Beef en Steak

First run Asador

 
 
 

Rdj

Gerijpt
Berichten
3.185
Vandaag had ik de tijd met goed weer op de Asador in te wijden met Ribs ,worsten ,romana sla, tomaatjes, aardappeltjes,Ananas, flatbread.

De ribs niet ontvliest omdat dit de ribs beschermd tegen het uitdrogen.
Alleen de vlees kant in een rub en 80 % van de run aan de vlies zijde gegaard daarna omgedraaid geroosterd en 2x in een bbq saus met agave siroop gesmeerd. De ribs hebben er 3,5 uur in gezeten. De laatste 30 min de rest gegrild en gebakken.
De kolenmaker gevoerd met eik en elzen en eromheen nog wat briketten gestrooid.

De rib was heerlijk met een bite maar dat was te verwachten, volgende keer pak ik ze toch in en op het rooster verder garen voor fall of the bone. Vinden ze hier toch lekkerder.

De ananas had ik in olie met een beetje rub .
De ananas word heel zoet op deze manier en daar moet je van houden. Zelf hoeven we het niet meer , al lijkt het wel leuk zo’n hangende ananas 😄.

Deze manier van bbqen is echt werken.
Heb hem van 14:00/18:00 aan gehouden.
Dus continu het vuur bij houden en kolen verdelen en goed je producten in de gaten houden.
Totaal anders werken dan op de kamado maar precies wat ik er bij wou .

IMG_0503.jpeg


IMG_0504.jpeg


IMG_0508.jpeg


IMG_0512.jpeg


IMG_0518.jpeg


IMG_0519.jpeg


IMG_0526.jpeg
 
Wow, wow, wow, wat schitterend die laatste twee foto's ook, wat een kleuren!
 
  • Geweldig
Waarderingen: Rdj
Stevige constructie. Ziet er lekker uit.
 
  • Geweldig
Waarderingen: Rdj
Wauw ziet er allemaal goed uit, deribs op deze manier zullen wel een mooie roostersmaak krijgen. Memphis style ribs.
 
  • Geweldig
Waarderingen: Rdj
Man man man wat ziet dit er goed uit! Heerlijk! Had graag een bordje mee gegeten, zo te zien was er genoeg ;-)
 
  • Geweldig
Waarderingen: Rdj
Haha hoe vet is dit! Heel mooi gemaakt. Tof dat je zo in een bbq sessie alle kanten op kan qua bereidingswijze!
 
  • Geweldig
Waarderingen: Rdj
The beast in working 😍

Wat een prachtig ding om zo te zien Rdj!

Je krijgt je gerechten niet voor niks maar dat maakt wel je hobby weer mooi 🤩
 
Laatst bewerkt:
  • Geweldig
Waarderingen: Rdj
😍

Man man man

Dit is toch geweldig.

Je doet de zin, het vuur de baas wel eer aan 😜
Ik zou als jouw bbqs en creaties wel eens op een (panorama want zoveel heb je wel 🤣) foto willen zien.
 
  • Haha
Waarderingen: Rdj
En weer geen uitnodiging gehad... vind het toch wel wat egoïstisch hoor... Nee, alle gekheid. Prachtig gemaakt!!! Zowel de Q als wat er op ligt. Stikjaloers hier 😁😁
 
Terug
Bovenaan Onderaan