BasBQ
Beef en Steak

Gevlinderde kip

 
 
 

EasywoodsQ

Pitmaster
Berichten
753
Na ettelijke kippetjes gewoon zoals ze er uit zien zonder veren op de Q te hebben gelegd deze keer, geïnspireerd door een youtube filmpje van Noskos BBQ, eerst wat kunstgrepen toegepast. Ruggengraat en ook het borstbeen verwijderd en dat ging warempel (bijna) net zo soepel als op het filmpje. Verder wat olie en basis rub en toen kon de Q worden opgestookt naar een 175 graden..... Stukje kersenhout erbij en gaan. Kersenhout was voor mij de eerste keer en ik had niet verwacht dat de geur van de rook zo heel anders zou zijn dan van het appelhout dat ik tot op heden had gebruikt. Ik ben nu al benieuwd naar de andere soorten die ik onlangs heb aangeschaft 🤭

Leermomentje was de plaatsing van de probe....... ik dacht die strategisch ik de borstfilet te steken...... die waren ook helemaal super maar de poten waren voor mij nog net niet helemaal gaar. Dat wordt dus sparen voor een thermapen want die had dit kunnen voorkomen :)

Al was het allemaal vrij simpel; wat frietjes erbij gebakken en het was lekker eten kan ik jullie melden.

IMG_1937.jpeg


IMG_1938.jpeg


IMG_1939.jpeg


IMG_1941.jpeg
 
Jahaa lekker kippetje!

Groeten van Robert
 
Ziet er goed uit. En een thermapen maakt het leven een stuk eenvoudiger.
 
Veel meer hoeft het niet te zijn, kip friet en majo HEERLIJK! ;)
 
Kinderen voor kinderen zongen het vroeger al.

we willen kip patat en appelmoes en grote klodders majoneezuh

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
Gevlinderde kip is zo lekker! Hoe was het vel?

Velletje was mij prima..... zou nog iets knapperiger kunnen voor de liefhebbers, misschien de temperatuur nog iets hoger dan 175 graden dan.
 
topmaaltijd. kip en friet met mayo. geweldig
mis eigenlijk alleen nog de appelmoes, maar het is je vergeven

je kan ook een 2e probe gebruiken natuurlijk. is sowieso handig.
je kan op meerdere plekken tegelijk meten
je kan meerdere stukken vlees tegelijk meten (als je bijvoorbeeld 2 stukken buikspek heb of zo)
je kan je vlees EN je roostertemperatuur meten, door 1 probe door een aardappel te prikken en op het rooster te leggen\enz.
samengevat: 1 probe is eigenlijk niet voldoende
 
Hele Mooie Spatchcock chicken, frieten en een lepel majo erbij helemaal geweldig.
Gelukkig geen Appelmoes die doe je in de Chinese Tomatensoep of door de Kerriesaus als zoete toets. ;)
Een eenvoudige gemengde salade had er overigens niet bij misstaan.
 
Ziet er lekker uit
 
Laatst eindelijk zelf ook de gevlinderde kip gemaakt. Met Noskos JERK. Erg lekker. En de garing was bij mij overal mooi gelijk. Ik heb halverwege de tijd het kippetje wel even 180graden gedraaid.
Echt heerlijk. Beetje rook, biertje er bij. Was weer ouderwets genieten.
 
Ik heb halverwege de tijd het kippetje wel even 180graden gedraaid.

THX!! (y)(y) Dat zou de truc wel eens kunnen zijn inderdaad........ is een beter idee dan de borst te ver te laten doorgaren om de poten gaar te krijgen ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan