BasBQ
Beef en Steak

Going Wild

 
 
 
 
 

McPeet

Gemarineerd
Berichten
1.648
Voor de foto uitdaging van deze maand een stuk hert uit de vriezer gehaald.
Dat hert heb ik vorig jaar van een bevriende jager gekregen en samen met mijn zoon gevild. Ik heb al vaker hert, ree en wild zwijn verwerkt maar voor hem was het de eerste keer. Zoals het de jeugd betaamd heeft hij eerst wat youtube filmpjes bekeken en ging daarna samen met mij aan de slag. Dat werd een geweldige middag, snijden, ontleden, kijken en ondertussen heerlijk naar muziek luisteren.
IMG_2612.jpg

Het hert net van jager ontvangen, thuis mbv een "hondje" het hert naar de voordeur gebracht. Buurvrouw die op de fiets aankwam schrok er zo van dat ze spontaan de heg in reed.
IMG_2616.jpg

Het viel niet mee om het hert op te hijsen, circa 65 kg til je niet even op. Ondertussen een hijsmechanisme gekocht zodat een volgende hert makkelijker te takelen zal zijn.
IMG_2621.jpg

De jas van het beestje was redelijk makkelijk te verwijderen, deze dame was rond de 2 jaar oud.
IMG_2629.jpg

Tijd om de diverse delen los te snijden
IMG_2646.jpg

We schieten aardig op
IMG_2649.jpg

Zoonlief druk bezig, was een leerzame dag voor hem.
IMG_7565.jpg

De hoofdrolspeler voor het gerecht. Herten biefstuk met bloedworst
IMG_7561.jpg

Vin Santo gebruikt om bramen en blauwe bessen in te koken samen met wat honing
IMG_7562.jpg

Afkoelen en nog wat koude roomboter toevoegen
IMG_7566.jpg

En ook nog wat gezonds, pastinaak met verse tijm. Inpakken in alufolie en ruim 30 min op het rooster
IMG_7571.jpg

Tijd voor een "verfrissing", wat een heerlijk bier is dit toch. Die zal het straks bij het eten ook goed doen.
IMG_7574.jpg

Tijd om bloedworst mooi krokant te bakken in beetje olie met roomboter, van wat afsnijsels maak ik ook nog een soort crumble
IMG_7578.jpg

Nadat bloedworst is gebakken gaan de paddestoelen in de pan, lekker met verse rozemarijn uit de tuin
IMG_7584.jpg

Nadat pastinaak zacht was iet wat bijgesneden en dan samen met hertenfilet van strepen voorzien
IMG_7585.jpg

Zo goed als klaar
IMG_7588.jpg

Borden opmaken en aanvallen maar
IMG_7598.jpg

We hebben weer heerlijk gegeten. En die Prestige uit 2021 paste er perfect bij. wat een combi. Happy days
 
Laatst bewerkt:
goed verhaal en sterke foto’s! Ik kan dergelijke foto’s prima hebben, ik ben bang menigeen echter niet 😉
Ennuh, grand prestige een “verfrissing”? Lekker vol bier en past waarschijnlijk prima bij wild 👌🏻
 
Wow, wat een top dag hebben jullie zo gehad!

Echt heel erg mooi gedaan.

Heel goed dat je de “jeugd” hierbij betrekt, behalve dat het fantastische herinneringen oplevert zal hij zo veel meer respect krijgen voor het vlees dat hij eet.
 
Dit is toch wel next level haha.
Maar wel heel erg leerzaam ook lijkt me. Eindresultaat ziet er geweldig uit.
 
Respect 🫡,
Mooi verslag, ziet er heerlijk uit 😋
 
Wat een gaaf bordje.
 
Je ziet hem niet vaak, maar als peet wat plaatst :love:
Toppertje dit. Van a tot z
Het vlees ziet er prachtig uit. En gezien de leeftijd van 2 lijkt me dat het heerlijk mals Is.

En waarom staat er een concept 2 werkeloos in de garage? Zo'n mooi en degelijk apparaat, das toch zonde :cool:
 
So Peet!

Wat een mooi verslag! zoals je ze niet gauw zult tegenkomen op dit forum. Mooi om te zie dat je het totaal plaatje laat zien van slacht tot bereiding 👍🏻

Kan me goed voorstellen dat zoonlief een leerzame dag heeft gehad zo. Ik ben een beetje jaloers ☺️
 
Je ziet hem niet vaak, maar als peet wat plaatst :love:
Toppertje dit. Van a tot z
Het vlees ziet er prachtig uit. En gezien de leeftijd van 2 lijkt me dat het heerlijk mals Is.

En waarom staat er een concept 2 werkeloos in de garage? Zo'n mooi en degelijk apparaat, das toch zonde :cool:
Voordeel van die Concept2 is dat hij makkelijk op te bergen is, schuur is maar klein maar hij wordt regelmatig gebruikt. Lekker roeien met de deur open.
 
Wat prachtig om dit samen met je zoon te doen. Zoiets wil ik ook nog eens doen. Van jacht tot op het bord. Ziet er fantastisch uit👌🏼
 
Wauw ! Wat een mooi verslag, helemaal van a tot z, superinteressant en indrukwekkend en het resultaat ziet er superlekker uit, mooi moment van compliciteit met je zoon moet dat geweest zijn, echt heel gaaf!
 
Lekker bezig weer Peet enne hoest met de buuf?
 
Dat is een mooi en gedetailleerd verslag. Knap dat je dit allemaal zelf kan. Ook het resultaat zag er heerlijk uit.
 
Wauw! Dit is wel echt fantastisch zeg. Heel mooi gerecht, en super gaaf dat je zelf ook het hert zelf hebt verwerkt.

Als goedmakertje de buuf volgende keer maar een bordje brengen? 😂
 
Wow Peter, prachtige reportage!
 
Dat ziet er heerlijk uit, restaurant waardig bordje.
Mooi verslag ook
 
Prachtig! Mooi om samen te doen en een heel fraai bordje!
 
potdikke.. dit is een lekker maaltje hoor.
verslag leest ook heerlijk weg.. goed bezig!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan