BasBQ
Beef en Steak

Eerste keer zalmroken

 
 

uipko

Pitmaster
Berichten
735
Gister twee zalm zijdes gekocht bij de visboer. Verkoper zei dat is dan z'n 3,5 kg, ik: OK.... dus ?60,=..... ik: uhhh OK ;) Volgende week komen er vrienden eten die geen vlees eten dus ik heb twee mooie stukjes uit de zalmzijdes gesneden voor op de plank. de rest heb ik volgens het Danbras recept bereid. Eerst 4,5 uur in de pekel daarna 24 uur drogen in de koelkast. Na het BBQ feestje vanavond heb ik de CSG aangestoken en de zalm zijdes op de Q gelegd.

Stukjes zalm voor volgende week op de plank, handig z'n vacu?m-machientje ;) :
IMG_5772_zps6a5dd01e.jpg


Zalm inde pekel:
IMG_5769_zpsf78cce14.jpg


Zalm op de Q:
IMG_5824_zps5f6e69ef.jpg


Nu maar hopen dat de CSG blijft branden/smeulen vannacht.
 
Succes! Ziet r goed uit....
Wil ik ook nog graag hebben een csg
 
goed bezig
 
Dat gaat helemaal goedkomen zie ik  :)
Het is leuk om te maken, en echt heerlijk.

Mac
 
uipko zei:
Gister twee zalm zijdes gekocht bij de visboer. Verkoper zei dat is dan z'n 3,5 kg, ik: OK.... dus ?60,=..... ik: uhhh OK ;)
Mocht je iemand kennen in je omgeving die b.v. bij Sligro kan kopen dan is dat wel handig voor b.v. zalm.
Prijs ligt meestal rond de Euro 10,- per kilo en dat is wat prettiger  :)
 
RedFox zei:
uipko zei:
Gister twee zalm zijdes gekocht bij de visboer. Verkoper zei dat is dan z'n 3,5 kg, ik: OK.... dus ?60,=..... ik: uhhh OK ;)
Mocht je iemand kennen in je omgeving die b.v. bij Sligro kan kopen dan is dat wel handig voor b.v. zalm.
Prijs ligt meestal rond de Euro 10,- per kilo en dat is wat prettiger  :)

Zal eens rond vragen of iemand een Sligro pasje heeft. Ken wel een aantal mensen met Makro pasje, hebben ze daar ook zalmzijdes?
 
structor zei:
Jw zei:
Succes! Ziet r goed uit....
Wil ik ook nog graag hebben een csg

Dat is nu het jammere van dit forum, je hebt altijd inspiratie om extra spullen aan te schaffen.

Helemaal waar! Laatste jaar is er bij ons behoorlijk wat BBQ materiaal bijgekomen, maar er wordt ook veel meer gebruik van gemaakt.
 
Zal eens rond vragen of iemand een Sligro pasje heeft. Ken wel een aantal mensen met Makro pasje, hebben ze daar ook zalmzijdes?

Bij de Makro verkopen ze ook zalmzijdes, ik haal ze vaak bij de vestiging in Amsterdam, die heeft een uitgebreide verse vis afdeling. Ik betaal daar rond de 14,00 de kg, is ook vaak in de aanbieding is dan betaal je zo'n 10-12 euro de kg dacht ik.
 
Ondertussen bijna 12 uur verder, hoe gaat het met je zalmpjes uipko?
 
Ik vind persoonlijk de kwaliteit van de zalmzijdes bij de Makro beter als bij de Sligro.
En dagelijks vers op voorraad.
Suc6 nog ff h?  :)

Mac
 
Mac zei:
Ik vind persoonlijk de kwaliteit van de zalmzijdes bij de Makro beter als bij de Sligro.
En dagelijks vers op voorraad.
Suc6 nog ff h?  :)

Mac
Ik wilde dat ook al eens uitproberen Marcel.
Overigens wordt bij Sligro ook dagelijks vers aangeleverd (Smit Vis is bij Sligro  "shop-in-shop" partner)
 
prima zalmpjes!
 
En dan het resultaat! Ik heb twee kleine incourante stukjes eraf gesneden om te proeven. Jullie hebben niets te veel gezegd,wat is dit lekker! Het koste wat moeite maar het is gelukt om alles in te pakken. Ben erg benieuwd hoe het over een paar dagen smaakt. En dat koud roken bevalt me ook wel, CSG aansteken en na een uur of 10/12 kijken hoe ver het is. Vandaag weggeweest en dan kom je de tuin in dan hangt er een lichte rook geur en natuurlijk super lekkere zalm te wachten.

Zo kwam de zalm van de Q:
IMG_5828_zps1982f003.jpg

IMG_5830_zpsb8370d81.jpg


Meteen mooie porties gemaakt, paar in de koelkast de rest meteen de vriezer in:
IMG_5832_zps05e7d5ec.jpg
 
Ziet er yummie uit die zalmpjes! :p

Gisteren ook maar een zalmzijde gehaald bij de Sligro; 2.2kg dus een aardig beestje. Zalm is trouwens weer in de 'aanbieding' bij de Sligro voor ?10,95 p/kg. Toch een stuk beter dan de ?2,99 p/ons die de vishandel in de buurt vraagt :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan