BasBQ
Beef en Steak

Goddelijk Paas lam

 
 

Northman

Vuurmaker
Berichten
56
De Pasen aangegrepen om een lamsschouder te bereiden. Het recept voor de "Pulled Lamb Owensboro-stijl" is van Noskos met een lichte aanpassing (folie gebruikt).
1,3 kg Lamsschouder van de Marokkaanse buurtslager, inwrijven met zout en peper, black-dip marinade & saus gemaakt en BBQ op indirect 115 -120C afgesteld.

20210403_092148_resized.jpg


Na 2 uur werd het tijd voor de eerste glace en zo herhaalde zich dat nog een paar rondjes tot de kern temperatuur na 7 uur 80C was.

20210403_144304_resized.jpg


Toen het lam ingepakt in folie en in nog 1,5 uur tot 90C doorgegaard. 20 minuuutjes laten rusten en Pullen maar!
De rode chili flakes hebben m een mooie kleur gegeven en in combinatie met de saus gaven ze het gerecht een heerlijke pittige smaak. Een goede combinatie met het lamsvlees wat ik van zichzelf vrij snel een te sterke smaak vind hebben.

20210403_180844_resized.jpg


20210403_181130_resized.jpg


Hoewel het vlees mooi van het bot kwam en een mooi rook-kransje (eikenhout wijnvat) is te zien was het minder 'los' dan ik gehoopt had. Wel heel smakelijk en sappig, maar ook nog wat te kauwen zeg maar. Daarnaast kwam ik nog wel wat pezen en zenen tegen, die had ik toch misschien volgens de aanwijzingen vooraf moeten wegsnijden. :unsure:

20210403_181713_resized.jpg


Gouden combi met het broodje en de augurk. Nog een beetje van de saus erover, de eerste bite.. en de hemel ging open ;)
 
Laatst bewerkt:
Mooi gelukt hoor. Dat ziet er smakelijk uit.!
 
Mooi werk. Lekker 😋
Heb dit nog nooit gemaakt. Toch eens gaan proberen.
 
Lekker hoor. Geloof graag dat je jezelf in de hemel waande.
Ziet er goed uit
 
Ziet er lekker uit op het broodje
 
Dat broodje ziet er hemels uit.
Zo had ik ook wel eentje gelust.
 
Mooi gerechtje! Mooie kleur, volgende keer misschien toch eerst even wat bijwerken dan..
 
Terug
Bovenaan Onderaan