Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
De volgende keer houd ik hem rauw..@SandyMan : en? Hoe smaakte het?
Nou, een geslaagde sessie dus. De smaak was top zeg je. Das het belangrijkste.
Alleen aan de bereidingswijze moet je nog ff sleutelen. Maar dat gaat goed komen lees ik wel. Inderdaad gewoon indirect en op kerntemperatuur garen.
Succes met de keuze van het recept voor de volgende sessie: kaas, jalapeno, komijn, venkel, walnoten,...… keuzes keuzes keuzes.
Is de gelei niet eerder gelatine ipv vet?De volgende keer houd ik hem rauw..
Door omstandigheden helaas niet op de BBQ kunnen maken dus een grillpan gebruikt..
Ik haalde ze uit de verpakking en de zat gelei achtigr substantie om het worstje heen. Dit was vet wat uit het worstje ontsnapt was..
Dit verdween natuurlijk in de pan.. ik vond het worstje dus wat aan de droge kant helaas, en de darm was nog een beetje zacht in plaats van lekker "knapperig". De smaak was echter top.
We gaan dus verder met het maken van worst en kijken wat het volgende recept wordt.. maar die houden we vers en leggen we indirect op de Q.
Verstuurd vanaf mijn GM1913 met Tapatalk
You tell me.. ik heb geen idee? waar zou dat vandaan komen dan?Is de gelei niet eerder gelatine ipv vet?
Haha dat geloof ik wel ja, met die kitchenaid kan t niet genoeg zijn, gewoon gaan met die banaan en goed in de gaten houden of je geen smering krijgt.Vindt 4 kilo wel genoeg in 1x met een handmolentje
Hmm volgens deze website kan het allebei voorkomen:You tell me.. ik heb geen idee? waar zou dat vandaan komen dan?
Gelatine wordt met een proces gemaakt uit botten toch? Ik heb toch niks gebruikt wat gelatine moet maken?
Haha dat geloof ik wel ja, met die kitchenaid kan t niet genoeg zijn, gewoon gaan met die banaan en goed in de gaten houden of je geen smering krijgt.
Waarschijnlijk zit ik halverwege de week al zonder worstjes.. voor mij mag dus wat grotere porties worden om er iets langer mee te doen ahha
Al moet ik zeggen, nu wil iedereen nog proberen en proeven natuurlijk.
Nog wel een vraagje @Ridevi71 , ik vond het duwen van het deeg in de molen (bij vullen van worst) wel wat onhandig gaan. De 'stamper' zoog vacuum en kreegik er dus weer moeilijk uit.. nog tips daarover of komt je dit niet bekend voor?
Leuk hè om zelf worst te maken en je gaat vanzelf dingen uit proberen uit de worstenbijbel
Melkpoeder kun je bij de AH krijgen
Ik heb dit stuk van A tot Z gevolgd en mijn complimenten hoor.
Zelf ben ik ook in het bezit van een keukenhulp en de gehakt molen heb ik eigenlijk nog nooit gebruikt.
Ik zal eens op zoek gaan naar een recept om gedroogde worsten te maken.
Laat je nog even weten hoe ze hebben gesmaakt?
ik vond het worstje dus wat aan de droge kant helaas, en de darm was nog een beetje zacht in plaats van lekker "knapperig". De smaak was echter top.