Beef en Steak

Geen Dutch Oven

D_Reamzzz

Vuurmaker
Hoi, hier ben ik alweer met mss de volgende domme vraag. Ik heb geen DO. Wel zo'n gietijzeren geemailleerd geval dat van ver wat weg heeft van zo'n fancy Le Creusette. Mag dat ook gewoon op de bbq?
Zou graag een keer Pulled Chicken maken maar moet nog ff doorsparen voor een DO. Ik krijg nl niet zoveel zakgeld van mijn vrouw. 🤣😉

Zeker, dat kan. De enige belangrijke factor is vaak de knop op het deksel. Deze moeten tegen de warmte kunnen. Als dit plastic is, zou ik het niet doen 😉

Maar gewoon een geëmailleerde gietijzeren pan: geen probleem. Er zijn hier ook mensen die dat zelfs verkiezen boven ‘gewoon’ gietijzer. Ik heb beide, en de geëmailleerde maakt wel wat makkelijker schoon 😅

Succes!

Als je graag Pulled Chicken wilt maken heb je geen Do nodig.

Dit is het recept dat ik altijd maak en valt bij iedereen in de smaak.

Je kunt ook altijd op marktplaats kijken voor een gietijzeren do. Als je er zo één als hieronder koopt heb je met het deksel ook gelijk een griddle .

dd6e98d0bee7f367d3953e52290e15bb.jpg

Van die goedkope pannen met emaille ninnenkant zijn van tijd tot tijd te koop bij een supermarkt.
Ik heb een kleine van de lidl, die kostte 20,-.
Laatst postte iemand een actie bij de Dirk.
Ff goed opletten, of gebruiken wat je al hebt. Een dikke bodem is wat je wil, en geen kunststof handgrepen/ onderdelen.

Wat hierboven gezegd is. Als er maar geen kunststof onderdelen op zitten.
Soms kom je op Marktplaats ook leuke dingen tegen.
Oriënteer je vooraf wel even m.b.t. prijsniveau`s.......zitten wel eens gekke uitschieters in.

Van die goedkope pannen met emaille ninnenkant zijn van tijd tot tijd te koop bij een supermarkt.
Ik heb een kleine van de lidl, die kostte 20,-.
Laatst postte iemand een actie bij de Dirk.
Ff goed opletten, of gebruiken wat je al hebt. Een dikke bodem is wat je wil, en geen kunststof handgrepen/ onderdelen.
die van de lidl heb ik ook. 😁

bij de Lidl staan ze nu in het foldertje geloof ik en als je een Dirk in de buurt hebt. daar staan er vast ook nog wel een paar in een hoekje. In Spijkenisse wel iig, (de geëmailleerde versie bedoel ik dan)

Terug
Bovenaan Onderaan