BasBQ
Beef en Steak

Gerookt en 30 jaar gedroogd

 
 
 
 

Bert

Gerijpt
Berichten
2.598
Dit stuk vlees is 2 maanden gerookt en daarna 30 jaar gedroogd.
Iemand enig idee wat het is en van welk dier het afkomstig is?
DSC03198.jpg
 
gedroogde pees? ;)
 
Lijkt op de piemel van een kleine walvissoort.
Maar....2 maanden gerookt?
 
T-Rex?
 
Bullepees? ( dat zal wel niet, maar het ziet er zo uit)
 
Ik zou bijna "m'n schoonmoeder" zeggen maar die heeft veel langer gerookt ;)
 
Nosmo zei:
Ik zou bijna "m'n schoonmoeder" zeggen maar die heeft veel langer gerookt ;)

=)) =))


Ik vind het verder vrij onherkenbaar eerlijk gezegd
 
Na wat gegoogle zou ik nu inderdaad ook gaan voor de bullepees.
 
El Fumarole zei:
Na wat gegoogle zou ik nu inderdaad ook gaan voor de bullepees.

Te makkelijk in mijn ogen. Ik denk dat het wat anders is maar ik zou niet weten wat
 
Toen ik zo'n 30 jaar geleden een mijn eerste stier dood schoot en slachtte, een beest van iets meer dan 700 kilo, heb ik zijn l*l eraf gehaald.
Deze vervolgens achter in de rookkast bij mijn toenmalige baas gehangen met een gewicht van 7 kilo eraan.
Daar heeft hij 2 maanden gehangen en is bijna dagelijks meegerookt. Dit om hem wat sneller te laten drogen en een leuk kleurtje te geven.
Na die 2 maanden was hij goed gehard en geschikt voor gebruik.
Hij heeft toen in mijn "wilde" jaren een jaar of 3 in mijn auto doorgebracht om assistentie te verlenen bij uit de hand lopende meningsverschillen.
Toen ik handtam gemaakt was door mijn huidige vrouw is hij verplaatst naar de zolder. Maar om een of andere reden heb ik er nooit afstand van gedaan en ga ik dat ook niet doen.
Nu is het een van de weinige dingen ,heb er 2, die ik meer dan 30 jaar in mijn bezit heb. Die andere is niet mijn vrouw want die heb ik niet in "mijn bezit".
 
Mooi verhaal zeg, en ik maar denken dat het stuk nog voor consumptie geschikt was (de bullepees he) :p
 
Had ik het toch goed, grappig!
 
Mafketels....
 
Dominique zei:
Mafketels....
"Daar" was het misschien mooi, warm, gezellig, whatever..... Blij dat je weer terug bent!!!!
=))
 
Mooi verhaal Bert:D
 
Ik ben nu ook wel benieuwd naar dat andere ding!
 
Terug
Bovenaan Onderaan