BasBQ
Beef en Steak

Gevulde varkensfiletrollade!

 
 

Glimmie

Sprokkelaar
Berichten
28
Goedenavond allemaal, hoe was het weekend?

Bij ons stond vanavond een gevulde varkensfiletrollade op het menu.

IMG20210620141234.jpg

Deze heb ik opgehaald bij de slager en vanmorgen gevlinderd, dit was voor mij de eerste keer dus heb ik hem niet al te dun gesneden.
Ik heb een duxelles gemaakt van kastanje champignons, tijm, knoflook, peper en zout. Die even in de pan verhit tot het meeste vocht verdampt was.

IMG20210620103649.jpg

De filet heb ik ingesmeerd met roomkaas, de duxelles, lenteui en opgerold met pancetta er om heen. Mijn rolladeknopen moet ik nog even oefenen!

IMG20210620142122.jpg

IMG20210620143321.jpg


De rollade ging bij 150 graden de bbq op samen met een appelchunck. Na een uur kon hij er af en aangesneden worden.

IMG20210620154137.jpg


IMG20210620181603.jpg

IMG20210620181747.jpg

Volgende keer verlaag ik de temperatuur naar 110, kijken of ie dan sappiger is. De smaak was wel goed!

Fijne avond nog!
 
Laatst bewerkt:
Vraag volgende keer aan je slager om een stuk dichter bij de nek die is namelijk meer doorregen wordt minder droog en het rug een gedeeltelijk erop laten alleen eraf halen waar de wervels gezeten hebben en de kern op 62 graden
 
Vraag volgende keer aan je slager om een stuk dichter bij de nek die is namelijk meer doorregen wordt minder droog en het rug een gedeeltelijk erop laten alleen eraf halen waar de wervels gezeten hebben en de kern op 62 graden
Dank je wel voor de tip, ik zal het de volgende keer vragen! Wij hadden iemand te eten die zwanger is dus heb ik de rollade voor de zekerheid wat verder laten garen.
 
Dat ziet er toch wel lekker uit maar het mooie van dat jij zelf het nog niet goed vind is dat je het nog een keer kunt maken 😋
 
Mooie rollade gemaakt. De malsheid heeft meer te maken met je kerntemperatuur dan de temperatuur waarin je het gaart.
 
De knoop heeft goed z’n werk gedaan, alles lekker bij elkaar gehouden en hebben jullie lekker gegeten
Snel weer maken, kern temp in de gaten houden en geen zwangere vrouwen mee laten eten 😉
 
Terug
Bovenaan Onderaan