BasBQ
Beef en Steak

Even Voorstellen

MaartenR

Tondelzoeker
Berichten
19
Hallo allemaal,

Ik ben Maarten Romkes en ik kom uit Voorst. Vader van een baby en een kleuter, en werkzaam in de muziek.
De passie voor lekker eten is er al een poos. Graag sta ik in de keuken en ook voor iets uit de oven draai ik mijn hand niet om.
Om de lokale ondernemers te steunen, en de rommel uit de supermarkt te laten liggen haal ik mijn vlees graag bij de plaatselijke slager, maar na vele filmpjes van Dennis op youtube gezien te hebben heb ik maar eens wat besteld bij B&S. Een flinke dry-aged entrecote, gewoon in de pan. Dat was me toch smullen!
Nu heeft mijn vrouw een enorme ketel gekregen als afscheidscadeau bij haar vorige werkgever. Een Jamie Oliver barbecue van zo'n 38 cm doorsnede. Deze week heb ik het stof eraf geblazen, want verder dan een keertje stokjes, worstjes, en een hamburger waren we er niet mee gekomen.
Op het menu: de gevlinderde kip, gepofte zoete aardappels en gegrilde courgette. Ik ben helemaal verkocht, man man man.. wat was dat lekker. Wat een smaak komt er van 1 zo'n blokje rookhout af.
Ik heb nog een hele hoop te leren, en daarvoor ben ik hier. Wellicht komt er in de toekomst iets groters wat het low and slow wat gemakkelijker gaat maken, maar eerst wil ik wat meer ervaring op doen, en kijken wat ik allemaal uit dit kleine bolletje kan halen.
Vriendelijke groet allemaal,
Maarten

WhatsApp Image 2021-08-11 at 18.50.40.jpeg


IMG_20210814_184256.jpg
 
Maarten, welkom op het BBQ Genootschap.
 
Welkom bij het genootschap

nu spijt dat je er stof op heb laten komen? 😉
Veel plezier er mee
 
Zo zijn we ongeveer allemaal begonnen
Welkom en veel plezier!

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Van harte welkom bij het Genootschap!
 
Welkom Maarten.
Als je met zo'n kleintje al lekkere gerechten kan maken word het alleen maar beter en makkelijker als je eventueel overstapt naar wat groters ;)
Wat voor werk doe je in de muziek ? ( als je dat wilt delen.. )
 
Dank allemaal!
Ik ben koordirigent en zanger in de klassieke muziek. Niet meteen iets om over op te scheppen op dit forum, maar bij deze omdat je ernaar vraagt 😉
Hoe zit het verder met m'n subtitel Tondelzoeker? Wat moet ik voor elkaar boksen om onruststoker te worden?
 
De titels veranderen naarmate je meer berichten post.
 
Dank allemaal!
Ik ben koordirigent en zanger in de klassieke muziek. Niet meteen iets om over op te scheppen op dit forum, maar bij deze omdat je ernaar vraagt 😉
Hoe zit het verder met m'n subtitel Tondelzoeker? Wat moet ik voor elkaar boksen om onruststoker te worden?
het begin lijstje, is later aangepast

1-25: Tondelzoeker
26-50:Sprokkelaar
51-100:Vuurmaker
101-175: Kooltjesharker
176-250: Stoker
251-400: Braaibaas
401-1000:Gemarineerd, is Pitmaster
1001-5000:Gerijpt
5001-10.000: Forum verslaafd, is BBQ junkie
10.001-:Zonder privéleven, administrator 😜 Dennis
 
Laatst bewerkt:
welkom Maarten
 
Hmm we gaan het zien arno!
 
Dank allemaal!
Ik ben koordirigent en zanger in de klassieke muziek. Niet meteen iets om over op te scheppen op dit forum, maar bij deze omdat je ernaar vraagt 😉
Hoe zit het verder met m'n subtitel Tondelzoeker? Wat moet ik voor elkaar boksen om onruststoker te worden?
Dankje voor de toelichting ;) en waarom zou je daar niet over mogen opscheppen.. ieder zijn of haar ding toch ?

Voor het laatste stukje .. het was al toegelicht maar ik wilde bijna neerzetten: de moderators en forumleiders gaan plagen .. :p ( Geintje uiteraard ! )
 
Welkom Maarten.
Haast iedereen hier is begonnen met het grillen van vlees en zal dit af en toe nog wel eens doen.
Een mooi stukje vlees en low&slow met wat rookhout zorgt inderdaad voor een heel andere smaakbeleving.
Alvast veel BBQ-plezier!
 
Terug
Bovenaan Onderaan