BasBQ
Beef en Steak

Golden Bacon first time

 
 
 
 

R@lph

Kooltjesharker
Berichten
193
Het maken van Golden bacon stond al enige tijd op mijn lijstje en het moest er dus maar eens van komen.
Had nu inmiddels Pinksalt binnen gekregen en met behulp van de bacon calculator konden we aan de slag  :).

Het recept van Mike v. R. http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=1045.0. Dank daarvoor.

De ingredi?nten.
xdgxIWv.jpg


Toen ik de ingredi?nten ging mengen bleek het een dikke, stugge pasta te worden. Begon te twijfelen of ik het wel goed had gedaan.
Gelukkig had ik meteen wat tips van Ceriel via de shoutbox gekregen. Nadat ik de dikke pasta op het buikspek had aangebracht en enkele minuten had gewacht ging het meteen stukken beter. Door wat vochtopname kun je het uiteindelijk veel beter inmasseren en verdelen.
Alles uiteindelijk mooi gemengd, verdeeld en in de ziplock zak van Ikea gedaan. Dit blijven ideale zakjes.
23mH8R1.jpg


Na  7 dagen pekelen (dagelijks draaien), schoon spoelen en 24 uur drogen in de koelkast, kon het stuk de bbq op. Samen met wat kersenhout het stuk in circa twee uur naar de 65 graden gebracht.
dU7oNk1.jpg

Yjm6zZ7.jpg

1Dfebz0.jpg

Na 15 minuten afkoelen meteen de zwoerd eraf gesneden. Dit ging beter dan verwacht. De volgende keer toch maar meteen bacon zonder zwoerd bestellen.

Na een nachtje rusten in de koelkast, het stuk op de snijmachine gesneden.
1iiF4yi.jpg


En nu hebben we weer een mooi voorraadje in de vriezer liggen.
wAyUHS7.jpg


 
Lekker man!


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
 
dat ziet er heerlijk uit
 
Lekker hoor
 
Dat blijft verschrikkelijk lekker. Vind het altijd zo vervelend dat ik niet van zulke dunne plakken kan snijden B-) :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan