BasBQ
Beef en Steak

Even (kort) voorstellen!

luukschoen

Tondelzoeker
Berichten
4
Goedemorgen allemaal,

Ook tijd voor mij om eens voor te stellen. Mijn naam is Luuk en sinds enkele jaren ben ik fanatiek aan de barbecue. Zo'n twee jaar geleden heeft de Weber plaatsgemaakt voor een Bastard large en daar ben ik tot nu toe erg blij mee. Ook het moment waarop het allemaal nog een stukje fanatieker is geworden ;-).

Over de afgelopen jaren zijn wij thuis (vriendin, kinderen) eigenlijk veel minder vlees gaan eten. Maar op de momenten dat wij dat wel doen, wil ik er ook het maximale uithalen. En daar leent deze hobby zich natuurlijk uitstekend voor!

Samen met mijn beste vriend Jaap (ook fanatiek met de barbecue), eigenlijk altijd veel gesproken over onze bereidingen. Via de Youtube filmpjes van Dennis, Pitmaster X en Ralph de Kok tot nu dan uiteindelijk hier; lekker barbecue ervaringen met elkaar delen.

Omdat onze zoektocht naar de leukste/beste bereiding eigenlijk nooit stopt en we zoveel mogelijk willen proberen, hebben we eind vorig jaar besloten om naast het delen van onze liefde voor de barbecue met familie en vrienden dit breder te trekken en om te beginnen met een podcast: de grillgasten. Deze kun je beluisteren via Spotify, Apple podcasts, Google podcasts of gewoon je favoriete podcastapp.

Dit doen we nu een half jaar en de reacties zijn echt heel leuk. Al doende leren we steeds een beetje bij en inmiddels is daar Vurige Verhalen van Noskos en NasQ bij gekomen in podcastland, heel leuk om zo meer kennis op te kunnen doen en delen!

Ik ga proberen regelmatig wat van onze bereidingen hier te plaatsen. Mijn persoonlijke favoriet tot nu toe:

Bavette gevuld met gegrilde groenten en de Koreaanse Pulled Pork van Noskos. Heerlijk!

Hopelijk tot snel.
 
Welkom Luuk
 
Welkom Luuk!
 
Welkom Luuk!
Ben benieuwd naar je bereidingen.. en die podcast ga ik zeker eens luisteren
 
Welkom bij het genootschap

Ook groenten doen het goed op de Q hè
 
Ja, absoluut! Zelf groot fan van prei, paprika en (zoete) aardappel. Caveman of gewoon op het rooster grillen. Afgelopen weekend een salade gemaakt van gegrilde puntpaprika met burrata, geroosterde pistache en verse kruiden (bieslook, basilicum, tijm) en een vinaigrette met olijfolie, honing, (gegrilde) citroen en peper/zout/knoflook. Aanrader!
 
Welkom Luuk
 
Terug
Bovenaan Onderaan