Haha ik kwam 'toevallig' zojuist exact dit setje cast iron roosters tegen en vroeg me al af of ze zouden passen (adverteren met 47cm, terwijl Grizzly zegt 46cm). Maar dit ziet er keurig uit!De 4Cookz platen passen perfect bovenin het rooster systeem. Ze liggen er zelfs strakker tussen dan de standaard RVS roosters. 1 niveau lager past het helaas niet perfect, maar voor het rooster is dat geen probleem, de spleten vallen precies over haakje op de standaard:
Snap alleen niet waarom de plancha 1 niveau lager niet past.. dat zou toch, in theorie, hetzelfde moeten zijn als de bovenste laag? Of is de diameter van het keramiek op dat punt al te krap? Niet dat het heel veel uitmaakt, werkt op bovenste level ook prima denk ik.
Wil je dan eigenlijk de 'volle' 46cm bedekken met een druipbak? Keek ik ook naar, dan komt ie wel wat hoger te liggen (zal niet veel uitmaken verder denk ik). Deze 32cm was de grootste terracotta die ze hadden, vandaar eerst maar eens deze proberenNiet zo gek bedacht inderdaad! Ik ben ook nog op zoek naar een mooi goedkoop alternatief voor een hele druipbak. Heb nu al wel 2 halve maan van de Lidl, die prima bevallen, maar bijvoorbeeld voor spareribs niet ideaal zijn.