BasBQ
Beef en Steak

Gemarineerde Diamanthaas op de Kettle

 

Smokie.

Pitmaster
Berichten
602
Vandaag Diamanthaas klaargemaakt op de Weber Kettle.
Recept:
600gr Diamanthaas
Marinade
60gr Ketjap
20gr Sojasaus
25gr Sweet Chilisaus
10gr zonnebloemolie
1 teentje knoflook
Sambal naar smaak

Het vlees wordt in stukjes van ca 2cm dik gesneden en vervolgens enkele uren in de marinade gezet.

Vervolgens prik je het vlees op de spiezen. Ik heb 2 spiezen gebruikt om het draaien te vergemakkelijken. Ik had 2 flinke spiezen en 1 klein spiesje met de kleine stukjes die ik overhad.

De Kettle stook je op tot ca. 160-170°C. De spiezen heb ik op direct vuur gelegd totdat er een kerntemp van ca. 51°C was bereikt.

Ik heb de spiezen samen met Bami geserveerd. De Diamanthaas met deze marinade is mij en mijn huisgenoten uitstekend bevallen, dit recept ga ik zeker nog eens herhalen.

20211228_180443.jpg


20211228_162156.jpg


20211228_100237.jpg


20211228_095937.jpg


20211227_212724.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit. Zal vast ook zo gesmaakt hebben.
 
Heeft prima gesmaakt.
 
Ziet er smakelijk uit. Met een lekker bordje bami erbij prima combi volgens mij
 
De marinade combineerde inderdaad erg goed met de Bami.
 
Sodeknetter dat ziet er lekker uit.

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Hadden best een spiesvan gelust. ;)
 
Sodeknetter dat ziet er lekker uit.

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
Volgende keer probeer ik een groot stuk Diamanthaas, met dezelfde marinade volgens de reverse sear methode, te bereiden. Net even makkelijker om de juiste kern temp. te bereiken denk ik.
 
Heerlijk👌🏻
 
Ziet er weer top uit Smokie. Heb je eigenlijk een voorkeur voor een bbq? Kettle, WSM of stove etc?
 
Ziet er weer top uit Smokie. Heb je eigenlijk een voorkeur voor een bbq? Kettle, WSM of stove etc?
Poeh, ze hebben allemaal zo hun leuke kanten en ik beleef er zeer veel plezier aan. De Kettle is enorm veelzijdig. De WSM is enorm stabiel voor (zeer lange) low & slow sessies en de Stove heeft me laten inzien dat er zeer veel mooie DO gerechten zijn en je hebt er mooi een extra warmtebron bij en het is gewoon fun om er mee bezig te zijn. Voor een fractie van een Kamado, deze set heeft me €500,- gekost heb ik een mooie flexibele set. De wens van een Kamado is, voorlopig althans, volledig verdwenen.
 
Laatst bewerkt:
Poeh, ze hebben allemaal zo hun leuke kanten en ik beleef er zeer veel plezier aan. De Kettle is enorm veelzijdig. De WSM is enorm stabiel voor (zeer lange) low & slow sessies en de Stove heeft me laten inzien dat er zeer veel mooie DO gerechten zijn en je hebt er mooi een extra warmtebron bij en het is gewoon fun om er mee bezig te zijn. Voor een fractie van een Kamado, deze set heeft me €500,- gekost heb ik een mooie flexibele set. De wens van een Kamado is, voorlopig althans, volledig verdwenen.
Helder, ik herken je verhaal. Ipv een kettle heb ik wel een kamado 🤭 maar de variatie is wat het leuk maakt. Merk wel dat thuis nu sneller de kamado aangaat vanwege het weer ipv de WSM. (Heb geen overkapping nog helaas).
 
Dat zijn fijne spiesen geworden, mis alleen de foto met de bami er bij ;)
 
Dat ziet er inderdaad heerlijk uit, zeg. Heb ook nog een diamanthaas liggen… Bedankt voor de inspiratie.
 
Ziet er heerlijk uit. Dat ga ik toch ook eens maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan