BasBQ
Beef en Steak

Festival Ribs

 
 
 
 
 

Ridevi71

Forum Meubilair
Berichten
10.089
Beste bbq collega's,

Om weer eens een keertje mee te doen aan de fotowedstrijd zat ik te denken: wat is nu eigenlijk festival food?
Een aantal criteria borrelden boven:
1. veel geld voor weinig, dus niet teveel
2. slecht weer
3. bier drinken, dus het food moet een beetje greasy zijn. Das het lekkerst
4. vette plakkerige vingers
5. maar in de huidige tijd ook een beetje verantwoord met wat groen erbij

OK. Op een festival bestel je een bakje/bordje eten dat je met je handen opeet, vette vingers, terwijl het regent. Voor de vorm mag er iets groens bij maar eigenlijk wil je gewoon vlees want na 15 bier heb je daar veel zin in.
:unsure::unsure::unsure::unsure:💡 RIBS!!!!!!!!!

Aan de slag. Een paar mooie ribben besteld bij onze forumsponsor. Ingrediënten gekocht voor naanbrood. Een potje Alabama White Sauce maken om in te dippen. You've got to have a dip sauce.

Het naanbrood is gemaakt door vrouw en dochter. Hiervan helaas geen foto's maar jullie geloven het wel, toch?

De regen kwam met bakken uit de lucht, dus dat Was ook geregeld :rolleyes:

De pics

Wat een mooie ribben zijn het toch
20210723_204347.jpg


Ingesmeerd met mosterd, knoflookpasta (goed voor de 1,5mtr) en zelfgemaakte rub
20210723_210108.jpg


Daarna ff de white sauce gemaakt, helaas alleen een foto gemaakt toen ik al klaar was :rolleyes:
20210723_213414.jpg


En daar gaan de ribben op de wsm. Ken net :cool:
20210724_132940.jpg


Toen was het tijd voor een snackje. Oester uit de schelp met een drupje citroen. Och och och, wat is dit toch zalig
20210724_152629.jpg


Ondertussen gingen de ribben lekker
Tijd om in te pakken
20210724_155614.jpg


Na het inpakken even laten drogen en toen ingesmeerd
20210724_173314.jpg


20210724_173325.jpg


En eindelijk, na een uurtje of 4 waren ze klaar.
In gedachten zag ik de festivalganger bij mijn foodtruck staan, 4 uur wachtend op zijn bestelling :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
20210724_175926.jpg


En dan op een bordje.
20210724_180624.jpg


Ik kan je vertellen namens de 4 uur wachtende festivalganger: Het was het wachten waard!!!!
Wat een lekker bordje eten zeg.

Dank voor het kijken
Rick
 
Laatst bewerkt:
Ha Rick, wat een mooi fotogeniek schaaltje zo. Ziet er prachtig uit. En die oestertjes als tussendoortje is natuurlijk wel echt poep-chique! Bravo kerel, prachtige inzending zo!
 
Ha Rick, wat een mooi fotogeniek schaaltje zo. Ziet er prachtig uit. En die oestertjes als tussendoortje is natuurlijk wel echt poep-chique! Bravo kerel, prachtige inzending zo!
Thnx maat.
Het Was ook een rete sjiek festival :ROFLMAO:
 
Heerlijk Rick, die wil ik wel. En niet alleen op een festival.
 
Zo lusten we ze altijd wel ziet er prima uit, op naar het volgende feestje ;)!!!
 
Dat is een fijn hapje voor op een festival

heb er al heel wat gehad, maar zo’n voorgerecht “nog” niet tegen gekomen 😉
 
Mooie creatie. Ziet er smakelijk uit.
 
Jummiiiiee, geinig bordje vol zo, lust ik wel

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
Dit is ook al zo’n mooi bordje top hoor heerlijk gemaakt mooie foto’s en verslag 😀👍🏻
 
Mooie foto en verslag Rick. Ziet er tiptop uit(y)
 
Ik krijg hiervan flashbacks naar de Zwarte cross een aantal jaren geleden... Die ribs waren zo ontzettend lekker dat ik volgens mij het hele weekend niets anders gegeten heb 🤤
Ook wordt ik nog steeds herinnerd aan mijn boze hoofd (op mezelf) toen ik een aantal ribs van mijn schaaltje liet donderen omdat die dingen gods gruwelijk heet waren en ik mijn fikken brandde😂 uiteraard de 5 seconden regel toegepast en gewoon opgegeten 😉
 
Hahaha Rick, die opsomming van festival eten.
Ik had ook met een non-bbq'er over deze wedstrijd..
"Wat is festival eten?"
Hij: "Smerig, vet, lauw, duur, en slap"
Hahaha

Weer genoten van een leuk topic!
Ik wilde al gaan reageren, hier wil ik ook wel 4 uur op wachten op een festival.. maar er was er eentje thuis bij jou mij voor.
Heerlijke plaatjes, schitterend bordje.
 
Ribben zien er goed uit Rick welke had jji besteld bij de forumsponser? de U.S.A babybacks?
 
Mooie foto zeg! Verslag ook dik in orde! Altijd vervelend om rond etenstijd dit soort Posts te gaan lezen… toch eens afleren 🤪
 
Terug
Bovenaan Onderaan