BasBQ
Beef en Steak

Gevulde kippendij - mee met de trend

 
 

Wietsehm

Stoker
Berichten
281
Fijne vrienden van dit genootschap,

De afgelopen week kwam de gevulde kippendij al een paar maal voorbij.
Dit zette zich vast in mijn hoofd; “zou het niet lekker zijn om....”

Vandaag vrienden te eten (want zijn hebben een ijsmachine van Boretti en ‘deden’ het toetje) en dus een goede reden om uit te pakken.

Ovenaardappel met verse mayo, gevulde paprika met champignon en de tweede helft van de kippendij-vulling.
En dan natuurlijk het meesterstuk: een matje vlechten van ontbijtspek, kippendijfilet plat rammen en lekker kruiden. Daar een mengsel van ui, chorizo, tomaat en tomatenpuree, knoflook en (eenmaal van het vuur) olijf op.
Één versie met en één versie zonder kaas. De versie zonder kaas werd geglaceerd met bbq-saus.
Met rook de boel naar 70 graden gebracht. F#ck yeah!!!!
A6459F1C-2E62-462D-99B5-2B62ADD133F2.jpeg


12A6D65D-0399-4960-BBB3-48B28A42C4B3.jpeg


C91FFAF9-1D2C-4E6D-862D-A5351EB6632C.jpeg
 
Geen foto van het toetje?
Gekkigheid, je bordje eten ziet er goed uit zeg.
En een leuk idee, zo een gevulde rollade.
Dank voor het delen
 
Niks mis met het volgen van een trend.
 
Dit ziet er zo lekker uit he, eerst zo'n Matje eens onder de knie krijgen.
Is het ook goed te maken met kipfilet? Of wordt dat veel te droog

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
Dit ziet er zo lekker uit he, eerst zo'n Matje eens onder de knie krijgen.
Is het ook goed te maken met kipfilet? Of wordt dat veel te droog

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
Ik deed kippendij omdat dit vetter is inderdaad. Maar een gevlinderde filet die je volstopt met lekkers lijkt mij meer dan prima gaan! 😊
 
Mooi gemaakt! Hoe beviel de versie zonder BBQ saus?
Vond ik zelf eigenlijk nóg lekkerder. Maar ja; mensen met kaasvrees.....
 
Dat is het mooie van dit gerecht. Je kunt er alles in gooien wat je lekker vind. Gewoon blijven experimenteren, het verveeld nooit!
 
Heerlijk! Ik zou zo aanschuiven....1 troost ik ben niet zo van de toetjes.....😉
 
Wauw dat ziet er heerlijk uit! Goed idee ook om twee verschillende versies te maken. Heb je hier een eigen recept voor gebruikt of had je die ergens van het internet gehaald? Lijkt mij leuk om dit voor volgend weekend te gaan maken, dus ik als je het recept wil/kan delen hou ik mij aanbevolen! 🤗
 
Wauw dat ziet er heerlijk uit! Goed idee ook om twee verschillende versies te maken. Heb je hier een eigen recept voor gebruikt of had je die ergens van het internet gehaald? Lijkt mij leuk om dit voor volgend weekend te gaan maken, dus ik als je het recept wil/kan delen hou ik mij aanbevolen! 🤗
Gekeken maar wat de eerdere Posts deden en gewoon wat lekkere dingen bij elkaar gedaan. Kip heeft geen sterke smaak van zichzelf dus mag de vulling best pittig qua smaak
 
Gekeken maar wat de eerdere Posts deden en gewoon wat lekkere dingen bij elkaar gedaan. Kip heeft geen sterke smaak van zichzelf dus mag de vulling best pittig qua smaak

Dankjewel voor deze uitleg, ik denk dat ik v.w.b. de vulling een heel eind kom met hetgeen je al in je uitleg hebt gegeven, eventuele nog aangevuld met andere posts. 👍

Kan je misschien nog wel iets toelichting geven over:
- de roostertemperatuur je die je hebt aangehouden voor de indirecte bereiding?
- Ik zag dat je uit bent gegaan van een kerntemperatuur van 70gr. Heb je daar naar één stuk naar toe gewerkt of heb je nog "tussenstappen" gemaakt met bijvoorbeeld inpakken in folie of iets dergelijks? Bij welke kerntemperatuur heb je geglaceerd?
- Hoeveel kippendijen heb je ongeveer gebruikt per rol?
- Hoelang heb je de rollen ongeveer op de bbq gehad bij jouw bereiding? (I.v.m. stukje time management🤗)

Ik begrijp dat je natuurlijk het meest leert door het zelf te proberen, echter als beginner ben ik nog opzoek naar wat guidance voor met name temperaturen, duur en manier van garen.
 
