Na ettelijke kippetjes gewoon zoals ze er uit zien zonder veren op de Q te hebben gelegd deze keer, geïnspireerd door een youtube filmpje van Noskos BBQ, eerst wat kunstgrepen toegepast. Ruggengraat en ook het borstbeen verwijderd en dat ging warempel (bijna) net zo soepel als op het filmpje. Verder wat olie en basis rub en toen kon de Q worden opgestookt naar een 175 graden..... Stukje kersenhout erbij en gaan. Kersenhout was voor mij de eerste keer en ik had niet verwacht dat de geur van de rook zo heel anders zou zijn dan van het appelhout dat ik tot op heden had gebruikt. Ik ben nu al benieuwd naar de andere soorten die ik onlangs heb aangeschaft 
Leermomentje was de plaatsing van de probe....... ik dacht die strategisch ik de borstfilet te steken...... die waren ook helemaal super maar de poten waren voor mij nog net niet helemaal gaar. Dat wordt dus sparen voor een thermapen want die had dit kunnen voorkomen
Al was het allemaal vrij simpel; wat frietjes erbij gebakken en het was lekker eten kan ik jullie melden.

Leermomentje was de plaatsing van de probe....... ik dacht die strategisch ik de borstfilet te steken...... die waren ook helemaal super maar de poten waren voor mij nog net niet helemaal gaar. Dat wordt dus sparen voor een thermapen want die had dit kunnen voorkomen

Al was het allemaal vrij simpel; wat frietjes erbij gebakken en het was lekker eten kan ik jullie melden.