BasBQ
Beef en Steak

First time bacon

Zeker wel, maar er kwam een voetbalpotje tussendoor ;)

Het verwijderen van het zwoerd ging supermakkelijk toen hij klaar was na zo'n 4 uur op de smoker. Het snijden in plakjes is een ander verhaal, mijn messen zijn helaas niet scherp genoeg en mijn knife skills niet goed genoeg om er mooie dunne plakjes van te snijden. Dus veel blokjes en relatief dikke plakken.

En de smaak? Heerlijk, alleen al voor de geur ga ik aan de slag voor dit soort dingen!

De verschillende stadiums van het stukkie spek:
4B7C3B18-CF92-4B1F-8EB8-A33CA22B846A_zpsm7i5dgxt.jpg


F55CBC95-4268-4622-AB9C-F19AFE72F6FA_zpsekt6pqn1.jpg


BC1E939C-6FB3-4716-AA13-E46CD3E07584_zpsomcwfbms.jpg


En alles wat niet opgesnoept is, vacumeren en invriezen:

FA4A3720-D687-4EB3-A150-9B58AE09BE69_zpsjcc0efqr.jpg

 
Even laten opstijven in de vriezer volgende keer, dan gaat het snijden goed ;)
 
Ziet er goed uit!
Heb je nog wat met het zwoerd gedaan? De laatste keer heb ik deze, schuivend tussen direct en indirect, tot bacon-knabbels gevormd. Was een groot succes!

Je was me voor Dennis.... :blush: Het snijden gaat beter als het spek een dag in de koeling heeft gelegen, het vet is dan gestold en het vlees wat vaster.
Voor het snijden met de snijmachine vries ik de bacon eerst gedeeltelijk in.
 
Ceriel zei:
Ziet er goed uit!
Heb je nog wat met het zwoerd gedaan? De laatste keer heb ik deze, schuivend tussen direct en indirect, tot bacon-knabbels gevormd. Was een groot succes!

Je was me voor Dennis.... :blush: Het snijden gaat beter als het spek een dag in de koeling heeft gelegen, het vet is dan gestold en het vlees wat vaster.
Voor het snijden met de snijmachine vries ik de bacon eerst gedeeltelijk in.

Nee, daar heb ik niks mee gedaan. Daar ontbrak ook eigenlijk de tijd voor, volgende keer ga ik het zeker proberen! En even een uurtje in de vriezer voor het snijden!
 
Terug
Bovenaan Onderaan