Dankjewel voor deze uitleg, ik denk dat ik v.w.b. de vulling een heel eind kom met hetgeen je al in je uitleg hebt gegeven, eventuele nog aangevuld met andere posts. 👍

Kan je misschien nog wel iets toelichting geven over:
- de roostertemperatuur je die je hebt aangehouden voor de indirecte bereiding?
- Ik zag dat je uit bent gegaan van een kerntemperatuur van 70gr. Heb je daar naar één stuk naar toe gewerkt of heb je nog "tussenstappen" gemaakt met bijvoorbeeld inpakken in folie of iets dergelijks? Bij welke kerntemperatuur heb je geglaceerd?
- Hoeveel kippendijen heb je ongeveer gebruikt per rol?
- Hoelang heb je de rollen ongeveer op de bbq gehad bij jouw bereiding? (I.v.m. stukje time management🤗)

Ik begrijp dat je natuurlijk het meest leert door het zelf te proberen, echter als beginner ben ik nog opzoek naar wat guidance voor met name temperaturen, duur en manier van garen.
Leuk dat je zo veel vragen stelt. Maar ook ik ben een amateur hoor 😉

- ik had een roostertemp van zo’n 150 graden. Ofwel: een bergje gloeiende briketten.
- ik heb daar verder niets aan gedaan en de kerntemperatuur is dus gewoon ineens opgelopen. Geen tussenstappen, maar met nog een graad of 6 te gaan de BBQ saus eroverheen. Dat was meer op indicatie van tijd. Ik wilde het zo nog zeker 10 minuten laten indrogen voor stickyness.
- de rollen hebben ongeveer een uur erop gelegen. Ze kwamen dan ook uit de koelkast om er ‘stijf’ op te gaan. Kippendij is vet en dus vergevingsgezind vlees.
Geniet van het proces. Het komt wel goed. Laat de rollen nog 10 minuten ‘rusten’ voor je aansnijdt. Kippendij laat niet veel vocht los na direct aansnijden, maar het geeft de kaas de tijd iets minder vloeibaar te zijn.

hou je ons wel op de hoogte? Succes en geniet van jou run!
 
Dankjewel voor deze uitleg, ik denk dat ik v.w.b. de vulling een heel eind kom met hetgeen je al in je uitleg hebt gegeven, eventuele nog aangevuld met andere posts. 👍

Kan je misschien nog wel iets toelichting geven over:
- de roostertemperatuur je die je hebt aangehouden voor de indirecte bereiding?
- Ik zag dat je uit bent gegaan van een kerntemperatuur van 70gr. Heb je daar naar één stuk naar toe gewerkt of heb je nog "tussenstappen" gemaakt met bijvoorbeeld inpakken in folie of iets dergelijks? Bij welke kerntemperatuur heb je geglaceerd?
- Hoeveel kippendijen heb je ongeveer gebruikt per rol?
- Hoelang heb je de rollen ongeveer op de bbq gehad bij jouw bereiding? (I.v.m. stukje time management🤗)

Ik begrijp dat je natuurlijk het meest leert door het zelf te proberen, echter als beginner ben ik nog opzoek naar wat guidance voor met name temperaturen, duur en manier van garen.
Leuk dat je zo veel vragen stelt. Maar ook ik ben een amateur hoor 😉

- ik had een roostertemp van zo’n 150 graden. Ofwel: een bergje gloeiende briketten.
- ik heb daar verder niets aan gedaan en de kerntemperatuur is dus gewoon ineens opgelopen. Geen tussenstappen, maar met nog een graad of 6 te gaan de BBQ saus eroverheen. Dat was meer op indicatie van tijd. Ik wilde het zo nog zeker 10 minuten laten indrogen voor stickyness.
- de rollen hebben ongeveer een uur erop gelegen. Ze kwamen dan ook uit de koelkast om er ‘stijf’ op te gaan. Kippendij is vet en dus vergevingsgezind vlees.
Geniet van het proces. Het komt wel goed. Laat de rollen nog 10 minuten ‘rusten’ voor je aansnijdt. Kippendij laat niet veel vocht los na direct aansnijden, maar het geeft de kaas de tijd iets minder vloeibaar te zijn.

hou je ons wel op de hoogte? Succes en geniet van jou run!

Super, bedankt voor deze extra uitleg! Ik hou jullie op de hoogte! :cool:👍
 
Mooie rollade geworden zo. En je vlechtwerk ziet er netjes uit. Mooi gedaan. Dat zal zeker smullen geweest zijn. Ik moet ook maar eens met die trent mee doen. Denk wel dat ik dit lust.
 
Terug
Bovenaan Onderaan