Weer even een update van mij. De 3e is gisteren gebracht. Deze kamado is helemaal goed, nou ja, bijna dan.
Dit is nummer 5 die de Welkoop bij mij thuis heeft gebracht. Chapeau.
- Scharnier is netjes ingevet
- Deksel sluit netjes aan en valt in de vergrendeling
- Ventilatierooster is veel strakker oo de kamado gezet en met een ander soort kit (glad) afgewerkt. Schuifjes bewegen vloeiend.
Wat mij wel opviel is dat de deflectorplates iets dunner lijken te zijn en dat de gaten in de firebox wat slordig zijn afgewerkt. Geen noemenswaardig probleem.
Wat wel problematisch is, is de afwerking van het rooster rek / divider systeem. De onderste ring is net niet recht waardoor deze wiebelt op de fire ring. Best irritant als je staat de grillen, maar kan wellicht recht gebogen worden.
Daarnaast zijn de verticale steunen van het rek / divider systeem scheef gelast of omgebogen.
Dit ziet er gewoon niet netjes uit en hiermee ga ik nog wel even terug naar de winkel.
Volgens Welkoop controleert 200Fahrenheit zelf de kwaliteit voordat ze de deur uit gaan. Hier mag nog wel een tandje bij.
Zolang de Welkoop er vertrouwen in houd, heb ik het ook, maar ik had na de omwisselacties bijna alles teruggegeven en m'n geld terug gevraagd. Dan maar doorsparen voor zo'n groen ding.