BasBQ
Beef en Steak

Gegrillde Longhaas

 
 

The Butcher

Vuurmaker
Berichten
56
Vanmiddag een prachtig stukje Longhaas klaargemaakt op de Weber. Proefje van onze leverancier om te keuren, en daar zeggen we natuurlijk geen nee tegen. Het betreft een Longhaas van het Schotse Angus Prime Rund, mooi mals vlees voorzien van een mooi randje vet. De BBQ klaargemaakt voor directe warmte, vlees ontdaan van de vliezen en dikke stukken vet en hierna op kamertemperatuur laten komen en gekruid met verse peper en zout. Het vlees gegrild tot een kern van 52 grd en hierna 10 minuten in de alufolie laten rusten. Zeen er tussen weggehaald en smullen maar. Wat een heerlijke intense steaksmaak zit er aan dit vlees. Mijn vrouw vond het ietwat bitter aan de buitenkant. Ik denk dat de peper iets te ver gegaan was. Volgende keer maar de peper achteraf erop doen, of Low & Slow tot 44 grd en daarna afgrillen boven de kolen. Al met al vond ik m voor herhaling vatbaar.

1613324544613.png


1613324587181.png


1613324614331.png


1613324633282.png


1613324651253.png


1613324681128.png


1613324698114.png
 
Heerlijk. Een van mijn stukken lievelingsvlees...
 
Het is een onooglijk stuk vlees, maar keertje wat is het een lekker stuk vlees.
 
Mooi gedaan zeg. Geloof graag dat het smaakte

Bij direct grillen probeer ik zoveel mogelijk kruiden ed te vermijden. Kans erg groot dat ze verbranden met een raar smaakje als gevolg.
Zeker bij rund of zo grill ik het naturel en pas op het bordje kan iedereen naar eigen smaak zout en peper toevoegen
 
Wow mooi stuk hoor ! (Durf het bijna niet te zeggen... maar nog niet gedaan.... )
Ach, voor alles is een eerste keer hoor. Ik had het ook nog nooit klaargemaakt op de BBQ. En nu ligt er nog een middenrifje, oftewel een Skirtsteak, te wachten in de koelkast.
 
Dat ziet er een mooi stukje vlees uit. Ook nog foto's als het stuk is aangesneden? Je hebt er iig wel een hele mooi egale korst op gekregen.
Ziet er heerlijk uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan