OMG wat een ellende met die budget kamado’s. Als ik dit zo lees hebben jullie maanden van BBQ plezier mis gelopen. En vooral veer frustratie opgelopen. Ik ben toch heel blij met m’n BGE L. Dat ei wat ik hier heb staan is ruim 15jr oud. Geen centje pijn. En het mooie is. Alle nieuwe opties die nu uit komen schroef ik er zo op. Past precies. Blijft ie altijd up to date. Ik weet dat ze stervens duur zijn. Maar mocht ie vandaag in een storten. Kocht ik morgen direct een nieuwe BGE. En dan bij het adres die het snelste kan leveren. Leven is te kort om alle vrije tijd in het oplossen van ellende te steken….
Mja, zuur is wachten op klantenservice wel. Maar de meeste hebben wel gewoon kunnen BBQ'en ondertussen. En gelukkig willen ze het wel fixen, dus als dat nu goed gefixt wordt ben ik blij, zeker gezien de prijs. Al heb ik zelf geen gebarsten pot gehad.
Over die oplossing kwa schanier kan ik alvast positief zijn, ik heb al een interne video van Welkoop personeel gezien. Nieuwe schanier ziet er praktisch zelfde uit, maar heeft een 4tal verbeter punten lijkt het:
- Schanier "armen" op de deksel zat iets flex in, die lijkt er nu uit.
- De "pinnen" die in de veren zitten zijn iets langer, waardoor hij altijd goed geleid. Waar je nu nog gaatjes hebt waar ze adviseren om vet in te drukken als de deksel openstaat zeg maar, die zijn er straks niet meer.
- Achterkant van de veren zitten nu kruiskoppen op, zodat je deze zelf kan stellen (strakker of lichter openen/sluiten). Tevens zijn er ipv 4 lompere veren nu 7 (kleinere geloof ik).
- Schanier is zo stelbaar dat de deksel recht boven de base gezet kan worden, mocht deze niet lekker op je base staan.
Ik had even nagevraagd aan Welkoop personeelslid, maar ze hebben liever niet dat ik het filmpje hier deel. Maar geloof me, ze zijn er dus wel serieus mee bezig! Erg blij mee, geeft stuk meer vertrouwen in de wissel die ik nog moet krijgen.