BasBQ
Beef en Steak

Gevulde kippendijen in spek!

 
 

JasperB

Vuurmaker
Berichten
80
Goedendag beste forumleden!

Gisteren was het dan zover; eindelijk gevulde kijpendijen maken. Vorig weekend heb ik met veel interesse en watertandend de posts van Wietsehm en Picosuma gelezen en daarom stond dit recept nu bij ons op het menu. Voor wat betreft de ingrediënten heb ik niet heel erg afgeweken van de eerdere posts over gevulde kippendij. Eerst heb ik een vulling gemaakt van: paprika, ui, knoflook, chorizo, tomaat, tomatenpuree en lente ui. Aan de vulling zelf heb ik verder geen extra kruiden toegevoegd omdat ik het geheel niet te zout wilde laten worden. Ik heb er voor gekozen om de vulling in de ochtend al te maken zodat deze nog mooi kon afkoelen en daardoor ook wat steviger was.

Van het fabriceren van de rollen heb ik hieronder een aantal foto's.
20201107_123210_resized.jpg


20201107_132608_resized.jpg


20201108_121734_resized.jpg


20201108_123003_resized.jpg


20201108_123320_resized.jpg


Vervolgens heb ik de rollen enkele uren terug in de koelkast gelegd. In de tussen tijd heb ik het bijgerecht (gevulde paprika's) gemaakt en de BGE voorbereid voor indirect grillen op 110-120°C. Dit alles tegelijkertijd op de bbq gelegd, waarna het rustig afwachten was en de thermometers in de gaten blijven houden. Na circa 2uur waren de rollen op zo'n 65°C, wat voor mij het moment was om er een glaze op te smeren. Niet lang erna bereikte de rollen de eindtemperatuur van 70°C. Tenslotte de rollen nog even 10min onder folie laten rusten, om vervolgens heerlijk te smullen van dit gerecht!

20201107_175837_resized.jpg


IMG-20201108-WA0003.jpg


IMG-20201108-WA0004.jpg


Ik vond het zelf echt een topper en denk dat ik dit recept zeker nog ga maken in de toekomst! Sterker nog, ik had nog best wat ingrediënten over dus ik vanochtend nog een rol in elkaar staan draaien die er vanmiddag nog even op gaat!
 
Ziet er goed uit
Kom maar door
 
Mooie kipdij rollades. Dit zal zeker goed gesmaakt hebben. 😋
Waar heb je de paprika's mee gevuld ?
Deze gaan op de (uitpuilende) agenda.
 
Wil ik heel graag nog een keer maken, top lijkt me dit

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
Mooie rol. Netjes opgebonden. Lijkt me best lastig met al die losse kippendijen. Heb je nog foto’s van de doorsnede? Ziet er iig lekker uit. Dat moet smullen geweest zijn.
 
Mooie kipdij rollades. Dit zal zeker goed gesmaakt hebben. 😋
Waar heb je de paprika's mee gevuld ?
Deze gaan op de (uitpuilende) agenda.
Paprika's hebben we gevuld met een mengsel van couscous, zongedroogde tomaat, lente ui,feta en een klein beetje zeezout.
 
Mooie rol. Netjes opgebonden. Lijkt me best lastig met al die losse kippendijen. Heb je nog foto’s van de doorsnede? Ziet er iig lekker uit. Dat moet smullen geweest zijn.

Het samenbinden viel mij erg mee. Ik had verwachtte dat het uit elkaar zou vallen, maar ik denk door het gevlochten matje dat het mooi bij elkaar bleef.

IMG-20201108-WA0016.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Bram
Zo dan!

Deze ga ik ook een keer maken, dit ziet er heerlijk uit.

Dank voor het delen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan