BasBQ
Beef en Steak

Fotowedstrijd april 2022: het witte goud, culinair met asperges.

 
 
 
 

Frits

Administrator
Forumleiding
Berichten
19.963
Het onderwerp voor deze maand is: ‘Het witte goud: Culinair met asperges.’

Gekozen door de winnaar van vorige maand: @Bram

Het witte goud: Culinair met Asperges
Dit is het onderwerp voor komende maand. Met Pasen voor de deur is dit voor mij een echte klassieker komende periode. Lekker veel mogelijk. Dus kom maar door met die heerlijke voorjaars plaatjes.
Iedereen veel plezier met deze uitdaging.

Groeten Bram.

(Ps) mocht je de witte asperges niet lusten of te duur vinden. Groenen asperges mogen wat mij betreft ook gewoon mee doen hoor 😎

Regels:
- Wedstrijd loopt tot en met 30-04-2022, 22:00h.
- Geen menselijke vlees foto’s.
- De foto moet deze maand door jezelf zijn gemaakt en het gerecht moet van de barbecue komen.
- Foto mag niet worden bewerkt met filters (zoals die er zijn voor o.a. voor iPhone, Android, Lightroom en andere fotoprogramma's), echter corrigeren van witbalans, contrast en uitsnede is wel toegestaan.
- Je laat in een apart draadje (in L&S of H&F) zien hoe je het gerecht hebt gemaakt. En plaatst een link naar dat draadje bij je foto.
- Winnaar wordt bepaald door een Poll.
- 1 foto per deelnemer.
- De foto van de winnaar komt in de Hall of Flame.

Let op:
In dit topic uitsluitend de deelnemende foto plaatsen, alle ander foto's worden verwijderd.
Bij dubbele inzending volgt diskwalificatie.

De te winnen prijs is een waardebon van onze sponsor Beef & Steak, en natuurlijk de camera-sticker en eeuwige roem in de hall of Flame.
 
Beste BBQgenoten.

Ik hoop dat jullie er iets mee kunnen. Ik heb er iig veel zin in. Kom maar door met die plaatjes.

Groetjes Bram
 
Asperges, heerlijk!

Gaan we mee aan de slag.
 
Deze had ik niet zien aankomen. Heb ook niet echt iets met asperges, behalve de groene heel af en toe als side erbij. Maar een collega vertelde mij toevallig vorige week dat zijn vader mooie exemplaren heeft staan en net appje gestuurd of ik er wat van kan kopen (Hopelijk nog voor deze maand). En dan googelen naar recepten :D

Dus ik neem de uitdaging aan.
 
Oooh wat een tof onderwerp!! Misschien ga ik ook weer een poging wagen, want I luv asperges!
 
Ik heb mijn vrouw gevraagd om mee te doen.
Zij is dol op asperges.
Ik lig nu al dubbel als ik me probeer voor te stellen hoe zij de kamado gaat aansteken en inrichten. Niet echt haar ding.
Of het virus krijgt grip en jij mag er niet meer aan zitten..
Of ze gaat je (net als bij auto rijden) zeggen wat je allemaal verkeerd doet als je bezig bent..
 
De vrouw direct enthousiast 🤣 “Gaan we weer eens meedoen?!” Wel u, vrouwlief, kom maar door met een recept 😅 Mooi onderwerp, we gaan het meemaken!

En nog gefeliciteerd met de overwinning!
 
Ai, wilde deze keer een keer mee gaan doen maar asperges....
Nee die komen er hier niet in. Ook niet bij de vrouw.

Succes iedereen!
 
Boys and girls, ik heb in mij jonge jaren zoveel asperges gestoken.....en ze zijn nog steeds lekker....

Maar, in mijn jeugd was de witte asperges er pas vanaf begin mei. Plastic, verwarmde grond etc. Was er niet.
Voor veel boertjes en zelfstandigen op de arme en schrale brabantse en limburgse zandgronden was het bittere noodzaak om
met deze groenten een cent te verdienen.

Maar aangezien het witte goud meestal zwart gestoken en verkocht werd.....🤔....
 
Boys and girls, ik heb in mij jonge jaren zoveel asperges gestoken.....en ze zijn nog steeds lekker....

Maar, in mijn jeugd was de witte asperges er pas vanaf begin mei. Plastic, verwarmde grond etc. Was er niet.
Voor veel boertjes en zelfstandigen op de arme en schrale brabantse en limburgse zandgronden was het bittere noodzaak om
met deze groenten een cent te verdienen.

Maar aangezien het witte goud meestal zwart gestoken en verkocht werd.....🤔....

Net met een collega erover gehad. Zijn vader en hij planten zelf heel wat, waaronder asperges. Dus wilde er wat van over kopen, maar ze denken dat het niet voor deze maand gaat lukken omdat het idd pas vanaf mei begint. Dus zal het geïmporteerd spul uit moeten worden uit de super.
 
Oeh asperges, zeker lekker. Gegrild gekookt of gestoomd alles gaat er wel in.
Eens even kijken of we hier creatief in kunnen zijn.
Leuk onderwerp Bram en gefeliciteerd met de overwinning!
 
Gefeliciteerd Bram met de overwinning van vorige maand. Ik ben toevallig aankomend weekend in Limburg. Eens kijken of ik daar e.e.a kan meenemen.
 
Asperges kan je veel mee doen.
Succes aan alle deelnemers.
Ik ga het volgen voor enkele ideeën.
 
Witte asperges smaken naar zeik. en de zeik die je er van maakt is helemaal verschrikkelijk.
De vrouw is er dol op.

We hebben overlegd en besloten om mee te gaan doen.
:ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO:
Dat is hier ook het geval. Walgelijk die dingen. Ja iedereen mag ze wel lekker vinden hoor je mag de mijne hebben.
Ik zal eens kijken of ik dat in een dinner voor gasten kan inpassen. De groene dan wel.
 
linkje naar het topic

en de foto:
1649836634244.png
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan