BasBQ
Beef en Steak

Gerookte noten.....en pindas

JeroenQ

Vuurmaker
Berichten
91
Vandaag weer eens een paar zakjes noten mix van de Lidl opengetrokken om lekker te roken.
Makkelijker kan niet, mik alles in een schaal. Beetje olie erbij, je favoriete bbq kruiden erop en goed door elkaar scheppen.
BBQ aan en flink rook hout erop. Rustig een 10 tot 15 lekker laten roken.
Noten en pindas worden zacht, geen zorgen zodra ze afgekoeld zijn worden ze weer lekker knapperig.
Cervelaat worsten moeten een stuk langer.
Peperkorrels hebben een week in de whisky geweekt en nu 3 uur roken en drogen.
Recept van Rinus Poot (BBQ brommer)

IMG20230414202929.jpg


IMG20230414201233.jpg


IMG20230414201139.jpg
 
Super leuk idee! Ook maar eens proberen.

Ook de peperkorrels spreken me erg aan, op welk hout rook je dit?
 
moet je dit nog laten rusten/ uitwasemen net als b.v. kaas? dat is pas na 2 weken lekker
 
Lekker man!
Een Cervelaat worst heb ik nog nooit op deze manier gerookt.
Je brengt me op mooie ideeƩn :)
Hoelang heb je deze Cervelaat worst gerookt zodat er een lekker rooksmaakje aanzat?
Want ik wil dit met peperworsten gaan doen proberen.
 
De rode (kunst)darm van de cervelaatworst, is dat een eetbare (kunst)darm die daaromheen zit.
Anders heeft het roken van de worst totaal geen zin. Of vertekend het beeld en is de darm al verwijderd?
 
De rode (kunst)darm van de cervelaatworst, is dat een eetbare (kunst)darm die daaromheen zit.
Anders heeft het roken van de worst totaal geen zin. Of vertekend het beeld en is de darm al verwijderd?
Er bestaat ook kunstdarm die niet eetbaar is maar wel rook doorlatend, of deze rode dat is, geen idee.
 
Lekker man!
Een Cervelaat worst heb ik nog nooit op deze manier gerookt.
Je brengt me op mooie ideeƩn :)
Hoelang heb je deze Cervelaat worst gerookt zodat er een lekker rooksmaakje aanzat?
Want ik wil dit met peperworsten gaan doen proberen.
Minimaal een uur op 100 graden, als je langer rookt wordt de worst steeds droger omdat het vet eruit smelt. Lekbakje is geen luxe. Gewoon lekker vol in de rook zetten.
 
De rode (kunst)darm van de cervelaatworst, is dat een eetbare (kunst)darm die daaromheen zit.
Anders heeft het roken van de worst totaal geen zin. Of vertekend het beeld en is de darm al verwijderd?
Kunst darm haal ik eraf, lag hier al even op de Q dus was glimmend van de olie die er uitkomt. Anders denk ik dat de rook weinig doet idd
 
Terug
Bovenaan Onderaan