- Berichten
- 573
Een bbq om mee te kunnen nemen op de boot stond al een tijdje op het verlanglijstje, de WGA de meest logische kandidaat. Vandaag zag ik bij de Gamma een aanbieding, daarbij kon je ook nog eens je spaarpunten gebruiken, waardoor de prijs zo laag was dat het echt even tijd werd om op actie over te gaan.
Zo gezegd, zo gedaan. Een kwartier later lag de doos al in de kofferbak. Voor vanavond staat er al procureur shoarma van het spit op de planning, maar de lunch was nog binnen bereik. Gelijk de bbq maar ontmaagden dan
.
Bij de super om de hoek even wat tijgerbollen, kippendijen, avocado, limoen en koriander opgepikt. Tijd om aan de slag te gaan!
Nadat de bbq aan is breng ik de kip op smaak met één van mijn to go to marinades. Beetje olie met erbij; zesden van een limoen, wat koriander en cajunkruiden. Ik voeg ook nog een theelepeltje donkere (gekleurde) basterdsuiker toe, ik maak mijn cajunkruiden zonder suiker. Dat kan even een half uurtje intrekken, dat is de tijd die er is totdat iedereen thuis komt en graag wat te eten zou lusten.
Ik prak twee avocado’s, doe er het sap van de limoen bij en breng het op smaak met wat sriracha. Veel ingewikkelder hoeft het van mij niet met deze hitte.
Tijd om de glimmende roosters te besmeuren, benieuwd hoe het gaat. Het is even uitproberen, maar met wat logisch nadenken loopt het wel los. Het kan nooit zo behelpen worden als deze sessie.
Ik heb een directe en indirecte zone ingericht en start op het directe deel om uiteindelijk indirect te eindigen. Als brandstof gebruik ik houtskool, ik heb wat kleinere stukken uit de KJ gevist
.
Uiteindelijk gaat het allemaal wel best. Ik grill de kippies in het laatste stukje schaduw wat deze hoek van de tuin vandaag gaat zien.
Kip van bbq en de broodjes erop, natuurlijk even toasten
. Ondertussen hak ik nog wat koriander en snij ik wat rode ui. De ontmaagding van de WGA is voor elkaar, tijd om de broodjes op te bouwen. Daar heb je het dan, op deze achterlijk hete middag, broodje tok van de WGA. 
Vanavond deze handel aan het spit
Zo gezegd, zo gedaan. Een kwartier later lag de doos al in de kofferbak. Voor vanavond staat er al procureur shoarma van het spit op de planning, maar de lunch was nog binnen bereik. Gelijk de bbq maar ontmaagden dan
Bij de super om de hoek even wat tijgerbollen, kippendijen, avocado, limoen en koriander opgepikt. Tijd om aan de slag te gaan!
Nadat de bbq aan is breng ik de kip op smaak met één van mijn to go to marinades. Beetje olie met erbij; zesden van een limoen, wat koriander en cajunkruiden. Ik voeg ook nog een theelepeltje donkere (gekleurde) basterdsuiker toe, ik maak mijn cajunkruiden zonder suiker. Dat kan even een half uurtje intrekken, dat is de tijd die er is totdat iedereen thuis komt en graag wat te eten zou lusten.
Ik prak twee avocado’s, doe er het sap van de limoen bij en breng het op smaak met wat sriracha. Veel ingewikkelder hoeft het van mij niet met deze hitte.
Tijd om de glimmende roosters te besmeuren, benieuwd hoe het gaat. Het is even uitproberen, maar met wat logisch nadenken loopt het wel los. Het kan nooit zo behelpen worden als deze sessie.
Ik heb een directe en indirecte zone ingericht en start op het directe deel om uiteindelijk indirect te eindigen. Als brandstof gebruik ik houtskool, ik heb wat kleinere stukken uit de KJ gevist
Uiteindelijk gaat het allemaal wel best. Ik grill de kippies in het laatste stukje schaduw wat deze hoek van de tuin vandaag gaat zien.
Kip van bbq en de broodjes erop, natuurlijk even toasten
Vanavond deze handel aan het spit