BasBQ
Beef en Steak

Funky Fusion: ¡Hola Fresca!

 
 
 
 
 

Sander72

BBQ Junkie
Berichten
6.772
Lieve BBQ-Vrienden!

Toen het maandelijkse foto-onderwerp Funky Fusion werd, was ik meteen erg enthousiast en dook in Ottolenghi's boeken, Foodtubes van inspirerende gasten en allerlei andere research... maar net toen ik een beetje inspiratie kreeg kwam die nare Frits met zijn febo frikandellen in bladerdeeg... tja. Schot in de Roos natuurlijk. Hoe kan ik dat nou toppen?

Ik had nog meer en meer uit de kast kunnen trekken, maar besloot het er bij te laten. Dan maar een maandje niet meedoen... en toen, ineens gisteren kreeg ik een Fusion ingeving. Waarom niet een leuke twist met een bestaand recept waarbij ik alleen de kooktechnieken drastisch verleg naar... de Barbecue!

En wat is dan geiniger dat te doen met een heel alledaags iets, de wekelijkse Hello Fresh? Tja, met de billen bloot: sinds Corona kook ik hier thuis 3-4-5 keer per week uit een kartonnen doos. Ik wilde meer vega en ik wilde meer gemak en ook wel het comfort van niet elke dag naar de drukke Supers etc. Maar vooral wilde ik voor doordeweeks meer inspiratie. In de weekenden ga ik graag zelf los en heb ik ideeën zat, maar in de dagelijkse sleur van thuiswerk en thuisscholing met de kinderen kwam echt de klad erin en had ik zin in iets nieuws, Hello Fresh. Of zoals ik vaak met Buurman Coen over de schutting grap: ¡Hola Fresca!

Dus daar gingen we:

SDJ_1955.JPG


Maar dan dus Fusion van de BBQ:

SDJ_1923.JPG


Dat is toch wel erg lekker en leuk om te doen hoor. Groenten lekker aangrillen en daar dan een mooie ajvar van draaien met gerookt paprika poeder, balsamico, olijfolie en een lekker drupje limoen:

SDJ_1925.JPG


SDJ_1927.JPG


Geroosterd zijn groenten zoveel lekkerder dan lafjes uit de oven:

SDJ_1930.JPG


Squease of lime... draaien maar!

SDJ_1940.JPG


Heerlijke geuren man uit die ajvar.

SDJ_1946.JPG


Aardappeltjes lekker bakken in de skillet op het ei.

Fusion of niet, ik wilde niet zonder een lekker biertje gaan koken, sommige tradities moet je in stand houden:

SDJ_1950.JPG


Zalige fruitige New England IPA van Jopen. Heerlijk fris!


SDJ_1954.JPG


Turkse groene pepers en kipfilets lekker aanzetten op het gietijzeren rooster, rook echt zalig!

En toen kwam de grootste - dagelijkse - uitdaging, proberen dat plaatje van Hello Fresh na te maken:

SDJ_1968.JPG


Best aardig gelukt zeg ik. Hiermee durf ik strijd met die frikandellen van Frits wel aan.

PS Gefeliciteerd alvast Fritsie! ;)

Tot volgende maand!
 
Laatst bewerkt:
Gaaf gedaan, de Hello Fresh aanmeldingen zullen wel omhoog gaan na deze post :)
 
Gaaf gedaan, de Hello Fresh aanmeldingen zullen wel omhoog gaan na deze post :)

Disclaimer: dat puike flesje bier zat niet in de kartonnen doos inbegrepen hè?!
 
Zalig! Ziet er veel beter uit dan de foto van Hello Fresh. Foto insturen en royalties vragen!
 
Gaaf gedaan, de Hello Fresh aanmeldingen zullen wel omhoog gaan na deze post :)
@Sander72 Na je outing, wil ik je steun betuigen
Om eerlijk te zijn mijn gerecht komt ook uit een Hello Fresh doos ;)
Recent hebben we ook besloten om een aantal keer per week op die manier te koken, voordeel is dat je kan kiezen uit een aantal gerechten per week en niet altijd op zoek moet naar inspiratie of vaak uit gemak terug grijpt naar eenvoudige gerechten.

https://www.bbqgenootschap.nl/threads/fusion-mini-volkorentortila´s-met-varkenshaaspuntjes-en-gomasio.28281/

In één van de laatste boxen zat er bij mij een biertje: Duvel 6,66%
 
Whahaha, missie geslaagd Sander. Heerlijk gerecht en prachtig in beeld gebracht.
 
Na je outing, wil ik je steun betuigen
Om eerlijk te zijn mijn gerecht komt ook uit een Hello Fresh doos ;)

Weet ik toch kerel, die gomasio gaf je weg... maar heej, ik ben je vriend en een vriend verlink je niet!
 
Dit is weer gaaf gemaakt en bedacht leuk verslag ook weer
 
Als je van het eten net zo geniet als wij van je verslag....dan zit je goed. Lekker man!
 
Mooi verhaal met prachtige plaatjes weer(y)👊 Als ze je bierkeuze ook in die box zouden stoppen zou ik om zijn:ROFLMAO:
 
Leuk verslag en mooi gemaakt gerecht.
 
Genoten van het verslag Sander en mooie plaatjes weer. Hoe kan ik daar ooit tegenop met een mobiele telefoon :unsure:
 
Dat is wat je noemt een coming out zeg.
Maar ach, wat maakt het allemaal uit?
Of je het nu zelf gaat kopen in de super of je laat het bezorgen, uiteindelijk ben jij diegenen die moet proberen om het gerecht niet te vernaggelen.
en dat is je niet gelukt Sander. Het ziet er geweldig uit.

En ja, die Frits he. What a bombshell........
 
Sander, je bent er weer keuring in geslaagd om een lekker gerecht te maken.
Mooi verslag en foto's.
Smakelijk.
 
Mooier gemaakt dan het origineel en dat biertje zekers verdiend 👌🏻
 
Jo Sander. Wat een heerlijk verslag om te lezen kerel. Wij hebben regelmatig Marley Spoon in huis. Niet elke week. Maar voor de “inspiratieloze” periodes zal ik maar zeggen. Maar ook de Jumbo maaltijd boxen doen het goed op de Q of in de DO. En natuurlijk een geweldig lekker bier van onze gezamenlijk vrienden uit Haarlem. Helemaal top. Dat moet smullen geweest zijn.
Succes met de wedstrijd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan