Beef en Steak

Eerste keer Stuffed Fatty

m.bouwens

Kooltjesharker
Ik had gisteren was kalfsgehakt uit de vriezer gehaald, maar had eigenlijk geen idee wat ik ermee ging doen. Na een minuut zoeken kwam ik de Stuffed Fatty tegen.
Ik heb hier en daar wat aanpassingen gemaakt.

Eerst maar eens begonnen met het vlechten van de spek. Bij de slager wat dikkere plakken gevraagd, zodat het wat makkelijker gaat. Daarna even wat gekruid paneermeel, knoflook en een beetje noskos de pulled pork rub.

33fe841db5853e21588e699e890d9b5b.jpg

Wat spekreepjes gebakken met wat paprika en sjalot. Dit gemengd met zwarte bonen, emmentaler en gruyère. Het gehakt op mn spek gesodemieterd en wat bbqsaus en plakjes cheddar erop. Daarna de mix erover.

c7e7c91e82665d900d9656a04767109f.jpg

De boel opgerold met behulp van het vershoudfolie.

943e83b6ec310df4df256804cfee383d.jpg

Lekker wat Noskos de pulled pork erover en voor het eerst aan de slag met slagerstouw. Volgens mij aardig gelukt mbv YouTube.

3f6975b26346c14923aa6b42fc92571a.jpg

Wat rookhout in de bbq. Ik wou appel gebruiken, maar zag dat ik nog maar een heel klein blokje had. Nog een klein blokje hickory erin geknikkerd en vlees erop.

8b7a807599bde82a45400ff2f1249ef2.jpg

Een goed 1.5 uur op 140 a 145 en bij 71 graden kerntemperatuur eraf.

698bf90caaa8e4875046cf3eeff370b2.jpg

14bcb3ef7a30e165c453a8f449c5c497.jpg

Het rook heerlijk. Was wel vergeten mn opvangbak te plaatsen in de Q, maar het viel gelukkig mee met de troep.

43286090f52b6d4b91900d9ecf636bb4.jpg

7c93954d13c158db10262c6333a4267b.jpg

Het was echt heerlijk, maar best veel voor 2 personen en 2 kleine kinderen. Maar iedereen heeft genoten en het was bijna op. Volgende keer doe ik er wat chipotle ofzo bij, want het schreeuwde om een pepertje

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Ik vind dit echt super ! Mooi gemaakt. 💪;)(y)
Dit zijn van die gerechten die ik ook wil en ga maken. Bedankt voor het delen !

Mooi gedaan en het water loopt in mijn mond hoor, lekker verhaal en mooie foto´s! 🔥 👍
Ik wil m ook maken maar dan aan mn spit rijgen, met iets meer touw dan.......moet lukken denk ik....... wordt vervolgd

Lekker rolletje gemaakt

Kunnen de kids ook tegen het pepertje?

Lekker rolletje! Leuk bedacht om er een soort van rollade van te maken! Hoe was het zoutgehalte?

Netjes gemaakt hoor zo voor een eerste keer! Bedankt voor het delen.

Ik vind dit echt super ! Mooi gemaakt. ;)(y)
Dit zijn van die gerechten die ik ook wil en ga maken. Bedankt voor het delen !
Dankjewel! Dit zijn leuke dingen om te maken inderdaad

Mooi gedaan en het water loopt in mijn mond hoor, lekker verhaal en mooie foto´s!
Ik wil m ook maken maar dan aan mn spit rijgen, met iets meer touw dan.......moet lukken denk ik....... wordt vervolgd
Oh dat is ook een leuke optie. Verbrand het touw niet aan het spit?

Lekker rolletje! Leuk bedacht om er een soort van rollade van te maken! Hoe was het zoutgehalte?
Ik heb er geen extra zout aan toegevoegd, alleen dat van de rub. Uiteraard smaakt het wat zoutig, maar ik vond het niet te overheersend

Mooie rapportage. Ziet er erg lekker uit. Je brengt me hiermee op een prima idee.
Laat het smaken.

lang geleden ook eens gemaakt en inderdaad, wat zijn ze lekker
dit is ook een hele mooie zeg. Goed gelukt
Nu heb ik ook weer zin in zo'n fatty.

En ben het met je eens, het schreeuwt om een pepertje.
En zeker geen zout toevoegen. ook de spek is al zout.

Top gedaan.

lang geleden ook eens gemaakt en inderdaad, wat zijn ze lekker
dit is ook een hele mooie zeg. Goed gelukt
Nu heb ik ook weer zin in zo'n fatty.

En ben het met je eens, het schreeuwt om een pepertje.
En zeker geen zout toevoegen. ook de spek is al zout.

Top gedaan.
Er zit inderdaad al genoeg zout in vanuit het vlees. Ondanks dat er bijna geen zout extra bij zat, denk ik dat je met een Fatty de dagelijks aanbevolen hoeveelheid ver overschrijdt

Oh dat is ook een leuke optie. Verbrand het touw niet aan het spit?

Ik denk van niet, zag t al een keer eerder, maar dan een netje.
Gewoon de kooltjes aan zijkant houden, dus niet er gelijk onder en wat hoger misschien.
maar maak me meer ongerust of alles er niet uitloopt dan,,,,,het idee is er. nu nog even tijd vinden.

Er zit inderdaad al genoeg zout in vanuit het vlees. Ondanks dat er bijna geen zout extra bij zat, denk ik dat je met een Fatty de dagelijks aanbevolen hoeveelheid ver overschrijdt

niet alleen de DAH zout denk ik 🤣

Terug
Bovenaan Onderaan