BasBQ
Beef en Steak

Gestoofde konijn in Tripel Karmeliet

 

Erki

Kooltjesharker
Berichten
120
De Dutch Oven arriveerde echt nét op tijd zodat ik hem nog even kon seasonen. De konijnen heb ik eerst even in roomboter aangebraden zodat ze een mooi bruin kleurtje kregen. Daarna een paar uur rustig laten pruttelen in Tripel Karmeliet (elk half uur even met jus overgoten zodat het niet uitdroogde) en gerookt op kersenhout (alhoewel ik dat niet kon proeven). Wat een feest was dit! Het vlees was zó gaar dat het van het bot schoof. Dit ga ik zeker nog een keer maken.

IMG_1671.jpg


IMG_1678.jpg


IMG_1683.jpg


IMG_1699.jpg
 
Laatst bewerkt:
lekker lekker lekker
maar proefde je nou dat het karmeliet was, waar je in gestoofd heb? het lijkt me zoooo zonde van zo'n lekker bier om dat hiervoor te gebruiken
 
  • Leuk
Waarderingen: Erki
lekker lekker lekker
maar proefde je nou dat het karmeliet was, waar je in gestoofd heb? het lijkt me zoooo zonde van zo'n lekker bier om dat hiervoor te gebruiken
Je proeft zeer zeker de biersmaak! Volgende keer probeer ik een donker biertje, St. Bernardus Abt 12 bijv.
 
Ik heb 2 nog eenden die ik eigenlijk op dezelfde manier wil klaarmaken. Zou dat lukken?
 
Ik heb 2 nog eenden die ik eigenlijk op dezelfde manier wil klaarmaken. Zou dat lukken?
ik zou eend gewoon lekker aan een spitje laten draaien, net als een kip maar dan een andere kerntemperatuur aanhouden uiteraard.
geen idee of eend zich leent voor stoof
 
Wat een verwennerij voor het konijn dat bier, maar jezelf ook verwend

Laatst een donker kasteeltje in m’n stoof in de DO toegevoegd, ging goed
 
  • Leuk
Waarderingen: Erki
Klinkt goed, twee favorieten in één😁
 
  • Leuk
Waarderingen: Erki
Mooie konijnenpoten.
Karmeliet heb ik nog niet geprobeerd. Ga meestal voor een donkere Belg om erbij te doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Erki
Die stoof ziet er echt prachtig uit maar helaas geen konijn voor mij. Ik heb konijn al zo vaak geprobeerd te eten op verschillende manieren maar het blijft toch konijn, ik vind de smaak niet lekker, al vind ik het er wel altijd heel lekker uitzien;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Erki
De smaak van deze stoof is voor een groot deel afhankelijk van het bier dat je gebruikt (denk ik).
 
Mijn moeder maakt ook vaak gestoofd konijn met bier en zei altijd, "dit lust je echt je proeft bijna geen konijn" maar als je echt geen konijn lust dan proef je het meteen in de stoof, ik vind het heel jammer want ik ben gek op stoofjes en ze zien er altijd zo lekker uit.
 
Mijn moeder maakt ook vaak gestoofd konijn met bier en zei altijd, "dit lust je echt je proeft bijna geen konijn" maar als je echt geen konijn lust dan proef je het meteen in de stoof, ik vind het heel jammer want ik ben gek op stoofjes en ze zien er altijd zo lekker uit.

Bij mij is het het Flappie syndroom, ik vond’m ook terug. Bij m’n opa in de schuur 😱
Laatst paarden stoof gemaakt, kan je gerust proberen
 
Terug
Bovenaan Onderaan