BasBQ
Beef en Steak

Eerste run op nieuwe kamado, beercan chicken

 

stingray

Tondelzoeker
Berichten
8
Nadat de keuze was gemaakt om een nieuwe Grill Guru large aan te schaffen hebben we hem vandaag ingewijd met een beercan chicken. Bij de makro een Mechelse Koekoek gehaald van 1.7 kg en verse groenten. De kip in de rub gezet met van beekums dry rub kip, courgette, aubergine, tomaat, rode paprika, rode en witte uit gesneden en alles tesamen op en in de kiphouder gezet. Kamado voorverwarmd op 180 graden, beetje rookhout en kippetje erop. Samen met gepofte aardappel op het rooster. Genoeg plek.

Na iets meer als een uurtje heerlijk genoten van ons eerst kippetje van de kamado. Wat heerlijk mals en sappig. Lekker rooksmaak in de groentes. Deze gaat vaker gemaakt worden. Een geslaagde eerste run. Morgen gaat er een zalmlende op met bloedsinnasappel en salami op, recept van Ralph de kok. Ook benieuwd naar.

20210404_174635.jpg


IMG-20210404-WA0011.jpg
 
Wat een gezelligheid op die chickensitter... zag volgens mij dezelfde liggen van GrillGuru bij de Makro. Dacht nog.. lekker voor wat groente erbij die ruime onderkant. Heb nu spijt dat ik hem heb laten liggen
 
Aardappels poffen indirect gaat perfect maar je hoeft ze niet in te pakken in alu folie. Dun insmeren met wat plantaardige olie en zo het rooster op.
20210404_203431.jpg
 
Heerlijk, mooi kippetje 👌🏻
 
Dat is een behoorlijke dame, welkom bij de Tokkies.
 
Lekker hoor!
Goeie tip die aardappels. Pak ze ook nog steeds in. Tnx!
 
Lekker hoor, kippetje van de Q en de groente eronder
 
Lekker kippetje ziet er goed uit met mooi kleurtje, prima hoor!

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk
 
Dat Is een blije kip, dat zie je zo
Ziet er goed uit, compleet maaltje.
Top
 
Lekker kippetje.
Met die groenten bij een heerlijke maaltijd.
 
Lekker chick heb je daar. Mooie run om je nieuwe Q eens mee vies te maken. En alle groentes ook van de Q. Dat moet gesmaakt hebben.
Gefeliciteerd met je tokkie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan