BasBQ
Beef en Steak

Gezocht: Recept voor 20 uit de hand te eten.

 
 
 

Revers88

Pitmaster
Berichten
858
Binnenkort wil ik graag wat maken voor +- 20 personen. Het moet iets zijn wat ze ongeveer tegelijk kunnnen ophalen en eigenlijk uit de hand kunnen eten. Vorig kaar heb ik al een broodje pulledpork gemaakt, dus ik wil dit jaar eigenlijk iets anders.

Ik zat zelf te denken aan iets van smash burgers.. ik weet alleen niet of ik deze kan voorbereiden en dat ze dan ook nog lekker zijn..

Iemand suggesties? Het mag ook iets totaal anders zijn. Wel moet het betaalbaalbaar blijven natuurlijk.

Alvast bedankt voor het meedenken iedereen!
 
Ik had vorig zomer voor 15 collega's smash burgers gemaakt op de Arteflame bakring op mijn Large. Was hard werken, want iedere burger had twee stuks hamburgers. Dan moet er nog kaas op en vervolgens moet dat nog terug op een broodje. Bovendien was er maar ruimte en tijd voor acht burgers, dat is dus voor vier personen.
Wel erg geslaagd trouwens, de smash burger.

64775188-26B3-4C5E-80CB-0383E92269C4.jpeg
E1383039-D2D5-4AB4-A3B8-9485A71FC364.jpeg

484B4FCF-A5C1-486B-B643-00D7EEEF726C.jpeg
B69A0F38-FC85-4F4D-B2C5-126BA6088A84.jpeg


Als mijn collega's dit jaar weer zouden komen, dan zou ikzelf voor pizza gaan, ik kan er drie tegelijk maken.
Sate is overigens ook goed te doen, wat stokbrood en salade erbij. Dat is echt ook gemakkelijk van te voren voor te bereiden.
 
Laatst bewerkt:
Ik had vorig zomer voor 15 collega's smash burgers gemaakt op de Arteflame bakring op mijn Large. Was hard werken, want iedere burger had twee stuks hamburgers. Dan moet er nog kaas op en vervolgens moet dat nog terug op een broodje. Bovendien was er maar ruimte en tijd voor acht burgers, dat is dus voor vier personen.
Wel erg geslaagd trouwens, de smash burger.

Bekijk bijlage 23354 Bekijk bijlage 23355
Bekijk bijlage 23358
Bekijk bijlage 23359ls mijn collega's dit jaar weer zouden komen, dan zou ikzelf voor pizza gaan, ik kan er drie tegelijk maken.
Sate is overigens ook goed te doen, wat stokbrood en salade erbij. Dat is echt ook gemakkelijk van te voren voor te bereiden.
Wat een toffe keuken en ring! Ja ik ben ook bang dat het aanpoten is. Ik dacht er aan om mss de burgers te maken en ze vervolgens even weg van t vuur te leggen totdat ze allemaal klaar zijn. Maar ik weet niet of ze dan erg droog of iets worden. Het liefst maak ik iets van een broodje, zodat ze het makkelijk uit de hand kunnen eten.
 
Broodje rib(finger)s?
Het is allemaal redelijk wat werk natuurlijk, daarin is PP wellicht het makkelijkste.
 
Kippenvleugeltjes 7/10 stuks per persoon met bbq sauce en coleslaw. Kan je indirect garen, droogt niet zo snel uit en kan je in één keer uitserveren. Lekker met een fris biertje erbij.

Portie saté, 3/5 stokjes per persoon, pindasaus, stokbrood, gedroogde uitjes, zoetzuur evt beetje fried rice. Hartstikke leuk op een schaaltje. Makkelijk vooruit te maken.

Taco met stukjes gegrilde kipfilet, guacamole, pico de gallo, limoen en ui. 2/3 soft taco’s per persoon. In één keer alle kipfilet grillen, in stukjes snijden en warmhouden. Bordjes klaarzetten met drie warme tacos erop uit de oven, één iemand doet de kip erop een ander de garnituren en zo uitserveren.
 
Laatst bewerkt:
Vorige zaterdag nog smashed burgers gemaakt. Ik kon ze maar per 2 maken, en dat duurt ongeveer 2 min om ze gaat te hebben. Gaat vlot dus.
 
Heb je een spit? Gyros van het spit lijkt me anders ook een mogelijkheid om een groot gezelschap ongeveer gelijktijdig aan het eten te krijgen en niet al te arbeidsintensief.
 
Moink balls of anders (frikandel) Burnt Ends. Kan je al van te voren klaar maken en opwarmen. Heb je tijd over om live hamburgers te maken.
 
Moink balls of anders (frikandel) Burnt Ends. Kan je al van te voren klaar maken en opwarmen. Heb je tijd over om live hamburgers te maken.
Misschien een goed plan! Vandaag een test gedraaid.. haha
Wellicht dat de smashburgers ook voor te bereiden zijn op een bakplaat zodat ik meer ruimte heb om te bakken..

73623C70-38ED-4379-8BCA-B602CC8328E4.jpeg
 
Zou het een idee zijn om ze vooraf te smashen op een bakplaat met bakpapier?dan kun je ze makkelijker verdelen op een half rooster en eventueel een of meerdere skillets.
Iemand hier misschien ervaring mee?
 
Volgens mij is het idee juist dat het drukken van de burger op de bakplaat zorgt voor veel contactoppervlakte= veel maillard reactie= veel smaak
 
Volgens mij is het idee juist dat het drukken van de burger op de bakplaat zorgt voor veel contactoppervlakte= veel maillard reactie= veel smaak
Ja dat is dus mijn vraag :D Ik kan ze natuurlijk altijd nog aandrukken op mijn plaat... en vervolgens even indirect wegleggen om vervolgens de broodjes te kunnen opmaken. Dat is mijn idee..., maar geen idee of het afdoet aan de smaak..
 
Ik zou ze op een hete plaat platdrukken, even in de vlammen grillen en dan wegleggen.
 
Dubios, misschien toch maar andere burgers die ik gewoon op het normale rooster kan bereiden..
 
Ik zou juist voor iets low en slow kiezen. Kun je alles voorbereiden en dan heb je je handen vrij.
 
Broodje worst?
Worstjes heet grillen. Mooie combinatie van extra ingrediënten erop en je hebt super plaatjes..!

Zie bijvoorbeeld @Bram hier bezig zijn geweest:

Of deze schitterende plaatjes van @Sander72 :

Of schaamteloos een eigen topic van currywurst:
 
Iedereen bedankt voor de tips! Uiteindelijk ben ik gegaan voor:
- Broodjes pulled pork (Zie hier de foto's)
- Broodjes "Smashburger" (iets simpelere variant)

Beide broodjes vielen enorm in de smaak. Overigens neem ik alle andere tips mee voor de volgende keer!
 
Terug
Bovenaan Onderaan