Op de website van Grizzly grills staat het zelfs beschreven zie ik net:De vraag is: Is ie elite of niet.
13 augustus heb ik m'n nieuwe kamado ontvangen.
Ik heb hem sinds die tijd nog niet gebruikt. Ik heb hem op de 18e even te voorschijn gehaald om m'n nieuwe gietijzeren rooster te passen.
Toen was er nog niets aan de hand.
Vandaag heb ik de hoes er even afgehaald om te checken of er al roest op het onderstel zat. Zal toch niet? Niet nu al?
Jawel hoor. 2,5 week na levering moet ik constateren dat ook hier roest is ontstaan op de lasnaden.
Ik was er al bang voor. Mijn voornemen om het onderstel te behandelen had ik nog niet uitgevoerd. M'n vader heeft met n GzG Elite medium hetzelfde issue.
Op YouTube vond ik laatst een filmpje over roest preventie met WD40.
Daar heb ik nu het onderste deel mee schoongemaakt en ingespoten. Even aankijken hoe dit houd.
Tis eigenlijk bizar dat dit zo snel gaat. Ik woon dicht bij de kust. Zoute lucht? Onze witte gepoedercoate tuinset staat ook al twee jaar onder een hoes en nergens roest.
Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk
Onderhoud metalen delen.
Spray de metalen delen zoals het onderstel, banden en het scharnier in met WD40, zodat deze beter bestand zijn tegen de weersomstandigheden zoals regen en vorst.
Dit zal ook roestvorming tegengaan.
Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk