BasBQ
Beef en Steak

Gerookte kipfilet

 
 
 

Robert Z

Stoker
Berichten
459
Vandaag thuis aan de klus en intussen had ik ook mooi de tijd om met een schuin oog de bbq in de gaten te houden.
Gister al vast de pekel gemaakt, uiteraard volgens het recept van Noskos. Deze is nu eenmaal gewoon goed!
Vanochtend 8 kipfiletjes even netjes gemaakt en in de pekel gelegd voor een uurtje. Daarna even drooggedept en een half uurtje in de koelkast gelegd. Bbq aan op Max 110 graden opgestookt, er wat beuken hout bij op gegooid en de kip erop. In net iets minder dan 2 uurtjes heerlijke malse gerookte kipfilet. Heerlijk voor bij de borrel, de eerste 2 zijn al op. Maar ook super in een salade, de vrouw ook weer blij! 👍🏼

A44B428C-8C08-4808-9E71-3B5D32DE40B7.jpeg


55564ECE-31C6-4F78-86BE-868820F33262.jpeg


AAB92104-2AD7-421A-B904-216E6672F678.jpeg


B36C02D7-C019-4A61-BBE4-C2A3C18A2021.jpeg


D8AB2963-E143-4B2B-829F-BC128C7F6815.jpeg
 
Wow, krijg gelijk weer zin in gerookte kip. De noskos methode is hier ook favoriet.
 
😋😋🐓🐓
 
Zien er mooi uit en nog over voor in de salade ook. Lekker hoor
 
Nog steeds niet van gekomen om ze zelf te maken. Maar al die plaatjes zien er wel heel smakelijk uit hoor,
Lijkt me naast PP een fijn stukje vlees om op voorraad te hebben.
Kipje ziet er goed uit. Jullie hebben vast zitten smullen.
 
Nog steeds niet van gekomen om ze zelf te maken. Maar al die plaatjes zien er wel heel smakelijk uit hoor,
Lijkt me naast PP een fijn stukje vlees om op voorraad te hebben.
Kipje ziet er goed uit. Jullie hebben vast zitten smullen.
Klopt Bram, altijd goed om dit op voorraad te hebben, maar niet langer als 2 weken in de vriezer. Ik heb geen vacumeer en ben dus nog aangewezen op de zip-lock zakken van de Zweedse grootgrutter en dan is de kans op doorvriezen nogal wat groter.
 
lekker hoor, zelfgerookte kipfilet.
moet er hier ook maar weer eens van komen, maar eerst even de huidige voorraden opmaken om plaats te maken.
 
Zelf gerookte kipfilet is gewoon super, deze zien er heerlijk uit, dat moeten we hier ook maar weer eens snel gaan maken, is alweer veel te lang geleden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan