Beef en Steak

Gloeiend hete pizza!

Rox92

Kooltjesharker
Sinds ik vorig jaar ben ik zelf pizza gaan maken op de kamado. In het begin was ik razend enthousiast maar helaas doofde dat enthousiasme langzaam omdat een pizza op een kamado maken het toch net niet is en een pizza oven toch iets te duur was.

En toen won ik ineens een Glowen Raptor met een prijsvraag dus ben ik weer helemaal om.

Inmiddels heb ik hem nu voor de tweede keer gebruikt en stukje bij beetje wordt ik steeds beter. Het recept is goed, de ingrediënten zijn goed, nu alleen nog de temperatuur en vlam beheersing. Ik vind het leuk om het op hout te maken, maar ik merk dat of de bovenkant zwart is en de bodem wit of andersom...

Nu heb ik redelijk een middenweg gevonden. Steen op +- 400 graden en dan wat langer bakken. Dan is hij ook iets knapperiger maar dat vind ik eigenlijk wel lekker.

Het recept wat ik gebruik is met poolish van Vito iacopelli.

Maar genoeg gepraat. Hierbij de foto's.

Poolish na 20 uur in de koelkast.:
48819.jpg

De bulk vol nadat alles erin zat.
48823.jpg

De bulk bol na het rijzen.
48836.jpg

De kleinere bolletjes
48840.jpg

De bolletjes na het rijzen
48856.jpg

En dan nu. Pizza tijd!
48859.jpg

48860.jpg

48870.jpg

En dit was de laatste en best gelukte pizza.
48871.jpg

Sfeerbeelden omdat hout zo mooi brand.
48858.jpg

Gaaf ding man die Glowen! Ook naar zitten kijken. Pizzas zien er heerlijk uit!

Gaaf ding man die Glowen! Ook naar zitten kijken. Pizzas zien er heerlijk uit!
Ja ontzettend gaaf ding! Enig nadeel wat ik tot nu toe heb kunnen ontdekken is dat als je 12" pizza's wilt maken en met hout wil stoken dat je dan snel ruimte te kort komt. Na 3 pizza's moet je het hout toch wel echt stapelen en kan het op je steen vallen. Grote kans dat ik dus naar gas ga overstappen.

Prachtige pizza's!
Dankjewel! Nog bedankt voor de tip van de mozarella van de Sligro. Die is echt fantastisch lekker!

Mooi ding zeg. En die pizza's zien er goed uit.

Hout is mooi, maar gas vind ikzelf zo heerlijk makkelijk.

Terug
Bovenaan Onderaan