BasBQ
Beef en Steak

Fatty zoals ze horen ;).

 
 
 
 

Frits

Administrator
Forumleiding
Berichten
19.965
Fatty, je ziet ze heel veel. Vaak gevuld, soms ook omwikkeld met spek.
Maar ik ben een purist, een fatty is een gekruide gehaktworst zoals je die in Amerika in het koelvak van de supermarkt vindt.
Jimmy Dean is een van de grotere merken en er zijn genoeg knock-off recepten te vinden op het web.
vandaag heb ik de traditionele met salie gemaakt en een maple syrup versie.

De traditionele staat ook op de site van noskos.


De salie heb ik uit eigen tuin gehaald en gedroogd in de oven.

23DED369-5158-492C-98C4-388D04E4D8AD.jpeg


en gemalen in de koffiemolen

6389092A-76FB-4405-BAFB-7052839EDD3B.jpeg

Volgens recept gemaakt en goed strak opgerold in huishoudfolie.
CB9E8F6F-4666-454C-9480-8FEEF333227B.jpeg


vanmorgen in mijn eigen barbecue kruiden gerold en op de barbecue, op 125C, gegaard tot kern 70C.

3F1FB3E7-4C00-400E-91C0-6EA767A933F0.jpeg


B71953F8-C9EA-4D89-8D9C-B8D3C54C8887.jpeg


De eerste was al op voordat ik een foto kon maken. Morgen zal ik een foto van de tweede proberen te maken.

Dit is heerlijk voor bij de borrel, ook lekker om hem in peper te rollen in plaats van bbqrub.

Bedankt voor het kijken.
 
Dat ziet er goed uit, en als het op is voor je het op de foto kan zetten is dat een mooi compliment toch ? ;)
 
Die zien er mooi uit

Zou gunnen je niet eens de tijd om een foto te maken 😱
 
Hele lekkere hap.....die komt op mijn to do lijst

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Ziet er smakelijk uit!

Wat een opvallend schoon rooster heb je trouwens... Heb je net een nieuwe? Of heb je een geheim om hem zo mooi blinkend te houden? 😄
 
Ziet er smakelijk uit!

Wat een opvallend schoon rooster heb je trouwens... Heb je net een nieuwe? Of heb je een geheim om hem zo mooi blinkend te houden? 😄
Jan, deze is vrij nieuw. Maar ik ben wel van de schone roosters, dus meestal maak ik ze na afloop schoon met een rvs pannenspons, 5 minuutjes werk.
 
@ janvh.
Wat Frits zegt als je je r.v.s. rooster na gebruik goed schoon maakt blijven ze ook zo hoogtens kleuren ze wat blauw of bruinig door de hitte.
Ik had zo'n wasmachine onderzetbak waar ik hem na het gebruik in deponeerde na een uurtje of zo ging het schoonmaken lekker soepel (hoe vuil ze ook waren.
 
Laatst bewerkt:
Dit is een lekkere maar vind ze met spek en gevuld ook lekker maar hoe zou je ze dan moeten noemen gevulde gehakt worst 😀
 
Toch nog een foto kunnen maken, da's fijn, heb je nog wel al je vingers ? ;)
 
ziet er machtig lekker uit Frits. Gaan we hier ook eens proberen als mijn lijstje weer wat korter is;)
 
Een borrelhap! Maar natuurlijk! Culinair geweld dat ik proberen ga. Goeie tip! Dank je wel
 
Oh, één van mijn favoriete ontbijtgerechtjes uit de VS. Maak het veel te weinig. Ben gelijk weer op de Jack Frits 😁
 
Die zat ook in ons Chef’s choice recept waarmee we zevende werden!
 
Ja, de perfecte aanvulling voor de baked beans!
 
dit is een hele mooie Frits. Dat ziet er erg goed uit.
top
 
Dit ziet er erg gaaf uit, Frits.
Lekker zeg..
Eigenlijk altijd gedacht dat een Fatty die dikke units waren met kaas gevuld en spek omwikkeld inderdaad, dus bedankt voor de wijze les weer.
Dit ziet er uit als een mooi gerecht voor mijn snijmachine, lekker op brood...?
 
Terug
Bovenaan Onderaan