BasBQ
Beef en Steak

Ervaringen broil king keg 4000

Ga hem inderdaad bij Ralph halen. Vanwege de goede service en omdat het voor mij lekker dichtbij is.
 
Beter!
 
Ik ben wel benieuwd wat nu de doorslag heeft gegeven om voor de broil king te gaan?
 
dennis zei:
Ik ben wel benieuwd wat nu de doorslag heeft gegeven om voor de broil king te gaan?

Voor mij persoonlijk was het uiteraard de prijs tegenover een BGE Large, maar ook het materiaal want metaal voelt voor mij meer solide aan als keramiek het kan wel tegen een stootje en het gewicht was ook een belangrijke factor, want deze weegt ongeveer 60kg en omdat ik deze veel verplaatst is het voor mij een stuk prettiger. En de looks vind van deze barbecue vind ik een stuk mooier als BGE maar zoals alle punten is het een persoonlijke voorkeur.
 
De prijs
Minder kwetsbaar, kan tegen ene stootje
Lichter
Makkelijk te vervoeren
Inclusief gietijzerenrooster
Degelijke kwaliteit
Goede garantie vergeleken de black basterd etc
Ik vind hem er mooi uitzien

Daarbij heeft Ralph mij goed bijgepraat over zijn bevindingen en heeft hij goede tips gegeven over het bijvoorbeeld op lage temperaturen houden van de keg.
 
Klinkt goed! Ben benieuwd hoe dat apparaat op de lange termijn bevalt!
 
Beeros zei:
De prijs
Minder kwetsbaar, kan tegen ene stootje
Lichter
Makkelijk te vervoeren
Inclusief gietijzerenrooster
Degelijke kwaliteit
Goede garantie vergeleken de black basterd etc
Ik vind hem er mooi uitzien

Daarbij heeft Ralph mij goed bijgepraat over zijn bevindingen en heeft hij goede tips gegeven over het bijvoorbeeld op lage temperaturen houden van de keg.

En wat zijn de tips om deze op lage temperatuur te houden, want dat schijnt nog een uitdaging te zijn.
 
Vandaag de broil king keg 4000 gekocht met veel accessoires. Doordat er weinig bekend is wat betreft prestaties van de Broil king Keg 4000. Wil ik mijn ervaringen uitgebreid gaan delen op dit forum. 
 
Beeros zei:
Vandaag de broil king keg 400 gekocht met veel accessoires. Doordat er weinig bekend is wat betreft prestaties van de Broil king Keg 400. Wil ik mijn ervaringen uitgebreid gaan delen op dit forum.
Leuk, ben benieuwd.
En wens je heel veel plezier met je stalen ei!
 
Is die KEG 4000 nou gedegradeerd tot een 400 of zit er ergens een typo?
 
Inmiddels ook trotse bezitter van een KEG.

Gisteren ff een simpele maar ozo smakelijke black angus burger op bereid.
Toen alsog de jalapeno muffins gemaakt.
Vandaag ribs gemaakt.

Zeker met de wind en regenbuitjes  van vandaag was het heerlijk stabiel.
De multi-tool is echt super makkelijk voor het rooster, en de as.
De defusser set doet wat hij moet doen, waar de handle erg handig is om deze te plaatsen en weer te verwijderen.


 
Veel plezier met je nieuwe aanwinst!
 
Wat me wel opvalt bij deze barbecue is dat onderaan bij de schuif om de luchttoevoer te controleren dan er een opening zit rondom waar je de isolatie materiaal kan zien, hebben jullie dit ook of is het een fout?
 
Peter W zei:
Hari-Bo zei:
Wat me wel opvalt bij deze barbecue is dat onderaan bij de schuif om de luchttoevoer te controleren dan er een opening zit rondom waar je de isolatie materiaal kan zien, hebben jullie dit ook of is het een fout?

dat is bij allemaal.
op Amerikaanse forums hebben ze het allemaal over dicht kitten met heatseal.

http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=6907.msg128638#msg128638

zo heb ik het opgelost.

Ik bedoel niet de buitenkant maar het metalen component aan de binnenkant waar je het as ook kan bereiken, hier zit bij mij een kleine kier tussen dat ik het witte isolatie materiaal kan zien, dit heb ik dichtgekit met openhaardlijm. Maar je oplossing voor het voorpaneel is ook wel een leuke klus voor binnenkort.  :D
 
Nou ik heb die rand ook dicht gekit toen valt mischien niet zo op omdat ik zwarte pakking kit gebruikt heb.
voordeel van pakking kit is dat deze vet bestendig is maar geloof niet dat het echt een noodzaak is gewone silicone had het ook goed gedaan.

voordeel van het dicht kitten is dat er nu ook geen as meer in gaat zitten.
 
Peter W zei:
Nou ik heb die rand ook dicht gekit toen valt mischien niet zo op omdat ik zwarte pakking kit gebruikt heb.
voordeel van pakking kit is dat deze vet bestendig is maar geloof niet dat het echt een noodzaak is gewone silicone had het ook goed gedaan.

voordeel van het dicht kitten is dat er nu ook geen as meer in gaat zitten.

Welke kit heb je hiervoor gebruikt qua merk?
 
Terug
Bovenaan Onderaan