BasBQ
Beef en Steak

Flat Iron

 
 
 
 
 

Ridevi71

Forum Meubilair
Berichten
10.089
Beste bbq-collega's,

Zomaar even een klein postje van een heerlijk stukje vlees, de Flat Iron.
Dit was nieuw voor ons. Al die jaren dat de bbq een belangrijke rol in het leven is gaan spelen is er nog nooit een Flat Iron vanaf gekomen.
Tot vandaag.
Het waren 2 mooie stukjes vlees waarvan de zenen al grotendeels verwijderd waren. De laaste paar stukjes zelf weggesneden en vervolgens een beetje zout erover.
Daarna mochten ze nog even een paar uurtjes terug in de koelkast totdat ze aan de beurt waren.

BBQ aangestoken, vlees eerst indirect tot 50gr en daarna even direct. Als rookhout wat eiken.
Niet zoveel foto's genomen, maar hopelijk voldoende om een indruk te geven.

Ze hebben er zin in
DSC_1993.JPG


Even indirect met een eiken chunk
DSC_1994.JPG


Daarna nog even direct
DSC_1995.JPG


En klaar (dat ging overigens best snel 😅)
DSC_1996.JPG


Aansnijden
DSC_1997.JPG


Op het bordje
DSC_2000.JPG


Het is echt een heerlijk stukje vlees. Erg zacht en mals.

Dank voor het kijken
Rick
 
Laatst bewerkt:
Ziet er smakelijk uit
 
Zie die kabouters kijken joh 🤣. Heerlijk!
 
Mooi kleurtje Rick, ziet er heerlijk uit.
Ik had een paar maanden geleden een Blade steak (zelfde vlees anders gesneden) die was echt taai!
Dit soort stukjes vlees moeten wel van een goed ras komen, de Hollandse runderen zijn meestal niet geschikt voor een steak bereiding van dit soort stukken vlees.
 
Mooi kleurtje Rick, ziet er heerlijk uit.
Ik had een paar maanden geleden een Blade steak (zelfde vlees anders gesneden) die was echt taai!
Dit soort stukjes vlees moeten wel van een goed ras komen, de Hollandse runderen zijn meestal niet geschikt voor een steak bereiding van dit soort stukken vlees.
Klopt. Ik Was ook een beetje bang voor taaiheid of een verborgen zeen, maar deze waren erg goed. Komen van beef en steak.
 
Ik vind dit echt een heerlijk stuk vlees. Ziet er goed uit! Ik maak vaak tagliato di manzo van de flat iron (black Angus). Heerlijk met balsamico stroop, parmazaan vlokken en rucola. Heerlijk, een tip voor de volgende keer.
 
Dat ziet er verdomd goed uit Rick. Ik had het ook aan de locale slager gevraagd. Toen hij hoorde wat ik van plan was wilde hij het me niet verkopen . Precies wat Ewald zegt. Onze runderen zijn daar te taai voor. Kreeg toen een heerlijke jodenhaas mee. Als de kans zich voor doet ga ik eens een USA graan gevoerd exemplaar proberen. Heb meer mensen lovend gehoord over dit mooie stukje vlees. En nu ik jou plaatjes zie moet ik het gewoon eens proberen. Top
 
Dat ziet er verdomd goed uit Rick. Ik had het ook aan de locale slager gevraagd. Toen hij hoorde wat ik van plan was wilde hij het me niet verkopen . Precies wat Ewald zegt. Onze runderen zijn daar te taai voor. Kreeg toen een heerlijke jodenhaas mee. Als de kans zich voor doet ga ik eens een USA graan gevoerd exemplaar proberen. Heb meer mensen lovend gehoord over dit mooie stukje vlees. En nu ik jou plaatjes zie moet ik het gewoon eens proberen. Top
Hou je niet in Bram.
Binnenkort heb je tijd genoeg. 11-11 gaat toch niet door
 
Terug
Bovenaan Onderaan