BasBQ
Beef en Steak

Gerookt hart

Zou maar oppassen Hertekop ;)
 
De Makro heeft in de diepvries (halve) runderharten liggen bij dierenvoeding. Ook hebben ze dozen met lamshart. Ik koop allebij af en toe voor de honden. Zal eens bij het Islam. slachthuis kijken voor runder- en lamshart. Ik heb daar ook wel eens lamstongetjes gekocht. Heb ik toen ook aan de honden gegeven. Maar ik wil ze ook wel eens proberen. We eten immers toch ook kalfs- en rundertong. 
Gerookte lamstongetjes een idee?
 
Kunnen we niet eens een bizar foods forum meeting houden. Winnaar is diegene die van het meest extreme het lekkerste weet te maken :)
 
Nu je over gerookte lamstongetjes begint... ik heb hier ook al elandtong gerookt. Smaakt uitstekend! Belangrijk is wel dat je de tong eerst pekelt, kookt, dan de taaie huid verwijdert en vervolgens rookt.
Hart en tong is goed vlees en zoals alle vlees, gewoon spierweefsel. Dat het binnen in een dier zit en dat het dan als orgaanvlees wordt betitelt is volgens mij onterecht. "Wat de boer niet kent dat vreet 'ie niet" is een uitdrukking die hier ook opgaat.
Probeer het maar eens! 
 
Lijkt me een leuke meeting Jord :) Moeten we wel een jury hebben die alles aandurft!
 
Hier is er een voor het bizar foods forum (BFF): gerookte stierentestikels.
Echt waar, ik heb eens een Zweed gesproken die dat at. Als er belangstelling voor is zal ik een recept proberen te achterhalen.
 
Rocky Mountain Oysters noemen ze die toch?
 
Als ik al ballen op de Q ga doen dan worden het de ballen van Frits ;) of niet Leo?
 
ik heb ook weleens stieren kloten gegeten en kalfshersens, het is wel apart en je gedachten spelen ook mee.
Ik denk dat als je het blind proeft, je het nog lekker vindt ook.
 
Ik zie dat we met z'n allen wel heel erg aan het afdwalen zijn... Er mag best een draadje geopend worden met de gekste dingen die je ooit hebt gegeten, al dan niet van de BBQ hoor als daar behoefte aan is. Laten we hier dan maar weer verder gaan over gerookt runderhart ;)
 
Olaf zei:
Hier is er een voor het bizar foods forum (BFF): gerookte stierentestikels.
Echt waar, ik heb eens een Zweed gesproken die dat at. Als er belangstelling voor is zal ik een recept proberen te achterhalen.

Ga je gang, ik hou je niet tegen.
Ik neem wel een kippetje. ;D
 
Terug
Bovenaan Onderaan