima zijn. Wat de dichtheid is etc weet ik niet.
 
Het is idd een grizzly verhaal, geeft geen probleem maar voor jou een probleem 😉😂
Haha, zeker. Ben nu de Grizzly de eerste keer aan het opwarmen en merk dat het geen enkele belemmering is voor hoe de Q werkt. Blijft overigens heel mooi op temperatuur zeg, erg eenvoudig te regelen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan