BasBQ
Beef en Steak

entrecote in pizza oven

Marco71

Tondelzoeker
Berichten
20
goeie avond bbq vrienden,

ik ben in het bezit van een uuni pizza oven. nu heb ik met kerst een gietijzeren grizzler pan gehad voor de pizza oven.

ik wil hier vrijdag een stuk entrecote in gaan bereiden.
heeft iemand hier ervaring mee? temperatuur is tussen de 350 en 400 graden. het zal waarschijnlijk heel kort bakken worden.
ik ben benieuwd of hier ervaringen zijn, en er nog bruikbare tips zijn.

grt Marco
 
Ken het principe niet. Maar vermoed dat je gewoon dan de entrecote bakt in die pan?
 
Je zult waarschijnlijk reverse sear moeten doen omdat je mogelijke de kerntemperatuur niet hoog genoeg krijgt zonder de buitenkant te verbranden.
Je kan dan het vlees op lage temperatuur voorbereiden in de oven en dan afgrillen in de pizza oven
 
Klinkt spannend en lekker.
Vergeet geen foto's te maken 😋
Succes
 
En laat je gietijzer eerst even warm worden voordat je de steak erin gooit. Maar heerlijk man!
En post vooral meer van je pizza-oven. Ik wil deze graag in de toekomst aanschaffen. Mooi ding man!
 
Op YouTube zijn er verschillende filmpjes over. Deze kwam ik als eerste tegen.


350gr zijn niet van die mega dikke steaks lijkt me. Ik zou ze mooi direct garen. De hitte komt van boven. En zou daarom minder snel een grijze rand moeten geven. Elke 1,5min draaien. En kerntemp goed in de gaten houden. Ik weer niet of het gras gevoed rund is. Miss af en toe wat gesmolten boter over de Steak kwasten voor een nog mooiere korst.
En idd. Net als Rick aangeeft. Vergeet de foto’s niet. Lijkt me een mooie ervaring.
 
Bedankt voor jullie reacties... ik ga experimenteren met twee steaks... ik hou julie op de hoogte...

foto’s volgen
 
  • Leuk
Waarderingen: Bram
Hallo bbq vrienden..

hier de resultaten van de argentijnse entrecote in de uuni pizza oven.. ik heb twee verschillende dikte entrecote in de oven gedaan. Beide anderhalve minuut aan iedere kant bij ruim 300 graden.. de eerste was voor het mooi iets te doorbakken ( ik hou van medium rear.) de iets dikkere was zeker sappiger . Om echt een vergelijk te maken heb ik een derde op de bbq gedaan.. uiteindelijk proef je bij de entrecote uit de oven echt het houtgestookte vuur.. op de bbq is de entrecote iets zachter en sappiger. Maar als de streaks dikker zijn ben ik ervan overtuigd dat het top is.. de korst uit de oven is echt top... kortom.. de smaak en korst zijn echt anders dan op de bbq... op naar een dikkere steak . Maar dit ga ik zeker vaker doen!!!
Prettig weekend allemaal

5857FC88-73ED-424F-9B73-2C2B0674C533.jpeg


00A542FC-5B91-46B7-B60B-BB55DE440501.jpeg


A9D3DF21-6B2D-4344-842E-C65BAC43A99C.jpeg


41127773-BC49-4B95-B146-7C0F78992E8A.jpeg


08617CEC-B9CA-45F2-B029-E23B6AAEF7F2.jpeg


535CBE55-AE9B-440D-A03D-4AE1CB5D3E1F.jpeg


D9F3F287-FB53-4643-8328-96027FB183B5.jpeg
 
Lekker om zo te vergelijken

In de oven lig tie in een grill pan, scheelt ook natuurlijk
 
mooi stukkie vlees hoor. goed experiment zeg
 
Gaaf gedaan. Steaks hebben een mooie korst en een heerlijk cuisson. Dat heb je netjes gedaan zo.
Het gevolg van dit draadje... ik zit al 2 dagen op een OONI te Google
 
Mooi gedaan hoor. Hier gaat zo'n Ooni ook maar eens op de lijst.
 
Die ooni staat hier ook al een tijdje in het vizier. Werkt die fijn? Is het een meer waarde ten opzichte van pizza’s op een kamado?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
het grote verschil met de kamado of andere bbq is dat de warmte echt van boven komt. ik heb op verschillende bbq's pizza's gemaakt maar met de ooni is hij de pizza zoals je hem in de echte italiaanse pizzeria krijgt.
 
Mooi om te zien dat er meer mogelijk is met een pizza oven.
 
Mooi stukkie vlees geworden.
Ik heb ook zo'n Uuni gehad, nieuw gekocht, 4 maal gebruikt en weer verkocht, een pizza bestellen bij mijn favoriete pizzeria is veel gemakkelijker, lekkerder en sneller 😜
 
Die ooni staat hier ook al een tijdje in het vizier. Werkt die fijn? Is het een meer waarde ten opzichte van pizza’s op een kamado?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik ben sinds kort in het bezit van de Ooni Karu. Voordeel voor mij is dat het vilt regelmatig verbrande bij de hoge temperaturen op de BGE. En dat de Karu veel sneller warm is (20 a 30 min) sneller reageert dmv blokje hout erbij te gooien. Ben er heel blij mee. Ik zou hem iedereen aanraden
 
Terug
Bovenaan Onderaan