BasBQ
Beef en Steak

Goedemorgen!

Bastard1190R

Tondelzoeker
Berichten
6
Goedemorgen Dames en Heren!

Sinds vorige week eigenaar van een Bastard Urban Medium, mijn eerste houtskool bbq ooit. Hiervoor op gas gebbqd maar eigelijk nooit veel gebruikt en al helemaal nooit voor pronkstukken vlees!
Het was altijd meer van dat doorgaans bbq vlees zoals een spiesje, burgertje en een worstje met vrienden/familie.

Enkele keren bij een maat van me gegeten die een Kamado Joe heeft en sinds ik zulke stukken vlees heb gegeten ben ik eigelijk wel om! Begonnen met wat bbq leeswerk op het internet en wat een wereld gaat er dan open zeg, wat hier allemaal mee kan had ik nooit gedacht.
Dus een nieuwe Hobby is ontstaan en gelijk dus maar wat knaps gekocht aangezien ik het gevoel heb op deze hobby wel een tijdje te kunnen sudderen.

Ik kijk er naar uit hier op dit forum goede info, lekkere recepten en mooie discussies te verorberen.

Groetjes!

20220820_202352.jpg
 
Mooi materiaal heb je daar! Welkom hier! Benieuwd hoe dat zalmpje gegaan is ;-)
 
Van harte welkom hier en heel veel plezier met je nieuwe kamado!
 
Mooi materiaal heb je daar! Welkom hier! Benieuwd hoe dat zalmpje gegaan is ;-)
Zalmpje ging goed, merkte alleen 25gr verschil op tussen de omgevingstemperatuur van de cookperfect wireless en de temperatuurmeter in de bastard. Dus beide maar even checken welke er nou afwijkt..
 
Welkom! Mooi die basterd heel veel plezier ermee!
 
Welkom!
 
Zalmpje ging goed, merkte alleen 25gr verschil op tussen de omgevingstemperatuur van de cookperfect wireless en de temperatuurmeter in de bastard. Dus beide maar even checken welke er nou afwijkt..
Meestal is het degene die in de bbq afwijkt. Als je hem dan toch gaat afstellen (als dat mogelijk is) zou ik hem de temp aan laten geven van het rooster niveau. Dat moet dan die afwijking van 25 graden zijn lijkt me zo. Succes!
 
Veel plezier met je mooie q.
En nog een tipje . Rookplankje door midden zagen als je toch de gehele oppervlakte niet hoeft te gebruiken. Gaat het 2x zo lang mee
 
Welkom bij de club en veel plezier
 
Terug
Bovenaan Onderaan